Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?
Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.
Kommentit (3977)
Vierailija kirjoitti:
Rumat lamput, kuten lokki ja muut sellaiset futuristiset kamaluudet.
Lokki on kylläkin klassikko, mutta eihän teinin asteelle jäänyt sitä edes tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Matkamuistonuket kirjahyllyssä.
Juuri vein kierrätykseen hienot kreikkalaiset matkamuistonuket. Muistona ovat olleet elämäni ensimmäisestä lomamatkasta. Saivat lähteä kun olen lattanut pois tavaraa ja selkeyttänyt sisustusta.
Vierailija kirjoitti:
Menee minunkin mielestä tonne erivärisiä mariskooleja rivistö jossain kaapinpäällä (tai ylipäätään missään). Samaan sarjaan menee kaikki keräilylasipullot yms joilla ei siis ole käyttötarkoitusta vaan vain koriste.
80 luvun lopussa -90 luvun alussa oli isompia ja pienempiä itämaisia viuhkoja useissa kodeissa. Niin oli meilläkin makuuhuoneessa parisängn päädyn yläpolella 2 valtavan isoa. Ne oli sillon jotenkin hienoja :-0
Minä pidän viuhkoista. Olen yrittänyt etsiä niitä suuri kokoisia mutta ei löydy :/
Paneeliseinät on kivat, ainakin kauppakeskuksissa, isoissa tiloissa ym mutta kodissa ne näyttää vähän hassulta..🙂
Haalistuneet persialaiset matot-ensin luulin vitsiksi. Nykyään silmä on tottunut ja ovat välill jopa kivoja.
Mattaharmaa esim. laatoissa, pöytätasoissa jne. On mielestäni ruma. Liian pienet makuuhuoneet joihin mahtuu pelkkä sänky.
Vierailija kirjoitti:
Olipas pitkä ketju. En ole vuosikausiin seurannut tarkasti sisustustrendejä, niin piti moni asia googlata. Vaikkapa tuo String-hylly. 😁
Hankala aihe miettiä, kun kaikki on aikanaan trendikästä, haluttua ja virkistävää. Sitten se tuntuu 10 vuoden päästä karmealta tai siinä vaiheessa, kun jokaiselta alkaa löytyä Lokki-valaisin kotoa.
Mutta itselleni avokeittiö on no no, vaikka trendikäs on yhä edelleen. Johtuu varmaan siitä, etten ole vieraiden kanssa seurusteleva tyyppi, vaan mielummin teen hommia yksin rauhassa. Asun vanhassa maalaistalossa, jossa keittiö mahtuu olemaan omassa rauhassaan.
En myöskään tykkää pohjaratkaisuista ilman minkäänlaisia siirtymätiloja (käytäviä, eteisiä) eli hukkatilaa saa olla. Taas kerran oma rauha on tärkeä.
Neliönmallinen, kulmikas lavuaari, johon vesi ja roskat jää makaamaan on myös ärsyttävä ja männynväriset puolipaneelit käsite
Samaa mieltä monessa asiassa. Oon aina rakastanut hukkaneliöitä. Ja toi lavuaarijuttu! Oon inhonnut niitä aina! Ja iän myötä alkanut tykkäämään entistä enemmän näistä suomalaisista, nykyään IDO -merkkisistä. Kun ovat niin hyvin suunniteltu just sen suhteen, miten vesi valuu mistäkin. Ja ovat itseasiassa kauniita katsoakin. Tietty ovat todella arkipäiväisiä, kun niitä on joka paikassa.
Märkätilojen lattiassa 10x10 harmaa laatta. Kaverina lähes aina seinissä iso valkea laatta. Toki ovat hieman parempia kuin edellinen villitys, ne siniset ja vihreät feikkimarmorilaatat, vieläpä koristeellisilla boordilaatoilla höystettynä.
Ovat ilmeisesti halvimpia, neutraaleja laattoja niin siksi käytetään paljon. Tylsän näköistä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön "trendi" kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen sisustus
Todellakin - miksi ihmeessä kukaan haluaisi sisustaa huoneensa jääkaapiksi ja arkkupakastimeksi?
Mulla taas tulee jostain syystä kokovalkoisista sisustuksista mieleen hullujen huone...
Ei kai kukaan kokonaan valkoiseksi kaikkea laita matot, kalusteet, seinät, lattiat, tv, koriste-esineet, lamput, tekstiilit jne.
Kyllä jotkut laittaa. Tästä tuli suorastaan epätodellinen olo:
Teki mieli ottaa värikynä käteen ja värittää.
Ja niistäkin myyntikuvista puolet pelkkiä asetelmia, joilla ei ole minkäänlaista informaatioarvoa. YÄK!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista kaameimpia ovat ns.museot.
Täynnä kaikenkirjavaa vanhaa tavaraa.
Yök🤮
Hahaa, minä taas rakastan "museoita", mitä enemmän ja mitä vanhempaa tavaraa sen parempi! Voisin asua oikeassa museossa jos se olisi mahdollista, ja mitä vanhempi talo sen parempi. Viktoriaaninen sisustus on mielestäni ihana, esim:
https://www.google.com/search?safe=active&q=victorian+decor&tbm=isch&so…:
En pidä nykyajan sisustuksista, usein kylmää, kalseaa ja liian modernia. Sieluni lepää vain vanhassa, kaikki arkkitehtuuri ja sisustus ns. jugend-kauden jälkeen on kamalaa... Vanhoissa taloissa ja esineissä on oma henkensä ja tarinansa, lisäksi ne ovat kodikkai
Meillä ei ihan noin paljon vanhaa, mut vanhaa löytyy kyllä. Vanhimmat esineet yli 300v. Niissä kiehtoo just se ajatus, et ovat olleet niin kauan olemassa. Me täällä vaan käymässä, mut nää esineet vaan jatkaa ja jatkaa...
Kaikki on myös katseen kestäviä. Se on tärkeää. Ja se, että esineillä on joku funktio. Vain kaksi patsasta on ihan vain patsaina. Esittävät kyllä historiallisia henkilöitä, niin siinä saavat sen olemassaolon tarkoituksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokki on kylläkin klassikko, mutta eihän teinin asteelle jäänyt sitä edes tiedä.
Ei siitä silti ole pakko tykätä. Ihmisellä voi saa oma maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torkkupeitot pitkin lattiaa, kyntteliköt taljojen päällä, joka koriste-esine pilkulleen, tiptop lastenhuoneet, keittiö, missä ei tehdä ruokaa, koristeena kököttää. Elämätön koti, missä saa juuri ja juuri hengittää. Ja sekin kynttilänvalossa.
Eivät nämä ole valtaisa hitti kansan parissa. Muutama instasisustaja stailaa kuvansa näin ja siinä se.
Opettele lukemaan, se karsein juttu ikinä eli elämätön koti.
Otsikossa kyllä oli "valtaisa hitti kansan keskuudessa". Tuskin tuon kommentin kirjoittaja enää ketjuun eksyy mutta pakko oli kommentoida, ärsyttää niin nämä jotka komentelevat muita opettelemaan lukemaan ja ovatkin itse niitä jotka eivät ymmärrä lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee minunkin mielestä tonne erivärisiä mariskooleja rivistö jossain kaapinpäällä (tai ylipäätään missään). Samaan sarjaan menee kaikki keräilylasipullot yms joilla ei siis ole käyttötarkoitusta vaan vain koriste.
80 luvun lopussa -90 luvun alussa oli isompia ja pienempiä itämaisia viuhkoja useissa kodeissa. Niin oli meilläkin makuuhuoneessa parisängn päädyn yläpolella 2 valtavan isoa. Ne oli sillon jotenkin hienoja :-0
Minä pidän viuhkoista. Olen yrittänyt etsiä niitä suuri kokoisia mutta ei löydy :/
Minunkin mielestäni ne on kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Mustat keittiöt ja saunat. Juuri katselin muutaman vuoden takaista sisustusohjelmaa, jossa tehtiin "modernia" tunnelmaa laittamalla mökkiin mustat kaapistot ja ikkunanpuitteet. Näytti jo nyt vanhalta.
Vanhoissa taloissa olevat asunnot, jotka on vedetty ihan kokonaan uusiksi tilaratkaisuja myöden ja moderneille pinnoille niin, että vaikutelma on vain ristiriitainen ja halpa. Miksi ihmeessä muuttaa vanhaan taloon jos haluaa kaiken olevan juuri nyt pinnalla olevaa? Ei vanhassakaan talossa mitään museota tarvitse pitää, mutta talon luonnetta kannattaisi kunnioittaa edes jonkin verran, ja ihan jo arvon säilymisen nimessä säästää jotain alkuperäistä talosta.
Avokeittiöt. Kiva kun koko koti haisee ruuanlaitolle ja kaikki roina ja tiskaamattomat tiskit sitten näkyy olohuoneeseen. Toisaalta erilliskeittöihin keskelle lattiaa tungetut keittiösaarekkeet. Pienentävät käytettävissä olevaa lattiatilaa ja tekevät vain keittiöstä ahtaan. Viide
Kaikki sellainen, jossa on hakemalla haettu jotain tiettyä tyyliä, ja joka on täysin ristiriidassa talon aikakauden kanssa.
Kaikki sisustus, joka edustaa tyylipuhtaasti jotain tiettyä. Tekee kodista steriilin.
Sisustus, josta heti näkee vuosikymmenen. Vanhenee nopeasti ja on hengetön. Kerroksellisuutta pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Kaikista sisustusjutuista tulee karseita, jos niitä kopioidaan aivottomasti joka kotiin. Esim. kuinka moni laittaisi oikeasti mustan keittiön, jollei se olisi niin trendikästä? Tai kenen silmää viehättää täällä kylmän valon pohjoisessa pelkkä valkoinen ja harmaa sisustus? Ei siinä mitään jos se oikeasti viehättää, mutta suurin osa sisustelee sen mukaan, mikä milloinkin julistetaan trendikkääksi.
Kamalinta on, kun remontoidaan jokin rintamamiestalo ja sisustus on tyyliin valko-harmaa-musta, ja väännetään väkisin koko alakerta avoimeksi. Olen nähnyt myös onnistuneita remontteja, joissa sisustus noudattaa talon henkeä, mutta modernilla tvistillä. Tähän vielä persoonallista sipausta mukaan.
Täällä oli hetki sitten ketju, jossa ap tuskaili sen kanssa, kun koko ajan muuttaa sisustustaan sen mukaan, mitä instassa tai sisustusjulkaisuissa näkee. Ja on paineessa koko ajan siitä, jos muut eivät pidäkään hänen hankinnoistaan.
Kodeista on tullut toisille joku identiteettiesittelytila. Jotenkin ahdistavaa. Miksi ihmiset eivät laita kotiaan siten, kuin itse tykkäävät? Täälläkin moneen kestaan haukuttu mm. unikkokuosi ja mariskoolit. Itse käytän unikkolakanoita ja mariskooleja, koska niistä pidän. Se, että monilla niitä on, ei muuta minun mielipidettä niistä. Toisaalta meillä on antiikkia, joka ei myöskään miellytä läheskään kaikkia. Itse näitä esineitä rakastan.
Näin ollen kotimme on meidän näköinen. En haluaisi, että kavereilla olisi meidän näköiset kodit. Minusta on kiva, että ne edustavat heitä. Kaikilla siis erilaiset ja oman näköiset kodit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat, kahdeksankulmaiset kahvikupit - niin WT:tä että...!
Eikä.... olin jo unohtanut näiden olemassaolon. Niitähän olikoko astiasto, siis lautasia, tarjoiluvateja ym kahvikuppien lisäksi. Ovat olleet ilmeisen kestäviä kun niitä näkee kirppareilla ja jopa jonkun kodissa käytössä vieläkin.
Ne tuli retrosti pintaan taas jokunen vuosi sitten. Tiedän nuoripareja, jotka niitä hamstras.
Me saimme häälahjaksi (v. 1989) noista viinilasit ja pikkukipot. Ovat olleet käytössä ja juu, eivät ole särkyneet! Viinilasit lasten kattauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkään noista viuhkoista. Kaverin kotona oli sellainen musta johon oli maalattu trooppinen maisema. Pidin sitä silloin hienona ja voisin ottaa omaan kotiinkin. Ymmärrän kyllä että joidenkin mielestä nuo on kauheita, makuasioitahan nämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustat, kahdeksankulmaiset kahvikupit - niin WT:tä että...!
Eikä.... olin jo unohtanut näiden olemassaolon. Niitähän olikoko astiasto, siis lautasia, tarjoiluvateja ym kahvikuppien lisäksi. Ovat olleet ilmeisen kestäviä kun niitä näkee kirppareilla ja jopa jonkun kodissa käytössä vieläkin.
Ne tuli retrosti pintaan taas jokunen vuosi sitten. Tiedän nuoripareja, jotka niitä hamstras.
Me saimme häälahjaksi (v. 1989) noista viinilasit ja pikkukipot. Ovat olleet käytössä ja juu, eivät ole särkyneet! Viinilasit lasten kattauksissa.
Kaikki kivan näköiset astiat särkyy, ainoastaan rumat kestää.
Vierailija kirjoitti:
Lokki miellyttää minun silmää, mut johtunee siitä, että lapsuuden kodissa sellainen oli jo jostain kuuskytluvulta alkaen. Silloin en nähnyt niitä muilla. Nyt hämmentävän yleinen.
Harmaat muoviset terassikalusteet. YÖK. Samoin harmaat sohvat. TUPLAYÖK.