Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö tässä oikeasti lähteä lääkäriin siksi että lapsen jalassa on rakko? Ei anna koskea siihen, hyvä kun katsoakaan, nilkuttaa ja eskarissa oli jäänyt sisään kun muut menneet ulos

Vierailija
04.03.2019 |

Kipeä on selvästi, mutta pitää linkata karkuun .

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhkaistahan se pitäisi, mutta pelkkä neulan näkeminen aiheutti sellaisen huudon etten uskalla enää ehdottaa vaikka miten vakuuttelin ettei satu ja sen jälkeen  pystyy taas kävelemään kunnolla. Laitoin laastarin ja toivon, että puhkeaa  itsestään. 

Ap

Rakkoa ei saa puhkaista. Nyt kudokset rakon alla pysyvät puhtaana kunnes uusi iho alkaa muodostua rakon alle. Puhkaisu antaa tien lialle ja haitallisille mikrobeille.

Mä yleensä puhkaisen rakon aina varovaisesti neulalla, eihän siitä tule kuin pieni reikä (ja desinfioinut toki sekä neulan ennen operaatiota että rakkoalueen puhkaisun ja tyhjennyksen jälkeen). Kipu katoaa hetkessä, tavallinen laastari riittää suojaamaan. Koskaan ei ole seurannut mitään kamaluuksia.

Joskus kun taas oon kokeillut antaa rakon olla rakkolaastarin kanssa, niin se kalvo on onnistunut hiertymään rikki, mikä jälkeen koko alue on ollut tulehtunut ja kipeä monta päivää. Puhkaisuissa mulla taas on onnistumisprosentti sata vaikka sitä oon käyttänyt huomattavasti useammin.

Toki apteekit haluaa tyrkyttää meille niitä rakkolaastareita "ainoana oikeana tapana" kun ne maksavat huomattavasti normilaastareita enemmän.

Just näin.

Ei sitä rakkoa saa mennä törkkimään enempää kuin on pakko, mahdollisimman pieni reikä ja varovaisesti neste ulos. Ja puhtaat välineet ja kädet ja rakon ympäristö sekä laastari heti päälle.

Tuo AP:n lapsen tapaus nyt kuulostaa tosin siltä, että rakko saattaisi olla tulehtunut, jos jalkapohja on punainen.

-6

Lapsilla voi muutenkin olla jalkapohjat punaiset ottaen huomioon kuinka paljon enemmän lapset liikkuvat verrattuna aikuiseen.

Vierailija
22/24 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhkaistahan se pitäisi, mutta pelkkä neulan näkeminen aiheutti sellaisen huudon etten uskalla enää ehdottaa vaikka miten vakuuttelin ettei satu ja sen jälkeen  pystyy taas kävelemään kunnolla. Laitoin laastarin ja toivon, että puhkeaa  itsestään. 

Ap

Tiesitkö että aiheutat puhkaisemalla vain infektion?

Lisään tähän vielä, että kun kipu loppuu niin lapsi alkaa herkästi näpräämään sitä ihoa, joka siihen jää.

Joten kyllä suosittelisin pelkkää puhdistusta ja rakkolaastaria + ilman kenkiä oloa mahdollisimman paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiesitkö että aiheutat puhkaisemalla vain infektion?

En ole AP, mutta aika monta rakkoa on tullut puhkaistua tässä elämäni aikana, eikä ensimmäistäkään infektiota. Rakkolaastarin kanssa olen meinannut saada infektoita aikaan, kun rakko onkin puhjennut ja revennut kunnolla itsestään siellä laastarin alla.

-6

Vierailija
24/24 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

RAKKOA EI SAA PUHKAISTA.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme