Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3976)
Vierailija kirjoitti:
Taulut lattialla.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemat on kuitenkin halpoja astioita, joita saa joka prismasta. Joten arkikäytössä kätevä hakea sieltä ei tarvi Ikeaanasti lähteä...
No mun mielestä 15e peruskahvimukista ei ole halpaa. Se on ihan toissijaista mistä niitä voi ostaa.
Jep. Kyllä siinä hintaa tulee kun vaikka 12 hengen astiaston haalii. Ja kuitenkin tuo on sitten parempaan käyttöön aika tylsä.
Meillä on joku cittarin valkoinen astiasto, joka on melko lailla samannäköinen kuin toi teema. Maksoi alle 100e kaikki isot ja pienet lautaset, keittolautaset, puurokipot ja mukit 12 kpl. Ajaa asiansa eikä harmita, jos jotain hajoilee. Laatukin ihan ok, monta vuotta jo ollut ja mitään lohkeamia yms ei ole.
Juhlakäytössä on sitten oikeasti kallis astiasto. Käytetään myös viikonloppuisin ihan perheen kesken, eli ei ihan kaapissa pölyty.
Hih, tekisi mieli mainita "karseana sisustusjuttuna" se, että on eri astiasto arki- ja juhlakäyttöön. Ja mainitsenkin! En ymmärrä miksi arkielämän pitäisi olla ankeaa ja juhlan jäykistelyä. Haluan nauttia kauniista astioista jokaisena päivänä, ja siksi hankinkin astiat, jotka kestävät käyttöä.
Meillä se parempi astiasto on vanhaa Arabiaa. Miehen isovanhemmat saaneet lahjaksi, siirtynyt miehen vanhemmille ja nyt on meillä.
Tarvitseeko sulle selittää, miksi tämä astiasto ei ole arkikäytössä?
Meillä on myös toinen parempi astiasto, jonka itse olen saanut ylppärilahjaksi ja joka on vuosien varrella täydentynyt, tuota ei myöskään enää valmisteta.
Meillä on myös kauniita astioita arkikäytössä, mutta sellaisia, että rikkoutuneiden tilalle saa helposti uusia ja ilman konkurssia.
Vähän ankealta kuulostaa myös se, että juhla ei erotu arjesta. Meillä ainakin lapset pönöttää tosi tärkeinä, kun juhliin (myös lasten syntymäpäivinä ja ihan heidän omasta toiveesta) pöytään katetaan ne hienot astiat.
Ei tarvitse selittää, mutta tosiaan karsealta kuulostaa. :D Meillä on selvästi todella erilaiset elämäntyylit. Löytyykö netistä kuvaa noista astioista? Olisin kiinnostunut!
Pääasia on tietenkin että itse tykkäätte, ja varmaan moni muukin tykkää ja ihailee astioitanne.
Vanha kommentti, mutta outoa, että joku edes kyselee kuvia Arabian vanhoista astioista. Miten joku voi olla tietämättä näitä?
- eri
Arabian vanhoja astiastoja on varmaankin satoja erilaisia, aina art decosta alkaen. -myös eri
Eihän se pointti tuossa ollut ulkonäkö, vaan se, että kun astiat ovat vanhoja, niin niitä ei raatsi arjessa käyttää koska rikkoontuneiden tilalle on erittäin vaikeaa saada uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aivan pihalla kun divaanisohvista alettiin puhua. En kerta kaikkiaan käsittänyt, että sellainen möhköuloke tekisi muka sohvasta divaanin. Minun mielestäni divaani on sellainen sivuttain maattava osittain selkänojallinen ja vain toisesta päästä käsinojallinen huonekalu. Tällainen:
Kyllä, tuo on divaani. DivaaniSOHVA on sohva jossa on myös divaaniosa jommassa kummassa laidassa.
Joo, mutta miksi sitä pitää kutsua divaanisohvaksi, kun sillä ei ole mitään tekemistä divaanin kanssa. Sehän on sohva möhkälemäisellä jatkopalalla, vaikka itse pala onkin kiinni sohvassa.
No kun siihen on yhdistetty se divaani. Esim. Ikeassa myydään erikseen divaaneja (vaikkapa Kivik -malli) ja tavallisia sohvia ja sitten on samanlaisia sohvia, joihin on lisätty sellainen samanlainen divaani, kuin mitä myydään erikseen = divaanisohva. Ei tässä nyt ole mitään epäloogisuutta, muuta kuin sinun päässäsi.
Vanhoista heinäseipäistä tehdyt tikkaat ja hilseilevistä puolilahoista ikkunanpokista tehdyt peilit.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on makuuhuoneessa 1800-luvun talonpoikaiskaappi. Ei ole ollenkaan muodikas huonekalu tänä aikana ja on ihan eri tyyliä muun kaman kanssa. Mutta ei sitä pois heitetä missään tapauksessa. Mitä siitäkin seuraisi, jos kaikki huonekalut, jotka aina jonkun mielestä ovat naurettavan vanhanaikaisia, hävitettäisiin. Eipä jäisi mitään merkkejä menneistä sukupolvista ja aikakausista.
Hassua, itsellä kanssa maalaisantiikkikaappi makuuhuoneessa, on valtavan kokoisena tosi hyvä vaatekaappi. En ole koskaan edes miettinyt, onko muodikas vai ei. Itse tykkään, se riittää. Ostin sen jo ensimmäiseen omaan kotiin aikoinani antiikkikaupasta, eli on ammattilaisen entisöimä.
On myös antiikkipiano. Eivät nekään ole muodikkaita nyt, mutta tykkään. Upeaa muotoilua, pähkinäpuinen. 1800-luvulta. On pidetty kunnossa, joten toimii ja on viritetty. Harrastan itse pianonsoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teemat on kuitenkin halpoja astioita, joita saa joka prismasta. Joten arkikäytössä kätevä hakea sieltä ei tarvi Ikeaanasti lähteä...
No mun mielestä 15e peruskahvimukista ei ole halpaa. Se on ihan toissijaista mistä niitä voi ostaa.
Jep. Kyllä siinä hintaa tulee kun vaikka 12 hengen astiaston haalii. Ja kuitenkin tuo on sitten parempaan käyttöön aika tylsä.
Meillä on joku cittarin valkoinen astiasto, joka on melko lailla samannäköinen kuin toi teema. Maksoi alle 100e kaikki isot ja pienet lautaset, keittolautaset, puurokipot ja mukit 12 kpl. Ajaa asiansa eikä harmita, jos jotain hajoilee. Laatukin ihan ok, monta vuotta jo ollut ja mitään lohkeamia yms ei ole.
Juhlakäytössä on sitten oikeasti kallis astiasto. Käytetään myös viikonloppuisin ihan perheen kesken, eli ei ihan kaapissa pölyty.
Hih, tekisi mieli mainita "karseana sisustusjuttuna" se, että on eri astiasto arki- ja juhlakäyttöön. Ja mainitsenkin! En ymmärrä miksi arkielämän pitäisi olla ankeaa ja juhlan jäykistelyä. Haluan nauttia kauniista astioista jokaisena päivänä, ja siksi hankinkin astiat, jotka kestävät käyttöä.
Meillä se parempi astiasto on vanhaa Arabiaa. Miehen isovanhemmat saaneet lahjaksi, siirtynyt miehen vanhemmille ja nyt on meillä.
Meillä on myös toinen parempi astiasto, jonka itse olen saanut ylppärilahjaksi ja joka on vuosien varrella täydentynyt, tuota ei myöskään enää valmisteta.
Meillä on myös kauniita astioita arkikäytössä, mutta sellaisia, että rikkoutuneiden tilalle saa helposti uusia ja ilman konkurssia.
