Vantaan Pakkala asuinalueena??
Onko ketään, joilla kokemuksia alueesta? Ollaan muuttamassa sinne metsän reunaan Pakkalanrinteelle ja kaipaisin kokemuksia alueesta. Missä lähimmät kaupat ja palvelut, Jumbossako? Onko kuinka paljon lapsia? Päiväkodit ilmeisesti pullistelee :/
Kommentit (28)
Mulla asuu tuttavapariskunta siellä. Kovasti tykkäävät. Mukavan rauhallista, palvelut lähellä ja hyvät kulkuyhteydet sekä ulkoilumaastot.
Ei siellä juuri muuta ole kuin jumbo. Mutta eipä kai tarvitsekaan kun jumbossa on kaikki!
Pakkalassa on peltoa, vitusti savea ja jumbo. Joka päivä ajan siitä ohi moneen kertaan.
Vierailija kirjoitti:
Yyyh a) Vantaa ja b) Pakkala.
Niinpä. Kenenkään ei pitäisi asua Vantaalla. Ja Jumbo on kauhea, koska se on täynnä vantaalaisia.
Reilun vuoden Pakkalassa asuneena on pakko kehua kyseistä kaupunginosaa. Rauhallista seutua ja kaikki palvelut lähellä. Julkisilla pääsee reilussa puolessa tunnissa Helsingin ytimeen vaikka Jumbosta löytyy melkein kaikki.
Parkkipaikkojakin hyvin saatavilla. Lähes jokaisella kadulla omat kadunvarsi paikat 2h/4h kiekolla.
Itse olen viihtynyt hyvin ja kaverit/sukulaiset pitäneet myös paikasta.
Pakkalalainen kirjoitti:
Reilun vuoden Pakkalassa asuneena on pakko kehua kyseistä kaupunginosaa. Rauhallista seutua ja kaikki palvelut lähellä. Julkisilla pääsee reilussa puolessa tunnissa Helsingin ytimeen vaikka Jumbosta löytyy melkein kaikki.
Parkkipaikkojakin hyvin saatavilla. Lähes jokaisella kadulla omat kadunvarsi paikat 2h/4h kiekolla.
Itse olen viihtynyt hyvin ja kaverit/sukulaiset pitäneet myös paikasta.
Olen asunut Pakkalassa 20 vuotta. Ihana asuinpaikka. Pakkalanrinteeltä on Jumboon noin 700 m ja Lidliin noin 500 m. Kaikki palvelut vieressä. Busseja menee stadiin 10-12 minuutin välein. Rauhallista ja mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yyyh a) Vantaa ja b) Pakkala.
Niinpä. Kenenkään ei pitäisi asua Vantaalla. Ja Jumbo on kauhea, koska se on täynnä vantaalaisia.
Mikä olisi hyvä asuinpaikka?
Onhan siellä jumbo. Ja lentokenttä lähellä. Kartanokoskelle kävelymatka, samoin haltialan kotieläintilalle kohtuullinen kävelymatka. Tammiston kaupat melko lähellä myös. Kulkuyhteydet bussilla toimivat eri suuntiin. On niitä paljon huonompiakin paikkoja asua!
Onhan siinä Lidli, vähän lentomelua ja kehä kolmonen kohisee mutta kaupungissa nyt on ääntä kaikkialla
Ulkoilemaan ainakin pääsee, itsekin Vantaalla (ja Itä-Pakilassa) asuneena muistan juuri nuo ulkoilureitit :) Varmaan itse muuttaisin Itä-Pakilaan tai Paloheinään jos olisi rahaa, Maununneva myös vaikutti kivalta. Anteeksi kun en ihan vastannut kysymykseen, meni fiilistelyn puolelle. Jumbo on mielestäni nuhjuisempi kuin joskus aikanaan, mutta sieltä varmaan saa lähes kaiken tarvittavan. Itse pidän enemmän lähikaupasta :)
Pari vuotta Pakkalassa asuneena, olen erittäin tyytyväinen että päädyin ostamaan asuntoni täältä. Kaikki palvelut lähellä, mm. kävelymatkan päässä Jumbo ja Retail Park.
Hyvät bussiyhteydet niin lentokentälle, Tikkurilaan, Tammistoon ja Helsinkiin. Lisäksi omalla autolla kulkevalle sijainti n. puolivälissä kehä3:sta on loistava. Minnepäin tahansa PKS (+Kerava/Järvenpää/Tuusula/Klaukkala) ajomatka ilman isompia ruuhkia max 30min.
Kaikin puolin rauhallinen ja siisti asuinalue. Aiemmin olen asunut eri puolilla Espoota, Pakkala vie voiton selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä Lidli, vähän lentomelua ja kehä kolmonen kohisee mutta kaupungissa nyt on ääntä kaikkialla
Mä asun Kartanonkoskella, eli aika lähellä, ja lentomeluhan ei ole täällä mitenkään paha, kun ei olla yhdenkään kiitotien päässä, eli harvoin koneet menee juuri tästä kohtaa suoraan päältä (tai jos menevät, ovat jo/vielä korkealla). Toki lentokoneiden ääniä siis kuuluu ja koneita näkyy, mutta ei häiritsevän kovasti (esim. Vallinojalla oikeasti ikkunat tärisee, kun on kiitotien päässä, vaikka onkin kauempana kentästä, mutta täällä ei ole sellaista).
Pakkalanrinteessä 4v asunut. Tykätty on vaikka vähän jopa liian rauhallinen. Eläkeläisiä ja lapsiperheitä lähinnä. Jumbo ja lidli lähellä ja alepa ja kmarketti myös. Kartanon alue ja kartanokoski kivoja ja tuo lentokentän läheisyys myös kivan fiiliksen. Liikunta alueita ja metsää riittää. Haltiala pyörällä 10minuuttia. Keskustaan bussilla 30minuuttia. Kehää pitkin autolla keskustaan 15minuuttia. Ratikkaa aletaan ilmeisesti rakentamaan myös pikkuhiljaa mikä nyt ei ajankohtasta vielä ole mutta tuo varmaan asunnon hinnalle vakautta. Lentomeluun ei ainakaan ite oo tullu kiinnitettyä juuri huomiota. Sisälle asuntoon ei kuulu mitään ja ulkona liikkuessa lähinnä hauska kattoa kun koneet nousee. Eli joo, Rauhallista on ja kiva ympäristö, toivotaan että pysyy hyvänä mihin uskon kun on vähän kun helsingin portti turisteille.
Riippu asumismuodosta,iästäsi.Mutatko yksin ymm? Onko perhettä? Auto käytössä?Ystävä perhe vahoja, muuttivat sinne Helsingin puolelta asuivat 2v. Takisin tulivat Hesingin puolelle metro radan läheisyyteen Lumo vuokra asuntoon autoottomina.
minäkään en tunne kyseistä aluetta, mutta olisin kovasti kiinnostunut pakkalasta.