Vaarallisin planeetta?
Kommentit (5)
Faith kirjoitti:
Merkurius on Linnunradan planeetoista varmaan aika vaarallinen ihmiselle, kun se on aurinkoa lähinnä eli on tulikuuma. Toisaalta olen kuullut että uloimmille kaasuplaneetoille laskeutumisen yrittäminen olisi sama kuin joutuisi mustaan aukkoon eli paine on niissä niin suuri että ihminen luhistuisi. En tiedä pitääkö tämä paikkaansa.
Kaikkien muiden planeettojen kuin maan pinnalla ihminen kuolee joten ne on yhtä vaarallisia.
Uranuksen sisällä paine on sen verran kova että vety on metallisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Merkurius on Linnunradan planeetoista varmaan aika vaarallinen ihmiselle, kun se on aurinkoa lähinnä eli on tulikuuma. Toisaalta olen kuullut että uloimmille kaasuplaneetoille laskeutumisen yrittäminen olisi sama kuin joutuisi mustaan aukkoon eli paine on niissä niin suuri että ihminen luhistuisi. En tiedä pitääkö tämä paikkaansa.
Kaikkien muiden planeettojen kuin maan pinnalla ihminen kuolee joten ne on yhtä vaarallisia.
Uranuksen sisällä paine on sen verran kova että vety on metallisessa muodossa.
Korjaankin itseäni. Jostain syystä sotken aina uranuksen jupiteriin. Uranus on liian kevytsarjalainen siihen mutta jupiterin ja saturnuksen sisältä metallista vetyä voi kaivella.
Faith kirjoitti:
Vaikka Venus ei ole aurinkoa lähin planeetta, niin se on ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen vuoksi kuumin planeetta. Sen kaasukehä muodostuu ihmisten polttamista fossiilisista polttoaineista ja on lähes puhdasta hiilidioksidia, 96,5% loput 3,5 % on typpeä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/