Vähän ankealta kuulostaa myös se, että juhla ei erotu arjesta. Meillä ainakin lapset pönöttää tosi tärkeinä, kun juhliin (myös lasten syntymäpäivinä ja ihan heidän omasta toiveesta) pöytään katetaan ne hienot astiat.
Ei tarvitse selittää, mutta tosiaan karsealta kuulostaa. :D Meillä on selvästi todella erilaiset elämäntyylit. Löytyykö netistä kuvaa noista astioista? Olisin kiinnostunut!
Pääasia on tietenkin että itse tykkäätte, ja varmaan moni muukin tykkää ja ihailee astioitanne.
Vanha kommentti, mutta outoa, että joku edes kyselee kuvia Arabian vanhoista astioista. Miten joku voi olla tietämättä näitä?
- eri
Arabian vanhoja astiastoja on varmaankin satoja erilaisia, aina art decosta alkaen. -myös eri
Eihän se pointti tuossa ollut ulkonäkö, vaan se, että kun astiat ovat vanhoja, niin niitä ei raatsi arjessa käyttää koska rikkoontuneiden tilalle on erittäin vaikeaa saada uusia.
Juu, kyllä ymmärsin ja olen samaa mieltä kanssasi. Vastaukseni oli hänelle joka ihmetteli, miksi pitää kysyä kuvia Arabian vanhoista astioista, "miten joku voi olla tietämättä näitä". Viitatkoon se, joka tietää kaikki Arabian vanhat astiastomallit :)
Rottinkituotteet olivat hetki sitten pieni muotivillitys (sisustus)bloggareiden ym. keskuudessa, ja viime päivinä on näkynyt somessa, kuinka useampi bloggari kantaa rottinkituotteita kirpparille =D
Vierailija kirjoitti:
Karseinta on keittiön ja olohuoneen yhdistäminen samaksi tilaksi. Kiva jos ne on vierekkäin mutta pitäisi olla kulku eikä yhteistä tilaa kaikki. Nykyään kaikissa uusissa taloissa näin jos ei ole varaa valita kallimpaa. Vanhoissa oli fiksummin, kuka haluaa että ruokapöytä on käytännössä olkkarissa tai sohvalta katsella keittiötä silloin kun se ei ole tiptop...
Tämä! Rahahan tämänkin on sanellut, ja tämä avokeittiötrendi on saatu onnistuneesti markkinoitua kuluttajille. Kuten myös se, ettei uusissa asunnoissa ole tarpeeksi säilytystilaa, koska "miksi maksaa turhista neliöistä, ole sinäkin minimalisti!" ja sitten vuokrataan pelikaanivarasto toiselta puolen kaupunkia, hinta 100 €/kk. Pyörällä tai julkisilla kipaisee kivasti sen talvitakin sieltä varastosta, kun ei siihen uuteen asuntoon saanut edes autopaikkaa.
Kyllä se vain on ruma, rumin mahdollinen sohvankuvatus.[/quote]
Harmi ettei sinulla ole varaa divaanisohvaan.[/quote]
Kiitos kommentistasi, mutta minulla on olohuoneessa kaksi kaunista sohvaa. En ikimaailmassa vaihtaisi niitä sinun maskun divaaniin.
En tiedä minkä ajan trendi oli, mutta uima-altaat! Periaatteessa ihana ajatus että voisi menmä pulahtamaan koska haluaa, mutta mutta.. Ylläpito on ilmeisesti äärettömän hankalaa, koska jokaisessa uima-allas asunnossa joissa olen käynyt 90-luvilta nykyaikaan allas on tyhjä. Kaksi ulkoallasta peitetty ja rapistuneet. Suunniteltu käyttöä esim. Kukkapenkkinä. Kaikki sisäaltaat varastoina ja yhteen peittämättömäään oli asukas tipahtanut ja telonut itsensä pahasti.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkä ajan trendi oli, mutta uima-altaat! Periaatteessa ihana ajatus että voisi menmä pulahtamaan koska haluaa, mutta mutta.. Ylläpito on ilmeisesti äärettömän hankalaa, koska jokaisessa uima-allas asunnossa joissa olen käynyt 90-luvilta nykyaikaan allas on tyhjä. Kaksi ulkoallasta peitetty ja rapistuneet. Suunniteltu käyttöä esim. Kukkapenkkinä. Kaikki sisäaltaat varastoina ja yhteen peittämättömäään oli asukas tipahtanut ja telonut itsensä pahasti.
Joo samaa olen miettinyt, lapsuuteni asuinalueella eräässä rivarissa oli kaikissa uima-altaat. Suurin osa oli kasvillisuuden peitossa, enkä koskaan nähnyt kenenkään niissä uivan vaikka asuin samalla alueella yli 15 vuotta. Oliko syynä Suomen vaihtelevat kesäsäät, läheinen pyörätie josta oli suora näkyvyys takapihoille? Tiedä häntä.
Antiikkihuonekaluissa on oikeasti se hyvä puoli, että ne ovat kestävää tekoa ja näyttivät hyvältä aikanaan ja tulevat näyttämään aina ja edelleen hyvin pidettynä.
Nyt puhutaan ilmastonmuutoksesta, ekologisesta vaatetuksesta, ravinnosta, konmarista ym. Mutta sisustuksen kertakäyttöisyyttä ei juurikaan ole kyseenalaistettu. Ideaalitilannehan olisi, että samat tavarat ja huonekalut kestäisivät ja säilyisivät sukupuolelta toiselle.
On tietysti vaikea luoda ajaton ja kestävä sisustus, mutta on sekin mahdollista.
Kokovalkoisuus.
Maalaisromanttinen tyyli.
Kuormalavat.
Tekstitarrat.
Tähtikuvio tekstiileissä.
Vuolukivitulisijat.
Divaanisohvan lisäksi en ymmärrä, miten joku saa spottivaloista kamalat. Minun remppaamassani (No okei en minä rempannut, maksoin vain) asunnossa oli keittiössä spottivalot kaappien alla ja nykyisessä 2018 lopulla valmistuneessa talossani on eteisessä spottivalot. Tykkään erittäin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehosteväriset seinät sekä maali että tapettisellaiset
Joo tämä näyttää hölmöltä ja on jo ajat sitten vanhentunut trendi. Miksei vaan maalaa / tapetoi koko huonetta samalla vaivalla? Olisi heti paljon kauniimpi ja klassisempi, kuin nuo tehosteseinän hirvitykset.
Tehosteseinät on minunkin suuri inhokkini. Ne eivät näytä ikinä hyviltä.
Toinen, mitä ihmettelen, ovat lattia- ja kattolistat, jotka ovat eri väriset kuin lattia, katto tai seinät. Mulle on aina ollut itsestään selvää, että jos on vihreä lattia tulee sen pariksi samanvärinen jalkalista. Jos on valkoinen katto, tulee valkoiset kattolistat. Ei niin kuin nykyään on joka paikassa, että lattia on esim. harmaa, seinä on vaikka sininen ja jalkalista on valkoinen. Näyttää todella rumalta ja hyppää pahasti silmille.
Vierailija kirjoitti:
Divaanisohvan lisäksi en ymmärrä, miten joku saa spottivaloista kamalat. Minun remppaamassani (No okei en minä rempannut, maksoin vain) asunnossa oli keittiössä spottivalot kaappien alla ja nykyisessä 2018 lopulla valmistuneessa talossani on eteisessä spottivalot. Tykkään erittäin paljon.
Spottivalot on ihan hirveät! Ja alaslaskukatto, hrrrrr....
Se tapetti, joka näyttää harmaalta tiili/kiviseinältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- eri
Minulla oli naapuri, joka ei käyttänyt autolla ajaessaan vilkkua, koska se kuluu. :D
Mitä järkeä on omistaa käyttöesineitä, joita ei voi käyttää?