Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jopa 10 000 työpaikkaa koodareille

Vierailija
04.03.2019 |

https://yle.fi/uutiset/3-10669492

Hahahahahahahahahaha!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niin naurattaa?

T. Koodari

Vierailija
2/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihmeellistä, että jos on tarve 10000 koodarille, niin työttömänä ollessani eivät ole minua palkanneet. On se kumma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin naurattaa...

Itsekin vaihtaisin mielelläni alaa koodaukseen, mutta kun haetaan junior-tason koodaajaa, niin "junior" kertoo palkkatasosta eikä vaatimustasosta. Toisin sanoen kysyntää on vain kokeneille ammattilaisille.

Vierailija
4/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihmeellistä, että jos on tarve 10000 koodarille, niin työttömänä ollessani eivät ole minua palkanneet. On se kumma...

Milloin ja mihin hait?

Pääsin ensimmäiseen hakemaani paikkaan. Jouduin muuttamaan toiseen kaupunkiin, mutta ei haittaa.

Koodari

Vierailija
5/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä p*skaa. Tässä maassa on vaikka kuinka paljon päteviä työttömiä koodareita, jotka ei pääse töihin. 

Itse en ole työtönkään, mutta ilmeisesti 42-vuotiaana yli-ikäinen, koska enpä ole haastatteluihinkaan päässyt kun olen hakenut paikkoja, kun haluaisin vaihtaa työpaikkaa. Olen kokenut full-stack devaaja ja sertifioitu AWS- ja Azure-arkkitehti, mutta kysyntää ei näytä olevan tyypille jonka voi heittää melkein mihin tahansa alan hommaan, viimeisen vuoden aikana olen ollut projekteissa ainakin: tietokanta-asiantuntija (postgres), backend-koodari, frontend-koodari, asennusautomaatioasiantuntija ja arkkitehti. Jos olisin 30 v samalla kokemuksella, varmaan löytyisi töitä. Ainakin jos suostuisin tekemään 2500 eurolla kuussa.

Vierailija
6/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin ja mihin hait?

Pääsin ensimmäiseen hakemaani paikkaan. Jouduin muuttamaan toiseen kaupunkiin, mutta ei haittaa.

Koodari

Ei 50-vuotias IT-alalla töihin pääse.

Vierailija
7/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä alalla on käynnissä rankka halpuutus. Tuosta työvoimapulasta höpistään, että saadaan laskettua tekijöiden palkkatasoa sitä kautta, kun koulutetaan valtava määrä uusia tekijöitä alalle. Monet isot it-firmat on jo halpuuttaneet niin, että ovat yt:issä potkineet senioreja ulos, ja ottaneet puoleen hintaan junnuja tilalle. 

Vierailija
8/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko koodaribussi on alkanut kantamaan kaunista hedelmää?

Vierailija
9/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla kokeneita ne kaikki vaatii. Kaveri on viittä vaille valmistunut eikä edes harkkapaikkaa saa :)

Vierailija
10/10 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan paljon kokemusta, mutta palkan suhteen pitää olla vaatimaton. 2500 kuussa on tosiaan jo aivan liian paljon; sellaiset palkat on rajattu hallinnossa "töitä" tekeville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi