Oletko perusläski?
Eli muihin verrattuna olet hoikemmasta (painoindeksi alle 21) päästä, mutta silti 5kg voisi ottaa pois ilman että painoindeksi menee alle optimin eli 18,5.
22,5 on yleisin painoindeksi. Ei paras painoindeksi.
Kommentit (13)
5 kg pois, niin BMI olis 17,7, Liian laiha!
Mun painoindeksi on n. 20,5. Jos ottaisi 5 kg pois niin olisi vielä just normaalipainon puolella. Eli olen siis läski?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 20:57"]
5 kg pois, niin BMI olis 17,7, Liian laiha!
[/quote]
Eikun just ihana! Ei yhtään laihempi mutta nyt olen ihan LÄSKI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ei, kyllä mä olen ihan läski. BMI on varmaan 26 tai jopa 27.
En tajua tätä ketjua ollenkaan. Tarkotetaanko tässä ns. laihoja läskejä, jotka on vaan löysiä kun ei ole lihasta (eihän BMI ota kantaa kehon koostumukseen), vai ikuisuuslaihduttajia vai ihmisiä jotka mieltää itsensä lihaviksi vaikka eivät ole? Mun äiti olisi varmaan perusläski, ei ole ainakaan viiteenkymmeneen vuoteen ollut lihava eikä ainakaan 15 vuoteen hiukkaakaan ylipainoinen vaan normaalipainon alarajoilla tai hoikka, mutta mieltää itsensä silti lihavaksi ja inhoaa kaikkea läskiä. Varmaan hän yrittää kuolemaan asti niitä muutamaa viimeistä kiloa karistaa silti, vaikka vika ei ole niissä kiloissa vaan korvien välissä.
Heheh, mistä näitä provoajia riittää. 18,5 on joo optimi painoindeksi. Ehheh.
En, enkä myöskään tavoittele alipainoa.
t. aikuinen
Miten 22,5 on muka yleisin painoindeksi? Suomalaisista aikuisista jo 60% on ylipainoisia, eli heillä BMI on yli 25. Joten BMI:n 22,5 omaava on keskimääräistä hoikempi.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2013 klo 19:51"]
BMI:n 22,5 omaava on keskimääräistä hoikempi.
[/quote]
22,5 on keskimääräistä hoikempi, mutta ei silti hoikka vaan ylimääräistä jo on.
ei paskakaan maistu hyvältä vaikka sitä söisi biljoona kärpästä.
t. ei-alkuperäinen
Täydellinen kuvaus musta. :D Mun bmi on tasan 21, ja joo, neljä-viis kiloa pois olis tavoite. Ja kiinteytystä todella kaipaa. Perusläski. Tai laiha läski. Ehkä tykkään enemmän tosta laiha läski -käsitteestä. Se kuvaa tilannetta jokseenkin täydellisesti. :D
Ihannepainoni on 53 kg. Olen 169 cm. Nyt painan 58 kg ja olen mielestäni aika läski.