Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"20 euron" ruokaviikko johon ei kuitenkaan lasketa mukaan mitä kaapeissa oli ennestään

Vierailija
04.03.2019 |

Iltasanomissa.No tuolla logiikalla minä syön ilmaiseksi vielä pitempään.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on aina näitä samoja.

Muutama viikko sitten otsikoitiin kuinka sijoittajaksi voi ryhtyä jo 15 euron panostuksella. Otsikosta unohtui että alkupääomaa oli saatu 60 000.

Pari vuotta sitten toimittaja oli säästänyt suuren summan rahaa lyhyessä ajassa, muuttamalla sukulaisen nurkkiin asumaan. Harhaanjohtavaa otsikointia.

Vierailija
2/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mihin liittyy asianomistajana sana toimittaja on täysin "huomiohakuista liioittelua" näinä päivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt joskus 20 eurolla viikko muutaman viikon ajan niin, että menu koostui lähinnä kaurapuurosta ja makaronista, joku -50% jauheliha illalla tarttui onnekkaalle lähimarketista matkaan. Lisäksi söin parina päivänä viikossa koulussa lounasta, hinta alle 2 e, johon kuuluu lämpimän ruuan lisäksi leipää niin paljon kuin haluaa. Sitä leipää voitelin siivukaupalla ja laitoin muovipussiin ja vein laukussa kotiin. Keskellä talvea ei paljoa marjastanut tai sienestänyt.

Kyllähän niin eli, kun oli pakko. Mutta monipuolista, terveellistä tai hyvää se ei ollut.

Vierailija
4/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernepussi 1e, kauraryynit 1e, margariini 0,70e, vehnäjauho 1e, öljy ??. Vettä tulee hanasta, jos ei maksamattomien laskujen vuoksi enää omasta niin vaikka kaupan vessasta/huoltsikalta/pesutuvasta ilmaiseksi.

Herneistä tietysti hernekeittoa, tulee kolmen litran kattilallinen. Siinä on yhdelle hengelle paljon syömistä ja jos vatsa vielä reagoi herneisiin ikävästi niin sitä vähemmän tulee syötyä. Kolmantena päivänä alkaa jo tulla korvistakin ulos ja kattilasta vielä riittäisi! Kauraryyneistä ja vedestä saa puuroa, siitä aamu- ja iltapalat. Miksei sämpylöitäkin, vaatisi sitten hiivan ja sokerin/hunajan, jota olisi varmaan kiva puuronkin päälle laittaa. Margariinia sämpylöille ja vaikka puuroon, luulisi riittävän.

Ai miten monipuolista! Ja huomatkaa miten halvalla saa gluteenitonta, maidotonta, munatonta, täysvegeä! Hunajan hintoja en muista, saiskohan kahdella eurolla jonkun pienen sokeripläjäyksen? Se ois vasta alle 10e, kolmen päivän ruuat. Meidän Prismasta saa välillä kokonaisia grillattuja broilereita 3,50e, kun ovat grillistä poistettuja ja -30%. Mitähän viillokkiin tarvitsi, kanaliemikuutio, kermaa (jos satsaa ihan kuohukermaan, lopun voi vaahdottaa herkuksi), ehkä currya ja öljyä, vehnäjauhoja. Eiköhän budjetti riittäisi vielä halpaan riisiinkin, saisi kastikkeelle kaverin. Jos ostaisi puuroriisiä (onko halpaa?) ja maidonkin, saisi siitä lisukkeen ja riisipuuron.

Riittäsköhän se 20e tälläkään listalla, jos siis mitään ei löytyisi kaapista valmiina. Ajattelin tuon grillibroilerin siksi, että mielestäni se on lihan määrään nähden edullinen. Anteeksi, en nyt jaksa alkaa foodiesta tarkistelemaan kaikkien hintaa ja esim tuo margariini on muistaakseni Lidlin halvin.

Vierailija
5/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haloo, eikö siinä ollut kahden ihmisen ruuat a 2,85 päivä? Aika harvan tarvitsee yrittääkään tulla noin pienellä toimeen edes viikkoa.

Vierailija
6/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haloo, eikö siinä ollut kahden ihmisen ruuat a 2,85 päivä? Aika harvan tarvitsee yrittääkään tulla noin pienellä toimeen edes viikkoa.

Tuo ei muuta olennaista harhaanjohtavuutta tuossa jutussa,kaapit täynnä ei maksa viikkoihin mitään.

Vierailija
7/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jos minulla on pakastin tyännä keräämiäni marjoja ja sieniä, minun pitää köyhäilyviikon budjetissa laittaa niille joku hinta?

Kyllä jokainen tulee toimeen 20e/vko ruokabudjetilla,kun menot jaetaan tasaisesti ympäri vuoden. Silloin mukaan tulee niin suola, vehnjauho kuin mausteetkin. Syksyllä pärjää pari kuukautta 10 e/vko, kun kaikki ruoka tulee omasta puutarhasta.

Vierailija
8/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jos minulla on pakastin tyännä keräämiäni marjoja ja sieniä, minun pitää köyhäilyviikon budjetissa laittaa niille joku hinta?

Kyllä jokainen tulee toimeen 20e/vko ruokabudjetilla,kun menot jaetaan tasaisesti ympäri vuoden. Silloin mukaan tulee niin suola, vehnjauho kuin mausteetkin. Syksyllä pärjää pari kuukautta 10 e/vko, kun kaikki ruoka tulee omasta puutarhasta.

Laskelmat tulisi siitä huolimatta esittää yleistettynä, että kuka tahansa voisi soveltaa, eikä niin, että minullapa on 10 euron kepulikonsti takataskussa, repikää siitä hölmöt. 

Vierailija
9/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkiviikko 20 euroa, mutta keskimäärin kuussa menee ruokaan 150-230 euroa. Siis mitä??

Vierailija
10/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No heillä ei mene keskimäärin 20 euroa kauppaan, vaan 150-230.

Vierailija
11/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskelmat tulisi siitä huolimatta esittää yleistettynä, että kuka tahansa voisi soveltaa, eikä niin, että minullapa on 10 euron kepulikonsti takataskussa, repikää siitä hölmöt. 

Mikä ihmeen kepulikonsti?

Samalla tavalla varmaan väität, että on kepulikonsti käydä töissä ja siksi pystyä maksamaan asuntolaina. Kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta, joten ei pidä kertoa, että asuntonsa voi itse maksaa.

Vierailija
12/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni viime viikolla kauppaan n. 3 euroa. Tee loppui kaapista, piti käydä täydennystä hakemassa. Missäs on juttu minusta? Elin viikon 3€ budjetilla!

Kaapista valmiiksi löytyviä aineita kun ei lasketa, jääkaappi oli kyllä täytetty. Vaadin saada naamani lehteen!!

Vierailija
13/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa harhauteta millään tavalla. Lukutaito olis hyvä juttu. Jutun idea on että pariskunta ruokailee säästeliäästi joitakin viikkoja vuodessa ja kertoo millainen ruokakassi silloin kaupasta lähtee mukaan. 

Voi sitä halvemmallakin syödä. Mun sukulainen säästi miehensä kanssa asuntoa varten niin asuivat halvimmassa mahdollisessa asunnossa talossa jossa oli yhteiset suihkutilat koko talolle. He söivät joinakin viikkoina pelkkää näkkileipää ja teetä. kummatkin kävivät töissä. näin kolkyt vuotta myöhemmin ovat ihan hyväkuntoisia edelleen, ei haitannut ykspuolinen dieetti. Talolainansa jonka käsirahaan silloin säästivät maksoivat loppuun 5 vuodessa. Aika hintsusti elivät nekin vuodet:) Kyllä pystyy jos haluaa.  

Vierailija
14/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin joskus 50e/kk. Kaurapuuroa, jauhelihaa ja makaroonia. Ei varmaan kovin terveellistä tosin, kait. Nykyisin koitan pitää 80e/kk mutta tekee niin mieli ostaa pizzaa ja jäätelöä niin lepsuu 100e hujakoille.

Vierailija
15/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuroa tai makaronia? Mistä protskut?

Vierailija
16/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen se yks toimittajan "kokeilu" elää viikko tyyliin 20e budjetilla. Kaverit ja poikkis maksoivat ellei kaapista löytynyt valmiiksi, lopulta rahat meni siihen kun lähti viihteelle.

Vierailija
17/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät myös esim kuhaa. 

Miten helv…? Kuha maksaa 28€/kilo ja sitä pitää syödä enemmän kuin lihaa joten 2 hengen annos on yli 10€!? Varmaan sitten kalastavat itse, kaupasta ei tuohon budjettiin saa

Vierailija
18/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei muuta olennaista harhaanjohtavuutta tuossa jutussa,kaapit täynnä ei maksa viikkoihin mitään.

Eikö siellä ollut lähinnä mausteet, riisiä ja oliko vielä jotain muuta? Mausteillako itse elät? 2,85/päivä kahdelle on todella vähän viikonkin ajan. Mitä ruokaa sillä saa?

Vierailija
19/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syövät myös esim kuhaa. 

Miten helv…? Kuha maksaa 28€/kilo ja sitä pitää syödä enemmän kuin lihaa joten 2 hengen annos on yli 10€!? Varmaan sitten kalastavat itse, kaupasta ei tuohon budjettiin saa

Tai sitten kuha on ostettu edellisellä viikolla, eikä sitä siten tarvitse laskea 20 euron viikkobudjettiin😂

Vierailija
20/63 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton köyhäilybuumi nyt on meneillään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme