Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäsi karseita sisustusjuttuja jotka ovat olleet valtaisa hitti kansan keskuudessa?

Vierailija
04.03.2019 |

Esimerkiksi spottivalaisimet, sellaiset missä kepin varressa on niitä spotteja ja sitten ne kattoon upotettavat spotit. Näitä oli ihan jokaisella joskus 2000-l alkupuolella. Vallilan kelohonka. Harmaa laminaatti.

Kommentit (3977)

Vierailija
2341/3977 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on varmaan valtaisa hitti ja karsea juttu, että osa jengistä todellakin luulee, että pitää sisustaa sillain kuin joissain sisustuslehdissä, -blogeissa tai -jutuissa on. Päättelen näin, kun aika monen kämpässä on samat mööbelit ja roinat, värit, tapetit, matot yms.

Toinen "karseus" on se, että sisustusasioita ylipäätään mietitään jotenkin veren maku suussa, näyttämisen halu mielessä.

Kolmas ja pahin karseus on sisustuskaman ylenmääräinen ostaminen ja poistaminen nopeassa syklissä.

Elämä ja sen eläjät näkyy kodissa ihan muista jutuista kuin jostain muotisohvasta ja urbaanista printtitaulusta. Tyylitajua ja persoonaa ei mitata roinasta maksetussa rahassa.

Kaikki keittiövalmistajat, rautakaupat tms. käyttää mainoskuvissaan just sellasia toki valoisia ja siistejä mutta törkeen aneemisia kuvia. Jättää kylmäksi, vaikka valkoisesta väristä pidänkin yhtenä muiden joukossa, ja on sitä jonkin verran omassa kodissanikin.

On kiva katsella esim. ruotsalaisia, englantilaisia ja jenkkiläisiä sarjoja, kun niistä saa hyviä ja hauskoja sisustusideoita. Aika harvalla on niin kliinistä kuin nykyinen suomalainen ihanne??? on.

Vierailija
2342/3977 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöreä rottinkituoli, joskus kutsuttiin myös nimellä korituoli. Kiva aikansa, sen jälkeen möhkö tilanviejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/3977 |
22.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jason12345 kirjoitti:

Tässä joitakin:

- jääkaapin ja pakastimen ovi täynnä magneetteja ja muistilappuja

- eteisessä naulakko avaimille

- eteisessä taulu muistilapuille

- tavaraa liikaa, oli se sitten ihan mitä tahansa ja missä tahansa huoneessa tai tilassa kotia

- tavaraa näkyvillä liikaa sen takia, että näyttäisi asutulta, persoonalliselta ja eletyltä elämältä

- värikäs koti sen takia, että se olisi persoonallinen

- likainen koti

- hoitamattomat ja rehottavat kukat

- seinillä, hyllyillä ja tasoilla kuvia itsestä, omasta perheestä sekä sukulaisista

- omakotitalossa jokaisessa WC-, suihku, ja saunatilassa erilainen laatoitus 

- malja-käsienpesualtaat WC:ssä

- vaakaboordit WC- ja suihkutiloissa, ala- ja yläosa eri laattaa

- puolipaneeli

- modernissa kodissa peilisisäovet, siis sellaiset, joissa on kuviot sisäovissa

- jokaisessa huoneessa erilaiset liukuovet kaappien edessä

- lakattua mäntyä kauttaaltaan huonepinnat

- lakatut mäntyportaat

🙋🏼‍♀️Tunnustan. Minun kukilla on oma tahto ja ne kasvavat ihan itse haluamaansa suuntaan ja tahtiin. Ja myös pudottavat lehtiään näin talvella. Sorry, tälläinen karsea sisustusjuttu. Liimaan seuraavan putoavan lehden takaisin.

Vierailija
2344/3977 |
07.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutimme 18-vuotiaana v. 1990 omaan kotiin. Ostimme miehen kanssa makuuhuoneeseen vaaleanpunaiset hörselöverhot, oikein tosimuhkeat rimpsuverhot! Mintunvihreä satiinipäiväpeitto roosanvärisine rimpsutyynyineen kruunasi makkarin. Aah!

Keittiössä oli tietysti supermagee venetsia-ruokaryhmä. Olkkarissa oli violetinkirjavat (sellaista graafista lilaa kasarikuviota) 3+2 -istuttavat samettisohvat. Sohvapöytä oli hienointa muotia, ovaalinmuotoinen kirsikkapuinen pöytä, jonka keskiosassa oli lasiin upotettuja kiviä.

Sitten oli tietty kirsikkainen tv-taso, jossa lepäsi iso kuvaputkitelevisio sekä videot ja vhs-kasetteja. Ai että! Seinälle ostettiin Anttilan mahtavasta isojen julisteiden valikoimasta hieno vaaleanpunalilakukertava fantasiamaisemajuliste, joka kehystettiin kromikehyksiin ja pleksi päälle. 

Kyllä kelpasi omassa upeassa kodissa itsenäistyä ja pitää juhlia, jossa juotiin Ampiaisia ja kuunneltiin Whamia ja Michael Jacksonia. :D  Ei se silloin ollut yhtään karseaa :D

Kiitos, kun jaoit muistosi! Tuli oikein nostalginen fiilis, muistan nuo tuon ajan kamat niin hyvin ;)

Vierailija
2345/3977 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisustustikkaat.

Älä, mä olen harkinnut näitä. Niihin voisi olla kätevää ripustaa puolipitoiset vaatteet. Siististi toki ;D

Mulla on makkarissa sisustustikkaat juurikin puolipitoisia vaatteita varten. Huomattavasti siistimmän näköinen ratkaisu kuin naulakko, jonka oksista roikkuu kasapäin puseroita ja housuja. Suosittelen! 

Vierailija
2346/3977 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ylisidustettu valkoinen koti, jossa ei ole mitään omaa tai persoonallista. Blogeista tuttu, esim. Home via...

Vierailija
2347/3977 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näkee palstalla PEUKKUJA? Minä näin viimeksi vuosia, vuosia sitten.

Että ihminen osaakin olla typerä ja tulee vielä omaehtoisesti typeryyttään julistamaan.

Vierailija
2348/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella nähdä minkälaisia sisustuksia kirjoittajilla on. Kyllä sieltä varmaan löytyy kivoja sisustuksia mutta varmaan myös aivan kaameita ja siksi tänne on hakeutunut haukkumaan tyylikkäitä koteja.

Minulla on hyvin värikäs sisustus.

Vaikutteita olen kerännyt vähän sieltä ja täältä. Tykkään kontrasteista ja olen sekoittanut erilaisia tyylejä varsin vahvasti.

Minulle olisi sellainen koti olisi ahdistava, missä olisi seurattu orjallisesti yhtä tyyliä ja yhtä aikakautta. En jaksaisi asua sellaisessa tyylikkäässä kodissa. Se ei tuntuisi lainkaan omalta.

Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä pitäisi kotiani kamalana ja outona jos sen näkisi, mutta itse viihdyn ja voin hyvin kodissani.

Tyylikkäitä koteja en ole tässä ketjussa kuitenkaan haukkunut. Ovathan ne hienoja ja tyylikkäitä ja moni näyttää viihtyvän erittäin hyvin tyylikkäässä kodissaan. Ja sehän se on tärkeintä että itse viihtyy kodissaan.

Kauheimpina sisustusratkaisuina pidän sellaisia, jotka valitaan sillä perusteella että kodin saisi myöhemmin helposti myytyä.

Tunnen ihmisiä jotka valitsevat uuden kotinsa tapetit siten, että asunnon myynti olisi sitten joskus helpompaa. Nämä ihmiset sitten voivottelevat kuinka olisivat halunneet jotkut tietyt ihanat tapetit, mutta piti valita erilaiset että saa sitten myytyä jos joskus haluaako muuttaa.

Minä tiedän aina muuttaessani, ettei tuleva asunto ole loppuelämäni koti. Minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa päättää, että TÄSSÄ ASUTAAN SITTEN HAMAAN TAPPIIN SAAKKA. Öööö ei. Mistä minä tiedän jäänkö ikuisesti Suomeen? En minä ole asunut Suomessakaan muualla kuin etelässä, vtustako minä tiedän haluanko olla täällä ikuisesti. Todennäköisesti kyllä, mutta en minä voi sitä tietää NYT.

Kyllä koti kannattaa rempata niin, että menee tarvittaessa kaupaksi. Eli jättää ne kaikkein sekopäisimmät ideat toteuttamatta ja toteuttaa sekopäisiä juttuja sitten sisustuksessa. Se on vain kylmä fakta, että asunnon on oltava neutraali, mikäli mielii saada sen myydyksi joskus.

Tapeteilla ei ole vttuakaan väliä, kuka tahansa osaa vaihtaa tai vaihdattaa ne tai poistaa kokonaan.

Niin. Toiset on tuollaisia "en voi ikinä tietää huomisesta, joten teen kaikki asiat elämässäni niin kuin arvelen muiden haluavan"-ihmisiä, ja osa tällaisia kuin itse olen, että elän tätä omaa elämääni tässä, ja mikäli haluan joskus tehdä muuta, niin sitten teen  muuta. Eräs kaverini sanoi, kun muutimme korkealla kivijalalla varustettuun taloomme, että mitäs sitten kun minusta tulee vanha ja en pääse enää portaita pitkin taloomme. Tai mitä jos vammaudun pyörätuoliin. Tostesin vain että en aio elää koko elämääni tuetun asumisen vammaisasunnossa vian siksi että huomenna saattaa tapahtua jotain ikävää, tai että ehkä vanhenen joskus. Kivempi se on viedä vanhainkotiinkin ne omat talonlaittamis/asumismuistot kuin se että peloissaan vietti koko elämänsä vammaisasunnossa.

Vierailija
2349/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu olevan valtaisa hitti kansan keskuudessa sauna/kylpyhuoneet, joissa on saunan ja suihkutilan välissä iso kokonainen lasiseinä. Oma veikkaukseni on, että viimeistään 10v päästä niitä rempataan takaisin umpiseinällisiksi. 

Osaako joku kertoa mikä tässä on se juju? En siis paheksu sinänsä mitenkään, ihmettelen vain että mikä se pointti on tuossa että sauna on lasiseinän takana. 

2350/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan se liittyy siihen samaan trendiin, että kaiken pitää olla yhtä tilaa. Keittiön pitää olla avokeittiö, kaikki vaan avointa loft-tunnelmaa. Poistetaankohan kohta jo vessoistakin seinät. Kivan hipsteristi pönttö vaan suoraan siihen samaan tilaan ja parit kivat mietelauseet ympärille! Ja kiva peikonlehti tohon!

Itse vihaan näitä avoimia saunatiloja, joissa kodinhoitotilat on saunan / kylppärin yhteydessä. En halua saunassa istuessani tuijottaa pyykinpesukonetta, siivousmoppia ja pyykkitelinettä! Nämä eri tiloihin, kiitos!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
2351/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lasisaunaratkaisu on vain sekava. Sama miten tyylikkäästi ja virtaviivaisesti se olisi toteutettu. Lasioven vielä ymmärrän. Meillä ei ole suihkutilassa muutta kuin suihku, ei pesukoneita, pönttöjä, mutta siltikään tilasta saunoineen ei saa niin yhteneväistä tilaa lauteineen, kiukaineen, muineen, että lasiseinät olisivat mitenkään hyvä ratkaisu. Kaikenlisäksi vesi on meilläpäin kalkkista, joten aika kova siivoaminen olisi. Jos haluan pestä samassa tilassa missä löylyhuone on, voin sen tehdä patavedellä ulkosaunassa.

Vierailija
2352/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Varmaan se liittyy siihen samaan trendiin, että kaiken pitää olla yhtä tilaa. Keittiön pitää olla avokeittiö, kaikki vaan avointa loft-tunnelmaa. Poistetaankohan kohta jo vessoistakin seinät. Kivan hipsteristi pönttö vaan suoraan siihen samaan tilaan ja parit kivat mietelauseet ympärille! Ja kiva peikonlehti tohon!

Itse vihaan näitä avoimia saunatiloja, joissa kodinhoitotilat on saunan / kylppärin yhteydessä. En halua saunassa istuessani tuijottaa pyykinpesukonetta, siivousmoppia ja pyykkitelinettä! Nämä eri tiloihin, kiitos!

Hotelleissa on jo käytetty tuota ratkaisua, että huoneen ja wc:n välillä on lasiseinä. Meidän huoneessa oli onneksi huurrelasi, josta ei näkynyt selvästi läpi, mutta "ihan kiva" kun toinen kävi yöllä wc:ssä ja läväytti valot päälle.

Vierailija
2353/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni lasisaunaratkaisu on vain sekava. Sama miten tyylikkäästi ja virtaviivaisesti se olisi toteutettu. Lasioven vielä ymmärrän. Meillä ei ole suihkutilassa muutta kuin suihku, ei pesukoneita, pönttöjä, mutta siltikään tilasta saunoineen ei saa niin yhteneväistä tilaa lauteineen, kiukaineen, muineen, että lasiseinät olisivat mitenkään hyvä ratkaisu. Kaikenlisäksi vesi on meilläpäin kalkkista, joten aika kova siivoaminen olisi. Jos haluan pestä samassa tilassa missä löylyhuone on, voin sen tehdä patavedellä ulkosaunassa.

Mä olen ihmetellyt paitsi lasisaunan lämmönpitävyyttä myös lasien puhtaanapitoa. En ole saunaihmisiä itse, mutta kuvittelisin löylyhöyryn tiivistyvän lasipinnalla vesipisaroiksi jotka totta kai valuvat alas. Myös muut vesiroiskeet tekevät takuulla jäljet lasiin. Pitääkö se joka saunomisen jälkeen pestä, vai miten se pysyy siistinä?

Vierailija
2354/3977 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi todella nähdä minkälaisia sisustuksia kirjoittajilla on. Kyllä sieltä varmaan löytyy kivoja sisustuksia mutta varmaan myös aivan kaameita ja siksi tänne on hakeutunut haukkumaan tyylikkäitä koteja.

Vaikutteita olen kerännyt vähän sieltä ja täältä. Tykkään kontrasteista ja olen sekoittanut erilaisia tyylejä varsin vahvasti.

Minulle olisi sellainen koti olisi ahdistava, missä olisi seurattu orjallisesti yhtä tyyliä ja yhtä aikakautta. En jaksaisi asua sellaisessa tyylikkäässä kodissa. Se ei tuntuisi lainkaan omalta.

Tiedän kyllä, että suurin osa ihmisistä pitäisi kotiani kamalana ja outona jos sen näkisi, mutta itse viihdyn ja voin hyvin kodissani.

Tyylikkäitä koteja en ole tässä ketjussa kuitenkaan haukkunut. Ovathan ne hienoja ja tyylikkäitä ja moni näyttää viihtyvän erittäin hyvin tyylikkäässä kodissaan. Ja sehän se on tärkeintä että itse viihtyy kodissaan.

Kauheimpina sisustusratkaisuina pidän sellaisia, jotka valitaan sillä perusteella että kodin saisi myöhemmin helposti myytyä.

Tunnen ihmisiä jotka valitsevat uuden kotinsa tapetit siten, että asunnon myynti olisi sitten joskus helpompaa. Nämä ihmiset sitten voivottelevat kuinka olisivat halunneet jotkut tietyt ihanat tapetit, mutta piti valita erilaiset että saa sitten myytyä jos joskus haluaako muuttaa.

Minä tiedän aina muuttaessani, ettei tuleva asunto ole loppuelämäni koti. Minusta olisi ihan hirveän ahdistavaa päättää, että TÄSSÄ ASUTAAN SITTEN HAMAAN TAPPIIN SAAKKA. Öööö ei. Mistä minä tiedän jäänkö ikuisesti Suomeen? En minä ole asunut Suomessakaan muualla kuin etelässä, vtustako minä tiedän haluanko olla täällä ikuisesti. Todennäköisesti kyllä, mutta en minä voi sitä tietää NYT.

Kyllä koti kannattaa rempata niin, että menee tarvittaessa kaupaksi. Eli jättää ne kaikkein sekopäisimmät ideat toteuttamatta ja toteuttaa sekopäisiä juttuja sitten sisustuksessa. Se on vain kylmä fakta, että asunnon on oltava neutraali, mikäli mielii saada sen myydyksi joskus.

Tapeteilla ei ole vttuakaan väliä, kuka tahansa osaa vaihtaa tai vaihdattaa ne tai poistaa kokonaan.

Niin. Toiset on tuollaisia "en voi ikinä tietää huomisesta, joten teen kaikki asiat elämässäni niin kuin arvelen muiden haluavan"-ihmisiä, ja osa tällaisia kuin itse olen, että elän tätä omaa elämääni tässä, ja mikäli haluan joskus tehdä muuta, niin sitten teen  muuta. Eräs kaverini sanoi, kun muutimme korkealla kivijalalla varustettuun taloomme, että mitäs sitten kun minusta tulee vanha ja en pääse enää portaita pitkin taloomme. Tai mitä jos vammaudun pyörätuoliin. Tostesin vain että en aio elää koko elämääni tuetun asumisen vammaisasunnossa vian siksi että huomenna saattaa tapahtua jotain ikävää, tai että ehkä vanhenen joskus. Kivempi se on viedä vanhainkotiinkin ne omat talonlaittamis/asumismuistot kuin se että peloissaan vietti koko elämänsä vammaisasunnossa.

Minä muutin omakotitaloon siinä mielessä, että se on sitten se mun koti.  Miksi ihmeessä pitäisi ajatella sitä, että miten tämän saa myydyksi?  En aio myydä tätä.  

Noinko laskelmoivaa pitää elämän olla, että oma kotikin pitää tehdä sellaiseksi, että se sitten joskus jollekin ventovieraalle kelpaa?  Jos tämä ei minun jälkeeni kenellekään perilliselle kelpaa, niin myykööt tällaisena ja saakoot siitä sen mitä sitten saa, sisustus on aina jokaisen oma asia.  Melkein ainahan sitä tehdäänkin remontti, kun muutetaan.  Yleensä aina löydetään jotain, mikä pitää vaihtaa tai muuten muuttaa.  

Vierailija
2355/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin omakotitaloon siinä mielessä, että se on sitten se mun koti.  Miksi ihmeessä pitäisi ajatella sitä, että miten tämän saa myydyksi?  En aio myydä tätä.  

Noinko laskelmoivaa pitää elämän olla, että oma kotikin pitää tehdä sellaiseksi, että se sitten joskus jollekin ventovieraalle kelpaa?  Jos tämä ei minun jälkeeni kenellekään perilliselle kelpaa, niin myykööt tällaisena ja saakoot siitä sen mitä sitten saa, sisustus on aina jokaisen oma asia.  Melkein ainahan sitä tehdäänkin remontti, kun muutetaan.  Yleensä aina löydetään jotain, mikä pitää vaihtaa tai muuten muuttaa.  

Ihan kuin vaikka jotkut tapetit olisi joku once in a lifetime-juttu, kerran kun ne laittaa niin et ikinä enää voi niitä vaihtaa ja siksi pitää valita ne kaurapuuronväriset tai vaaleanharmaat ketään loukkaamattomat, huomaamattomat tapetit joista ei edes itse tykkää😄

Vierailija
2356/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin pitkä ketju että valitan jos tulee toistoa. Mutta kauheinta on se että kaikki mahdolliset ja mahdottomat pinnat on mäntyä ja sen mäntypaljouden seassa on myöhempiä kerrostumia kalusteita pyökkiä ja muita puunvärejä sekaisin. Sellainen ruskeuden soppa.

Vierailija
2357/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristallikruunut ja ristipistotyöt. Pahin nähty ehkä Scanian rekasta tehty ristipistotyö.

Tarkoitat varmaan kanavatöitä.

Ristipistotyöt on vähän erilaisia eikä sillä tekniikalla saa oikein tarkkoja kuvioita ; niitä näkyy lähinnä ruusukuvioituina sohvatyynyinä ja seinävaatteina ja jopa vanhoina peittoina.  Kanavatyöt on niitä, joissa on Tuhkimoa ja Punahilkkaa ja niitä Lapin tyttöjä ja poikia yms.  Myös kirkkojen kuvia on tehty tauluiksi kanavatöinä.  Minäkin kerran yritin sellaista jotain maisemataulua, jäi kesken enkä tiedä missä se nykyään on.  

Ristipistojen tarkkuus on ihan yhtä tarkkaa kuin muiden kanavatöiden. Googletapa mitä tarkoittaa ylipäätään kanavatyö.

Vierailija
2358/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Minulla on tumma lasiseinä saunassa, en itse valinnut sitä. En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi jollekin pesukoneen näkeminen saunassa on kamala asia XDDD. MITÄ VÄLIÄ?!?!

Vierailija
2359/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalinta on, jos ihminen ei sisusta omien mieltymyksien mukaan, vaan juoksee sisustuslehtien yms. "trendien" perässä. On ensinnäkin kallista ja osoittaa mielikuvituksen puutetta, ehkä jopa tyhjäpäisyyttä. Hyvä esimerkki se Kanadalainen sisustusohjelma, missä aina avokeittiö ja kaksi käsienpesuallasta kylppärissä.

Vierailija
2360/3977 |
24.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Viime viikolla huvikseni asunnonmyynti-ilmoituksia selatessani törmäsin taloon, joka oli remontoitu täydellisesti ihan viime aikoina. Yhdessä makuuhuoneessa oli valkoinen, modernisti muotoiltu kylpyamme hyvin lähellä sänkyä. Ehkä jonkun mielestä se on haluttava urbaanin elämänmuodon merkki perinteisessä omakotitalossa, mutta minulle se olisi remontin paikka vastaremontoidussa talossa. En ymmärrä yhtään tuota trendiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme