Miksi alat tarjota lapsellesi makeaa jo pienestä pitäen?
Voisiko joku kertoa minulle mikä järki on alkaa tarjoamaan lapselle makeaa jo pienestä pitäen?
Yleensähän kaikki aloittavat makeiden antamisen rusinoilla ja hedelmämehulla makeutetuilla herkuilla, jotta viimein lapsen kasvettua tarpeeksi vanhaksi voidaankin alkaa antamaan pieniä ja oikealla sokerilla makeutettuja herkkuja.
Niin mikä järki tässä on? Miksi siis alat heti pienestä totuttamaan lastasi makeisiin ja pitämään sokerista?
Eikö olisi vain parempi olla totuttamatta pitämään (äklö)makeasta?
Ja antaa vaikka marjoja tai jotain muuta ravitsevaa, josta ei seuraa myöhemmin ongelmia?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Koska täyskieltämiset johtaa jossain vaiheessa suurkulutukseen (kun viimein saa "kiellettyä hedelmää"). Kaikkea kohtuudella.
Tutun lapset eivät alkaneet syödä karkkia, koska se oli heidän makuunsa aivan liian makeaa.
Kyllä makein mitä saa on nuolla kuivuttua luumua.
No ei vaisinkaan, saa sen syödäkin. Ja toinen minkä saa syödä on taateli.
Muuta makeampaa en syöttäisi, jos haluan lapselle hyvän tulevaisuuden. Karkkeja ja limpsoja/mehuja? Ha! WT AF.
Itse en ole mikään fanaatikko suuntaan tai toiseen. Kaikkea kohtuudella, vauvat ovat saaneet hedelmäpurkkeja kaupoista. Minulla on viisi lasta, joista jokaisella on omat makumieltymyksensä. Kaikilla eri mieliruuat ja -herkut, ja nekin vaihtelee aika ajoin.
Yksi asia kuitenkin jäi, mitä en voinut ymmärtää. Limuja lapset eivät juo, vain yksi tykkää niistä. Joissain paikoissa, esimerkiksi ikeassa, ei ollut tarjolla vettä/mehua. Vain erilaisia limuja ja soodavettä. Syntymäpäivillä esim. Sea lifessä, joutui joskus erikseen pyytämään lapsille vettä. Nykyään en tiedä, onko tilanne muuttunut, me kun opittiin pian kantamaan omat vesipullot mukana.
Kyllä tämä maailma vaan ajaa ihmisiä sokerin liikakäytön suuntaan.
Niin ja kenelläkäänhän länsimaissa ei onneksi ole ylipainon kanssa ongelmia tai vaikeuksia syödä herkkuja kohtuudella, kun ovat totuutettu kohtuudella säännöllisesti syömään niitä lapsuudessa