Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3976)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kusenkeltainen mänty.
Yhdistettynä mustaan, valkoiseen ja kasvien vihreään ihan raikas ja luonnollinen kokonaisuus.
Musta ja mänty on muuten ihan komea yhdistelmä. Kannattaa kokeilla.
Se, kun joka ikinen huonekalu, aterin, taulu, verho yms on eriparia keskenään.
Tärkeintä, että esine on vanha ja kulunut ja mahdollisimman värikäs. Sisustuslinja on se, ettei ole mitään linjaa.
Oi että, Aah tää on niin ihana ja ennenkaikkea PERSOONALLINEN KOTI! Ja omistaja on sellainen oman elämänsä Peppi pitkätossu.
No onhan se toki persoonallista, että koti näyttää ryyppyillan jälkeiseltä krapulaoksennukselta.
"Oman elämänsä Peppi Pitkätossu" Ihana!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?
Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.
En tajua aamiaiskaapin ideaa minäkään.Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.
Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.
Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D
Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.
Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.
Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.
On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia.
Pienehkö kerrostaloasunto erillisellä wc:llä? Onnea etsintään!
Sanoin, että wc tulee erilliseen tilaan. Tästä nokkelimmat ehkä osasivat päätellä, että aion tehdä täysremontin jossa rakennan sen erillisen vessan asuntoon, jossa sitä todennäköisimmin ei valmiiksi ole.
Et sinä niin vain rakenna vessaa kerrostaloasuntoon, siihen tarvitaan ensin lupa taloyhtiöltä.
:D
Olen riittävän monta vessaa elämässäni rakentanut tunteakseni lupaprosessin varsin hyvin. Tiedoksi sinullekin, että taloyhtiön lupa ei suinkaan riitä, vaan se lupa tarvitaan rakennusvalvontavirastosta.
Oliko vielä muita ideoita joilla saisit minua lannistettua tässä selvästikin aivan ylivoimaisen vaikeassa hankkeessa?
Juu et saa kyllä miltään taloyhtiöltä lupaa rakentaa erillistä vessaa. Taloyhtiö kun vastaa viemäröinnistä ja vesieristeistä, voi hallitus torpata sun remppayritykset hyvinkin äkkiä.
Paitsi että olen aina tähänkin mennessä saanut. Kolme kertaa. Oliko vielä muuta?
Tehosteväriset seinät sekä maali että tapettisellaiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot harmaat divaanisohvat eli pökkelösohvat.
Tämä alkaa jo mennä muodista, mutta olen aika varma että juuri nyt valtaosassa suomalaiskoteja on sellainen valtava divaanisohva, jossa on leveät käsinojat ja jossa ei oikein pysty istumaan kuin jossain löhöasennossa. Vievät järjettömästi tilaa olkkarista (tiedän yhden joka tilasi nosturin saadakseen sen kerrostaloasunnon parvekkeelta sisään). Juuri tämä divaaniulokeosa on se ällötys. Miksi sohvassa pitää olla joku uloke.
:DDDDD LOLLL REPSSS, EI hyvänen aika. Kiitos nauruista.
Asun kolmannessa kerroksessa, ei olis tullut mieleenkään ostaa kulmasohvaa, tai miksi lie divaanisohvaksi niitä nyt sanotaan.
Voi nyt vttu. Kulmasohva on kulmasohva ja divaanisohva on divaanisohva. Kaksi täysin eri asiaa.
Ja sohvista puheen ollen, en käsitä miten joku saa divaanisohvastakin ruman :DD paljon kivempaa katsella telkkaria suoraan maaten kuin sivuttain. Eikä divaanissa ole kyllä muutenkaan mitään rumaa.
Se että divaanisohvasta tuli hitti joskus 2000-luvun alkupuolella ei tarkoita, että se on ruma. Kätevä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sohvista puheen ollen, en käsitä miten joku saa divaanisohvastakin ruman :DD paljon kivempaa katsella telkkaria suoraan maaten kuin sivuttain. Eikä divaanissa ole kyllä muutenkaan mitään rumaa.
Kyllä se vain on ruma, rumin mahdollinen sohvankuvatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vain on ruma, rumin mahdollinen sohvankuvatus.
Harmi ettei sinulla ole varaa divaanisohvaan.
Olin aivan pihalla kun divaanisohvista alettiin puhua. En kerta kaikkiaan käsittänyt, että sellainen möhköuloke tekisi muka sohvasta divaanin. Minun mielestäni divaani on sellainen sivuttain maattava osittain selkänojallinen ja vain toisesta päästä käsinojallinen huonekalu. Tällainen:
Niin, ja jatkan, ne "divaanisohvat" möhköulokkeineen on rumia ja hankalia istua.
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan pihalla kun divaanisohvista alettiin puhua. En kerta kaikkiaan käsittänyt, että sellainen möhköuloke tekisi muka sohvasta divaanin. Minun mielestäni divaani on sellainen sivuttain maattava osittain selkänojallinen ja vain toisesta päästä käsinojallinen huonekalu. Tällainen:
Kyllä, tuo on divaani. DivaaniSOHVA on sohva jossa on myös divaaniosa jommassa kummassa laidassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemat on kuitenkin halpoja astioita, joita saa joka prismasta. Joten arkikäytössä kätevä hakea sieltä ei tarvi Ikeaanasti lähteä...
No mun mielestä 15e peruskahvimukista ei ole halpaa. Se on ihan toissijaista mistä niitä voi ostaa.
Jep. Kyllä siinä hintaa tulee kun vaikka 12 hengen astiaston haalii. Ja kuitenkin tuo on sitten parempaan käyttöön aika tylsä.
Meillä on joku cittarin valkoinen astiasto, joka on melko lailla samannäköinen kuin toi teema. Maksoi alle 100e kaikki isot ja pienet lautaset, keittolautaset, puurokipot ja mukit 12 kpl. Ajaa asiansa eikä harmita, jos jotain hajoilee. Laatukin ihan ok, monta vuotta jo ollut ja mitään lohkeamia yms ei ole.
Juhlakäytössä on sitten oikeasti kallis astiasto. Käytetään myös viikonloppuisin ihan perheen kesken, eli ei ihan kaapissa pölyty.
Hih, tekisi mieli mainita "karseana sisustusjuttuna" se, että on eri astiasto arki- ja juhlakäyttöön. Ja mainitsenkin! En ymmärrä miksi arkielämän pitäisi olla ankeaa ja juhlan jäykistelyä. Haluan nauttia kauniista astioista jokaisena päivänä, ja siksi hankinkin astiat, jotka kestävät käyttöä.
Meillä se parempi astiasto on vanhaa Arabiaa. Miehen isovanhemmat saaneet lahjaksi, siirtynyt miehen vanhemmille ja nyt on meillä.
Tarvitseeko sulle selittää, miksi tämä astiasto ei ole arkikäytössä?
Meillä on myös toinen parempi astiasto, jonka itse olen saanut ylppärilahjaksi ja joka on vuosien varrella täydentynyt, tuota ei myöskään enää valmisteta.
Meillä on myös kauniita astioita arkikäytössä, mutta sellaisia, että rikkoutuneiden tilalle saa helposti uusia ja ilman konkurssia.
Vähän ankealta kuulostaa myös se, että juhla ei erotu arjesta. Meillä ainakin lapset pönöttää tosi tärkeinä, kun juhliin (myös lasten syntymäpäivinä ja ihan heidän omasta toiveesta) pöytään katetaan ne hienot astiat.
Ei tarvitse selittää, mutta tosiaan karsealta kuulostaa. :D Meillä on selvästi todella erilaiset elämäntyylit. Löytyykö netistä kuvaa noista astioista? Olisin kiinnostunut!
Pääasia on tietenkin että itse tykkäätte, ja varmaan moni muukin tykkää ja ihailee astioitanne.
Vanha kommentti, mutta outoa, että joku edes kyselee kuvia Arabian vanhoista astioista. Miten joku voi olla tietämättä näitä?
- eri
Vierailija kirjoitti:
Tehosteväriset seinät sekä maali että tapettisellaiset
Joo tämä näyttää hölmöltä ja on jo ajat sitten vanhentunut trendi. Miksei vaan maalaa / tapetoi koko huonetta samalla vaivalla? Olisi heti paljon kauniimpi ja klassisempi, kuin nuo tehosteseinän hirvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkahattutäti kirjoitti:
Miksi jemmata kahvinkeitin ja leivänpaahdin erilliseen komeroon? Miksi ne eivät voisi olla keittiön tasoilla ihan normaalisti?
Tuollainen kaappeihin jemmaaminen vie sitä muuta kaappitilaa pois, josta aina keittiössä on huutava pula. Mieluummin käytän sen kaappitilan muuhun.
En tajua aamiaiskaapin ideaa minäkään.Kahvinkeitin ja leivänpaahdin ovat poikkeuksetta kamalan näköisiä. Lisäksi inhoan näkyvillä kiemurtelevia sähköjohtoja. Avokeittiössä näitä inhotuksia joutuisi katselemaan joka päivä, aina kun on kotona. Katselen mieluummin kauniita kaapinovia, pöytätasoja, valaisimia ja muita sellaisia asioita, jotka ihan oikeasti ovat kyllin kauniita tuottaakseen minulle silkkaa visuaalista mielihyvää. Siksi aamiaiskaappi.
Avokeittiön voi suunnitella siten, että niin kaappitilaa kuin tasotilaakin on riittävästi. Tarvitaan vain hieman tavallista enemmän tilaa keittiölle, niin sinne saa myös pyykkikoneen piilotettua kauniiden kaapinovien taakse. Kun ne ovet ovat riittävän laadukkaat ja silmää miellyttävät, ne sulautuvat osaksi olohuonetta, jolloin niiden hieman suurempi määrä ei haittaa ollenkaan.
Itselläni on johdot piilotettuina, vedettyinä mm. tasossa olevien reikien läpi tai johtokaukaloissa ja kodinkoneet samaa sarjaa kaikki jääkaappia ja tiskikonetta myöten. Yksiöön on vaikeaa saada taiottua "hieman tavallista enemmän tilaa", ja integroidut ratkaisut mutkistavat kodinkoneiden vaihtoa kun niistä aika jättää. Mielestäni pyykkikoneen paikka on kylpyhuoneessa, jossa kuivauskin hoidetaan ja jossa on vesieristeet kunnossa. Ennen minulla oli tiskikonekin kylppärissä, kun ei keittiöön mahtunut :D
Ehkä sitten olen erikoinen, kun oikeasti pidän sähkölaitteista keittiön sisustuselementteinä. Olen ehkä vähän nörtti ja tekninen tyyppi muutenkin.
Kiva kun tykkäät keittiöstäsi. Itse en voi sietää näkyviin jätettyjä kodinkoneita pienessä tilassa. Olen asunut myös suuressa teollisuushallimaisessa ratkaisussa, johon rosterikoneet sopivat hienosti ja jätin ne siellä esille, mutta seuraava kohde tulee olemaan pienehkö kerrostaloasunto. Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia. Tuossa isossa tilassa asuessani minulla oli myös ihan peruslaatuiset (simppelit rosteriset) kahvinkeitin ja leivänpaahdin tason päällä, koska se taso oli niin pitkä, että se oli koneista huolimatta enimmäkseen tyhjänä.
Ja tuosta viestistäsi pääsinkin toiseen inhokkiasiaani: pyykkikone kylppärissä. Ei ikinä enää minun kotiini tätä. Haluan, että kylppärissä on rentouttava, kylpylämäinen tunnelma eikä mitään ylimääräisiä vimpaimia ja härpäkkeitä. :D Joko laitan uudessa kodissa pyykkikoneen erilliseen pieneen kodinhoitohuonekoppiin (epätodennäköistä että löytyisi asunto, jossa tämän voi toteuttaa), tai sitten keittiön alakaappiin oven taakse. Myös wc-pönttö tulee erilliseen tilaansa, ei kylppäriin. Näin kylpyhuoneeseen jää vain rauhoittavia ja rentouttavia toimintoja, suihku/kylpy ja tilava kauneudenhoitopiste.
On totta että tällaiset "luksus"-ratkaisut vaativat hieman enemmän tilaa kuin normaaliratkaisut, mutta ne ovat mielestäni kuitenkin sen arvoisia.
." Minun mielestäni jokainen katseenvangitsija, esim. kone, tarvitsee paljon visuaalisesti rauhallista tilaa ympärilleen, jotta sen ulkonäöstä voi aidosti nauttia"
Kyllä minusta on outoa, jos joku istuu keittiössä katselemassa kahvinkeitintä ja nauttii sen ulkonäöstä.
Rosteripinnat ovat muuten aivan yäk kauheita. Aivan pahimmasta päästä sisustustrendejä.
Useimmissa taloyhtiöissä keittiöön ei ole lupa laittaa pyykinpesukonetta, vesivahinkoriskin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, tuo on divaani. DivaaniSOHVA on sohva jossa on myös divaaniosa jommassa kummassa laidassa.
Joo, mutta miksi sitä pitää kutsua divaanisohvaksi, kun sillä ei ole mitään tekemistä divaanin kanssa. Sehän on sohva möhkälemäisellä jatkopalalla, vaikka itse pala onkin kiinni sohvassa.
Aika paljon 5ehtiin 70-luvulla Sibeliliusmonumenttitauluja vessspaperirullista.