Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sitä sairasta lasta ei voi hoitaa kotona

Vierailija
04.03.2019 |

Vaan pitää työntää muille? MIehellä on lapsi edellisestä liitosta, ja pidän muksusta kovasti. Ihmetyttää vain äitinsä tyyli törkätä lapsensa tänne AINA kun on kipeä. Siis tyyliä hei otatteko kun mulle tuli menoa ja kun suostutaan niin siinä vaiheessa kun lapsi on ns. vaihdettu niin ainiin, se on muuten kuumeessa, heippa! Ärsyttää kun puolet meidän yhteisen taaperon sairastamisista on tullut siitä että sisarpuolensa on tuotu tänne sairaana. Jotenkin tuntuu hullulta kun omaani en päästäisi mihinkään jos on kipeä Jos on sairas niin ollaan kotona ja sillä hyvä, niin minun lapsuudessani oli. Olenko tunteeton mul**u kun vähän ärsyttää tuollainen käytös? Muutenkin äitinsä tuntuu olevan sellainen "minä työnsin lapsen maailmaan ja olen lähivanhempi paperilla mutta hoidan omia lapsiani niin vähän kuin ikinä mahdollista".

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä sille lapsen sairastamiselle mahtaa ja isänsä nyt varmasti voi omaa lastaan hoitaa. Niin se tehdään normaaleissakin perheissä. Itse olette valinneet sen puolison jolla on jo velvollisuutena lapsi.

Vierailija
2/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin te sitten tyrkkäätte lapsen jos isä ole hänen kanssa teillä kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se väärin tuoda kipeä lapsi sairastuttamaan muita!! Voi sitä ainakin ensin kysyä että sopiiko että tulee vaikka on kipeä, ei kukaan mene kyläänkään tai sukuloimaan kipeänä ja tarttumaan muita.

Oli oma lapsi tai ei, muita ei tulla tarttuttamaan.

Vierailija
4/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se väärin tuoda kipeä lapsi sairastuttamaan muita!! Voi sitä ainakin ensin kysyä että sopiiko että tulee vaikka on kipeä, ei kukaan mene kyläänkään tai sukuloimaan kipeänä ja tarttumaan muita.

Mihinkäs kaappiin sinä omat lapsei aina laitat etteivät muut vaan sairastu? Uusiperheet on kyllä just niin vaan leikkimässä jotain perhettä.

Vierailija
5/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä sille lapsen sairastamiselle mahtaa ja isänsä nyt varmasti voi omaa lastaan hoitaa. Niin se tehdään normaaleissakin perheissä. Itse olette valinneet sen puolison jolla on jo velvollisuutena lapsi.

Pointti oli lähinnä siinä että lapsen äidille tulee tuollaisia "yllättäviä menoja" aina vain silloin kun lapsensa on sairas, ja sitten muksua kuskataan kipeänä tunnin matka tänne sairastamaan. Ihmettelen vain että miksi ihmeessä ei voi sairasta lasta hoitaa siellä missä sattuu olemaan. Jos lapsi sairastuisi täällä ollessaan niin olisi, minun mielestäni, täällä kunnes tervehtyy ettei tarvitse mennä äitinsä luokse toista sisarpuolta tartuttamaan sinne päähän.

Vierailija
6/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti oli lähinnä siinä että lapsen äidille tulee tuollaisia "yllättäviä menoja" aina vain silloin kun lapsensa on sairas, ja sitten muksua kuskataan kipeänä tunnin matka tänne sairastamaan. Ihmettelen vain että miksi ihmeessä ei voi sairasta lasta hoitaa siellä missä sattuu olemaan. Jos lapsi sairastuisi täällä ollessaan niin olisi, minun mielestäni, täällä kunnes tervehtyy ettei tarvitse mennä äitinsä luokse toista sisarpuolta tartuttamaan sinne päähän.

Mieti miltä tuostakin lapsesta tuntuu. Kukaan ei halua häntä. Äidillä on tärkeämpää ja isällekkään ei ole tervetullut.

Vierailija
7/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä ja näin meilläkin toimitaan, onneks puolin ja toisin. Ei oo kipeelle lapsellekaan kiva, et sitä kuskataan paikasta toiseen.

Vierailija
8/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen  eksä tunkee kans sairaita lapsiaan meille, tai tunki, kunnes meiltä joutui eräs täällä asuva henkilö sairaalaan. Sen jälkeen mies alkoi tarkistamaan lapset ennen kuin meille tulevat, kyselee onko kipuja jossain, väsyttääkö, ja kokeilee onko lapsella kuuma otsa. Jos tulee epäilys että ovat sairaana, niin mies ei enää ota lapsia, vaan siirtää tapaamisen. Eksälle oli kyllä sanottu asiasta usein, mutta ihmisenkeä tärkeämpää oli päästä ryypiskelemään yökerhoon, siksi tämä protokolla nykyään.

Vierailija
9/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon samaa mieltä ja näin meilläkin toimitaan, onneks puolin ja toisin. Ei oo kipeelle lapsellekaan kiva, et sitä kuskataan paikasta toiseen.

No sitä minä tässä ajoin takaa. Näköjään muutamia täällä korpeaa tuo uusperhe-kuvio enemmän kuin se ihmetys siitä kuinka sairasta kuskataan pitkin maakuntaa koska äiskä ei viitsi/jaksa/halua hoitaa sairastavaa.

Vierailija
10/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsi on kotona, eikä mene muualle sairastuttamaan muita ihmisiä, lähivanhempi hoitaa kotona sairasta lastaan eikä vie sitä tartuttamaan muita lapsia. 

Vierailija
11/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti miltä tuostakin lapsesta tuntuu. Kukaan ei halua häntä. Äidillä on tärkeämpää ja isällekkään ei ole tervetullut.

lapsi on aina tervetullut tänne, vaikka keskellä yötä. usko tai älä mutta minä välitän siitä muksusta. tuntuu lähinnä että äitinsä on se joka ei välitä kun työnnetään heti muualle kun ilmenee mitään mikä hankaloittaa äiskän elämää.

Vierailija
12/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lapsi on aina tervetullut tänne, vaikka keskellä yötä. usko tai älä mutta minä välitän siitä muksusta. tuntuu lähinnä että äitinsä on se joka ei välitä kun työnnetään heti muualle kun ilmenee mitään mikä hankaloittaa äiskän elämää.

Silti hänen pitäisi kadota häiritsemästä teidän perheen onnea. Sairastaa vissiin yksin jossain, kun kukaan ei välitä sen  vertaa. Se lapsi ei ole tuota tilannetta saanut valita. Lapsi saa melkoisen taakan kantaakseen vielä kun yrittää tuollaisesta esimerkistä joku päivä kasata itse parisuhteensa.

Vierailija
13/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen  eksä tunkee kans sairaita lapsiaan meille, tai tunki, kunnes meiltä joutui eräs täällä asuva henkilö sairaalaan. Sen jälkeen mies alkoi tarkistamaan lapset ennen kuin meille tulevat, kyselee onko kipuja jossain, väsyttääkö, ja kokeilee onko lapsella kuuma otsa. Jos tulee epäilys että ovat sairaana, niin mies ei enää ota lapsia, vaan siirtää tapaamisen. Eksälle oli kyllä sanottu asiasta usein, mutta ihmisenkeä tärkeämpää oli päästä ryypiskelemään yökerhoon, siksi tämä protokolla nykyään.

Lukitseeko mies sinutkin kuistille jos sanot että väsyttää tai päähän koskee?

Vierailija
14/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isän koti ei ole lapsenkin koti?

Vierailija
15/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt halutaan kyllä ymmärtää luettu väärin, kysymys oli, että miksi isän koti on lapsen ainoa koti silloin kun lapsi sairastaa? Miksei äidin koti ole sairaan lapsen koti?

Vierailija
16/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt halutaan kyllä ymmärtää luettu väärin, kysymys oli, että miksi isän koti on lapsen ainoa koti silloin kun lapsi sairastaa? Miksei äidin koti ole sairaan lapsen koti?

Molempien kotien pitäisi olla. Näissä vain sitä lasta ei sitten haluakkaan kukaan. Mehän emme edes tiedä kuinka paljon äiti pitää sairaasta lapsesta jo huolta. Lapset kun ennättää sairastaa läpi talvenkin ihan helposti. Isälleen hän ei ainakaan kuulu olevan tervetullut ja pienempi sisarus taas on siellä. Miten itse mahtaisit tuollaisissa tilanteissa oirehtia, kun et ole tervetullut omalle vanhemmallesi, mutta et mitenkään vielä kykenevä huolehtimaan yksinkään itsestäsi? Pienempi sisarus ja uusi ihana perheonni on mennyt edellesi.

Vierailija
17/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa ilkeää lapsia kohtaan

Vierailija
18/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukitseeko mies sinutkin kuistille jos sanot että väsyttää tai päähän koskee?

Jos kirjoitin että lukitsee, niin näin tapahtuu, jos en kirjoittanut, niin ei tapahdu. Käy toki lukemassa aikaisempi viestini, niin saat vastauksen kysymykseesi.

Vierailija
19/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ydinperheessä niin sanon tämän: jos eroan miehestä joskus hän on silti lapsen vanhempi siinä missä minä olen sitä myös.

Itselleni on äärettömän tärkeää pitää huolta lapsistani ja tekisin sen joka tapauksessa vaikka olisin eronnut lasten isästä.

JOS minulla olisi uusi kumppani, joka sanoo että lapsi ei voisi tulla luokseni sairaana, jättäisin tämän kumppanin. Ei ole lapsen etu kasvaa saaden tunteen ettei vanhemmat piittaa eikä tätä hoida sairaana.

Otan osaa niiden parien puolesta jotka tekevät noin lapselleen.

Kyse ei ole siitä mitä se entinen kumppani tekee tai ei tee, vaan siitä että itse et hoida lastasi.

Ei se, että uusioperheessä toinen KIELTÄÄ hoivaamasta lasta. Tuo on sairasta. Et varmaan itse tekisi noin että viet kipeän lapsen toiselle vanhemmalle hoitoon, mutta kiellät hoitamista lasta. Ei yhtään parempi.

Minä voisin vaikka lähteä sinne miehen kotiin hoitamaan kipeää lastani, toisen nurkkiin.

Ja sen jälkeen muuttaisin pois luotasi.

Vierailija
20/30 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli kerran ketju siitä, että jos lapsi sairastuu tunnin matkan päässä mummolassa kuumeeseen niin oletteko mummolassa niin kauan että lapsi on terve matkustamaan vai lähdettekö kotiin. Valtaosa oli sitä mieltä, että automatka on liian inhottava kuumeessa, joten mummolassa sairastetaan. Nyt tässä ketjussa se tunnin matka onkin ihan okei, kun isälle mennään.