Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lynkkausmieliala työttömiä kohtaan. Onko tää **Eliitti** foorumi

Vierailija
04.03.2019 |

Lueskeltuani useita topikkeja huomaan että täällä on lynkkausmieliala työttömiä kohtaan.
Toisaalta sehän saattais toimiakin. Kerralla kaikki pois viemästä TEIDÄN tienaamia veroeuroja.
Voisitte veroillanne tehdä tästä maasta näköisenne.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät ja elämäntapatyöttömät on vähemmistö. Suurin osa työikäisistä käy duunissa ja yrittää kantaa oman painonsa. Näiden joukossa on paljon ihmisiä, joilla +40 tuntia / viikko vähemmän vapaa-aikaa, kuin työttömällä, eikä rahaa tule kovinkaan paljoa enemmän, kuin työttömälle.

Sosialismi on ihana asia, vain jos kuulut valtaeliittiin.

Vierailija
2/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ainoo asia mitä täällä työttömälle tai köyhälle sanotaan "mene töihin että voit elättää ittesi"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, jos olet käynyt amiksen tai ammattikorkeakoulun, vaikka et olisikaan työtön. Luuseri olet palstalaisten mielestä.

Vierailija
4/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät ja elämäntapatyöttömät on vähemmistö. Suurin osa työikäisistä käy duunissa ja yrittää kantaa oman painonsa. Näiden joukossa on paljon ihmisiä, joilla +40 tuntia / viikko vähemmän vapaa-aikaa, kuin työttömällä, eikä rahaa tule kovinkaan paljoa enemmän, kuin työttömälle.

Kannattiko kiusata peruskoulussa ja luoda sivussa monta työkyvytöntä?

Vierailija
5/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne on vähemmistö, ne voisi arvottomina viedä ladon taakse. Jep jep.

Vierailija
6/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Työttömäthän ne täällä roikkuvat, varsinki keskellä päivää. Koitapa tehdä joku puoluegallup ja voittajina ovat persut ja vassarit. Mistä muusta se muka voi kertoa kuin erittäin vääristyneestä otannasta?

Vierailija
7/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titääkö kukaan vaikkapa 500 tarkkuudella montako työtöntä Suomessa on?

Puhun ihan todellisista luvuista, joihin kuuluu työkokeilussa olevat, kuntouttavassa työtoiminnassa olevat, työpajoilla olevat jne.

Paljonko Suomessa on vaikkapa 20-65vuotiaita?

Myös olisi kiva tietää työikäiset eläkkeellä olevat, ettei se osa mene työssä käyviin. Mielellään myös opiskelijat edelliseen summaan lisättynä.

Vierailija
8/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Työttömäthän ne täällä roikkuvat, varsinki keskellä päivää. Koitapa tehdä joku puoluegallup ja voittajina ovat persut ja vassarit. Mistä muusta se muka voi kertoa kuin erittäin vääristyneestä otannasta?

Höpö höpö. Tuskin työttömät on toistemsa päitä valmiita vadille laittaan.

Vierailija
9/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on monenlaisia. Niitä, jotka ovat oikeasti tehneet kaikkensa löytääkseen töitä. Ja toisaalta niitä, jotka ovat tehneet kaikkensa pysyäkseen työttöminä. Yleensä arvostelu kohdistuu jälkimmäiseen ryhmään.

Lisäksi moni palstalla työttömäksi ilmoittautunut suoltaa aivan ala-arvoista potaskaa työtätekevän näkökulmasta. On ties mitä kapinanhautojaa sen sijaan, että kouluja viitsittäisiin käydä tai työn perässä muuttaa.

Vierailija
10/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen niin kurkkuani myöten täynnä kaiken maailman kiukutteluja työttömistä. Ensinnäkin, en ole tälle yhteiskunnalle mitään velkaa. Siksi toisekseen, olen tehnyt töitä ja etsinyt hommia. Sille en voi mitään jos minua ei jostain järjettömästä syystä johtuen haluta palkata. Se ei ole mikään peruste yrittää lytätä minua. En ole mikään heikoin lenkki enkä pahnan pohjimmainen, minua kohtaan esitetyt uhkaukset ovat melko turhia, sillä olen parhaassa iässä oleva vetreä taistelija, ja lupaan, että jos minulle vittuillaan vittuilen takaisin. Vaikka sitten silmä silmästä.

Vierailija
11/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äkkisilteen kellään ei ole antaa lukuja? Mutta norsunluutornista voidaan huudella ja haukkua.

Meinaatteko että työttömillä ei ole ihmisarvoa? Voisi heittää orjalaivaan?

Vierailija
12/35 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä kirjoitti:

Työttömiä on monenlaisia. Niitä, jotka ovat oikeasti tehneet kaikkensa löytääkseen töitä. Ja toisaalta niitä, jotka ovat tehneet kaikkensa pysyäkseen työttöminä. Yleensä arvostelu kohdistuu jälkimmäiseen ryhmään.

Lisäksi moni palstalla työttömäksi ilmoittautunut suoltaa aivan ala-arvoista potaskaa työtätekevän näkökulmasta. On ties mitä kapinanhautojaa sen sijaan, että kouluja viitsittäisiin käydä tai työn perässä muuttaa.

