Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies sanoi mulle tänään erittäin rumasti ja vähättelevästi! Neuvokaa mitä voin tehdä?!

Vierailija
04.03.2019 |

Hän käski minun siivota ja järjestää neuvotteluhuoneen ennen kokousta (mm laittaa roskia pöydältä roskikseen, tuolit paikoilleen ym), mihin sanoin että anteeksi en ole mikään siivooja.

Ja hän (siis läski 50:nen äijä) sanoi että: jos mä sanon et sinä siivoat, niin sinä siivoat ihan riippumatta mitä itse kuvittelet olevasi. Ja jos et siivoa, niin mulla on jonossa sellaisia jotka siivoaa.

Jäin katsomaan häntä ihan suu auki ja käännyin kannoillani ja meni huoneeseeni. Siellä mulle tuli itku.

Miten hän voi loukata mua noin vaikka olen akateeminen?

Mihin voin olla yhteydessä ja saada apua!?!?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsopimuksessa lukee työtehtävät. Mutta provo

Vierailija
22/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työsopimuksessa lukee työtehtävät. Mutta provo

Olen assari markkinointi- ja pr-toimistossa. Ja mun työsopimuksessa lukee tasan: public relations assistant. Ja kyllä, luuttuan lattiat ja siivoan vessan tarvittaessa. Ja niin meillä tekevät muutkin assarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kuitenkin kyse ole yhteisestä työpaikaista ja yhteisistä tavoitteista? Kaikki tekee kaikkea oli se koulutus, työtehtävä, jne mikä tahansa? Mitä siitä tulisi, jos jokainen alkaisi ajattelemaan ettei kuulu minulle?

Vierailija
24/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehellä on oikesus määrätä sinut tekemään työtehtäviä, kunhan ne eivät ole moraalittomia tai laittomia. Mene nyt laittamaan ne tuolit paikalleen.

Tosin meillä firmassa siivotaan viikonloppunakin, joten outoa, jos neukkarissa on roskia pöydällä.

Tämä ei ole kokototuus. Eli hetkellisiä yksittäisiä tehtäviä voi työnantaja noin määrätäkkin, mutta työnantaja ei voi muuttaa kokonaan työnkuvaa yksipuolisella ilmoituksella.

Eli jos assistentti on on vuosia tehnyt assistentin töitä ei työnaantaja voi määrätä häntä siivoojaksi.

Alla lovasta linkistä löytyy lisätietoa.

https://www.tyosuojelu.fi/tyosuhde/oikeudet-ja-velvollisuudet-tyossa

Vierailija
25/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee jostain syystä mieleen meemi, jossa tummaihoinen mies kuvassa ja teksti: ”Muuten on kohdeltu hyvin, mutta kerran on tarjottu töitä.”

Vierailija
26/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei akateemisia töihin!

Ei akateemisia mihinkään!

Ei akateemisia töihin!

Ei akateemisia töihin!

Kyllä akateemisille pitäisi saada joku 3000€/kk akateemisuuspalkka tai jotain, ettei tarvitsisi viisikymppisten plösömiesten kanssa olla missään tekemisissä.

Vierailija
27/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh!!!

Vierailija
28/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, sun kommenttisi oli myös asiaton. Onko teillä ollut pitkäänkin skismaa jostain alentuvasta vähättelystä vai miksi noin kommentoit?

Meillä on akateemisia liuta, mutta jokainen meistä tarttuisi toimeen ja siististi paikat käskemättäkin. Jos joku, vaikka sihteerin sijainen, huikkaisi kahvihuoneessa, että neukkari on sotkussa, kuka ehtis siivota, väitän, että penkistä nousevat myös ne 50 vee pomosedät, ja kimpassa mennään. Ei kukaan kehtaisi olla menemättä.

Meillä toki käy siivooja vain pari krt viikossa eikä sellainen päivystä meillä odottamassa sotkujamme. Autamme myös häntä voidessamme, hänhän se meistä huolen pitää, akateemisista kovapalkkaisista puurtajista, eikä huolenpitoa pidä aliarvostaa. Ehkä pomosi näkemys on samankaltainen kuin meillä täällä työkulttuurissa? Ja hän pahastui sinun tavastasi olla ns. siivouksen yläpuolella? Itse olisin - jos takana ei ole mitään pitkäaikaista nokittelua ja tytöttelysyrjintää - ollut pöyristynyt vastauksestasi työpaikalla, jossa jokainen tarttuu hommiin ja puhaltaa yhteen hiileen. Me emme selviäisi tehtävästämme "ei kuulu mulle" -ajattelulla.

Pelkästä tarinasta on vaikea tietää, miksi kumpikaan teistä sanoi töykeästi.

Valtaosa työsopimuksista sisältää kohdan "muut työnantajan osoittamat tehtävät" ja jos esimies ne antaa, ne tehdään. Jos jatkuvasti toki tulee tuollaista, että vain ja juuri sinä siivoat etkä tee omia hommiasi, niin siitä on syytä keskustella. Lähtökohtana kuitenkin on, että työnantajan työt tehdään, jos työaika siihen riittää tai ylityö korvataan, ja tehtävä on laillinen. Kiusaamista epäillessäsi toistuvasta perusteesta kysy luottamusmieheltä näkemystä, älä lauo pomolle nenäkkäitä juttuja.

Vierailija
29/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sihteeriä puristeltiin, ja jossain vaiheessa hän joutui jäämään pois "henkilökohtaisista syistä". Pomo sai kunniaa ja kultakellon.

Ette ole sikoja nähnytkään.

Vierailija
30/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko firma Porvoon Pultti&Viltti?

EI. Se on porvoon akateeminen oppilaitos.

Vierailija
31/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuolille pierutyyny ennen seuraavaa kokousta.

Vierailija
32/32 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijatohtori kirjoitti:

Kuule, sun kommenttisi oli myös asiaton. Onko teillä ollut pitkäänkin skismaa jostain alentuvasta vähättelystä vai miksi noin kommentoit?

Meillä on akateemisia liuta, mutta jokainen meistä tarttuisi toimeen ja siististi paikat käskemättäkin. Jos joku, vaikka sihteerin sijainen, huikkaisi kahvihuoneessa, että neukkari on sotkussa, kuka ehtis siivota, väitän, että penkistä nousevat myös ne 50 vee pomosedät, ja kimpassa mennään. Ei kukaan kehtaisi olla menemättä.

Meillä toki käy siivooja vain pari krt viikossa eikä sellainen päivystä meillä odottamassa sotkujamme. Autamme myös häntä voidessamme, hänhän se meistä huolen pitää, akateemisista kovapalkkaisista puurtajista, eikä huolenpitoa pidä aliarvostaa. Ehkä pomosi näkemys on samankaltainen kuin meillä täällä työkulttuurissa? Ja hän pahastui sinun tavastasi olla ns. siivouksen yläpuolella? Itse olisin - jos takana ei ole mitään pitkäaikaista nokittelua ja tytöttelysyrjintää - ollut pöyristynyt vastauksestasi työpaikalla, jossa jokainen tarttuu hommiin ja puhaltaa yhteen hiileen. Me emme selviäisi tehtävästämme "ei kuulu mulle" -ajattelulla.

Pelkästä tarinasta on vaikea tietää, miksi kumpikaan teistä sanoi töykeästi.

Valtaosa työsopimuksista sisältää kohdan "muut työnantajan osoittamat tehtävät" ja jos esimies ne antaa, ne tehdään. Jos jatkuvasti toki tulee tuollaista, että vain ja juuri sinä siivoat etkä tee omia hommiasi, niin siitä on syytä keskustella. Lähtökohtana kuitenkin on, että työnantajan työt tehdään, jos työaika siihen riittää tai ylityö korvataan, ja tehtävä on laillinen. Kiusaamista epäillessäsi toistuvasta perusteesta kysy luottamusmieheltä näkemystä, älä lauo pomolle nenäkkäitä juttuja.

Missä vtun riisikiskassa sä oot duunissa. Meillä ei ainakaan kukaan nouse siivoilemaan omista duuneista. Meillä on sitä varten siivooja mistä sille maksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän