Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauvan istuttaminen

Vierailija
27.02.2013 |

Meillä kohta nelikuukautinen isokokoinen poika, joka ei viihdy sylissä makuuasennossa vaan haluaisi "istua" tai "seisoa" tuettuna. Miten teillä muilla, oletteko uskaltaneet istuttaa sylissä? Voiko siitä tulla jotain selkäoireita vanhempana?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäistä voi jo pitää sylissä melko pystyssäkin, kunhan hän on hyvin tuettu ja koko ylävartalon paino ei tule lantion ja selän päälle. Eli kun itse istuu, vauvaa voi pitää sylissä niin että hän nojaa pitäjän vartaloon koko vartalollaan. Näin sanottiin neuvolassa.

Vierailija
2/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen pohtinut kevätkylvöjä ja voitte kuvitella, mitä "vauvan istuttamisesta" tuli mieleen... :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Meillä vaan vauva viihtyisi mielellään vain niin, että istuu sylissä kasvot sylissäpitäjään päin. Olen yrittänyt pitää kainaloiden alta kiinni takapuolta kohottaen, jotta paino ei tulisi kokonaan lantiolle. Toistaalta voisi ajatella niin, että vauva viihtyy siinä asennossa missä sillä on hyvä olla.

Vierailija
4/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:54"]

Apua, olen pohtinut kevätkylvöjä ja voitte kuvitella, mitä "vauvan istuttamisesta" tuli mieleen... :D

[/quote]

Aikun ihana ajatus :)

Vierailija
5/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 13:55"]

Kiitos tiedosta. Meillä vaan vauva viihtyisi mielellään vain niin, että istuu sylissä kasvot sylissäpitäjään päin. Olen yrittänyt pitää kainaloiden alta kiinni takapuolta kohottaen, jotta paino ei tulisi kokonaan lantiolle. Toistaalta voisi ajatella niin, että vauva viihtyy siinä asennossa missä sillä on hyvä olla.

[/quote]

Laita tyyny vauvan selän taakse niin vartalo saa tukea.

2

Vierailija
6/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on. Vauva ilmoittaa itkulla, jos on huono olla. Ei vauva rikki mene!!

Vierailija
7/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just käytiin istuttamassa pari vauvaa tuonne jäiseen peltoon.

Vierailija
8/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta 5kk vauva, joka ei ole oikeastaan koskaan ihan ekoja viikkoja lukuunottamatta viihtynyt makuuasennossa sylissä. Aina pitää olla pystyssä ja mieluiten kasvot menosuuntaan. Nyt olen huomannut, että vauva haluaisi tosiaankin "istua" ja on pari kertaa puolivahingossa ihan istunutkin sylissäni niin ettei selkä ole nojannut minuun, toki vain parin sekunnin ajan mutta kuitenkin. Paljon en uskalla istuttaa mutta kyllä mä vauvaa aika istuvassa asennnossa sylissäni pidän, kun ei se muuten viihdy. Tyttö tosin on jäntevä muutenkin ja piti päätäkin pystyssä varhain.

Vierailija
9/14 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 17:22"]

[/quote]

Tämä mielikuva mullekin tuli otsikosta...

Vierailija
10/14 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="27.02.2013 klo 17:22"]

[/quote]

Tämä mielikuva mullekin tuli otsikosta...

[/quote]

Just joo, no vauva haluaa istua, yksin ei sitä tee, vaan kyse on silloin istuttamisesta.

Vierailija
11/14 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin syöttötuoliin?

Vierailija
12/14 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tässäkin suhteessa kovin erilaisia meillä 5kk ikäisenä kuopus kampesi ite  ittensä lattialla istumaan. Saattoi kyllä kaatua siitä selälleen, kun ei uskonnut neuvolan tätiä joka sano ettei alle puolivuotias saa istua.. 

Mutta varmasti sylissä tuettuna voi istua ja seisoa, pääasia ettei laita liian pienenä pitkiksi ajoiksi syöttötuoliin tai lattialle istumaan ennenkö ite osaa nousta siihen.

Vierailija
13/14 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tuli otsikosta mielleyhtymä vauvasta kasvamassa kukkaruukussa, jotenkin suloista. :)

Vierailija
14/14 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk istuu sylissä tuettuna, ei omalla painollaan.

5-6 kk voi jo istuttaa joksikin aikaa omallakin painollaan, mm. syöttötuoliin vaikka tyynyjen varassa. Huom. hetkeksi kerrallaan!