Väliin mahtuu myös monta työtöntä joka ei ole oikeasti työkykyinen mutta on pakko ilmmottautua hakijaksi. Ei välttämättä tahdo vältellä, mutta voimat eivät vielä riitä siihen mitä työn saaminen oikeasti vaatisi. Ruokarahojen menetyksen uhka leijuu koko ajan yllä ja vie ne vähätkin mehut.

Vierailija
13/35 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyöritellyt ajatusta, että jos ihme tapahtuisi ja Suomeen siunaantuisi yht´äkkiä tuhansia vapaita työpaikkoja, joissa palkkaus kohdallaan ja työ ihan mielekästäkin, niin kuinkahan monelle tulisi paniikki!

Kuikahan moni työtön OIKEASTI olisi valmis menemään töihin? Ihan mukisematta, ilman tekosytiä?

Vierailija
14/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pyöritellyt ajatusta, että jos ihme tapahtuisi ja Suomeen siunaantuisi yht´äkkiä tuhansia vapaita työpaikkoja, joissa palkkaus kohdallaan ja työ ihan mielekästäkin, niin kuinkahan monelle tulisi paniikki!

Kuikahan moni työtön OIKEASTI olisi valmis menemään töihin? Ihan mukisematta, ilman tekosytiä?

Huomaatko kirjoituksessasi hyvin ilkeän ja syyllistävän sävyn?

Miksi? Etkö parempaan häijyn luonteesi vuoksi kykene?

Vierailija
15/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Titääkö kukaan vaikkapa 500 tarkkuudella montako työtöntä Suomessa on?

Puhun ihan todellisista luvuista, joihin kuuluu työkokeilussa olevat, kuntouttavassa työtoiminnassa olevat, työpajoilla olevat jne.

Paljonko Suomessa on vaikkapa 20-65vuotiaita?

Myös olisi kiva tietää työikäiset eläkkeellä olevat, ettei se osa mene työssä käyviin. Mielellään myös opiskelijat edelliseen summaan lisättynä.

Tilastoissa työttömiksi lasketaan kaikki työpajoilla, työkokeilussa jne. olevat.

Katsoin tämän päivän tilastosta ja luku on 240 284 henkilöä. Heistä 29 844 on ollut työttömänä alle 2 vko.

Vierailija
16/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työttömät avautuu tällä palstalla tai edes kukaan muukaan.

Mulle on sama mitä muut sanoi, ei hetkauta.

En puhu omista asioistani mitään.

Ei tällä palstalla ole eliittiä vaan valkoista roskaa.

Vierailija
17/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä kirjoitti:

Lihavoidulla kirjoitettu osio tässä viestissä on totta. Mutta tuo väitetty jaottelu ei. Tällä palstalla, kuten valitettavan usein julkisuudessakin, työttömät niputetaan samaan jengiin jonkin kuvitteellisen Sossu-Patun kanssa, ideologisesti työttömäksi, elämäntapatyöttömäksi, loiseksi.

Työtä tekevän näkökulmasta tilanne on irvokas. Maassa on kasvava joukko kotona istuvia ihmisiä joille maksetaan rahaa siksi etteivät ne ole töissä. Vielä kun tähän kuvioon otetaan mukaan työttömille maksettavien tukimäärien paisuttelu suhteettomaksi, mopo karkaa moneltakin käsistä. Raaka totuus edelleenkin on, että täysipainoiseen elämään Suomessa vaaditaan se työpaikka. Toinen raaka totuus on, että se työtön harvoin on siinä asemassa että kykenee sen työpaikan itselleen luomaan, tai edes vaikuttamaan työpaikan saamiseen. Hakemuksia voi lähetellä, firmoihin voi soitella ja firmoissa voi mennä käymään, mutta se on se firman rekryvastaava joka päättää palkataanko sinut. Jos olet niin hyvin kartalla työtehtävistä ja niiden vaativuudesta, että osaat pyytää tehtävien mukaista palkkaa, se paikka menee todennäköisesti sinun ohitsesi harjoittelijalle tai vuokramiehelle, koska "työvoiman tarve on väliaikainen".

Työtön kuulee ja näkee ympärillään vaan kasvavaa tyytymättömyyttä ja suoranaista vihaa tilanteessa kun ei itse juurikaan pysty vaikuttamaan omaan työllistymiseensä.

Vierailija
18/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen porukka ketä täällä vihataan on vuokra-asujat ja sellaiset, jotka eivät omista pörssiosakkeita. Tää palsta on kuin Suomi 80-luvulla: köyhiä ja pienituloisia vihataan, ja juppius on coolia. 

Vierailija
19/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha käyttää energiaa paskan jauhantaan. Käytetään mieluummin työpaikkojen keksimiseen.

Vierailija
20/35 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tapahtuu vain vaalihumussa. Kokoomus ja Keskusta täällä trollailevat ja kiihdyttävät ihmiset viaan, jotta mammat heitä äänestäisivät uurnilla silmät vihasta leimuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän