Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisen punastelu

Vierailija
25.02.2013 |

Olen aina ollut helposti punastuva, varsinkin jos joudun yllättävään tilanteeseen, saan kehuja tai moitteita. Pari vuotta sitten söin mielialalääkettä, joka näin jälkikäteen ajateltuna vähensi huimasti tuota punastumista. Nyt olen vajaa puoli vuotta ollut ilman ko. lääkettä ja tuo inhottava punastuminen on tullut takaisin. En viitsisi pelkän punastumisen takia alkaa ko. lääkettä syömän?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä ettet häpee punastumistas kuitenkaan

Vierailija
2/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kärsin punastumisesta ja syön jännitysoireisiin Propral nimistä beetasalpaajaa. Kysäse lääkäriltä jos saisit kokeilla toimisko sulla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punastuminen on inhimillistä ja minusta ainakin on söpöä, että aikuinen ihminenkin punastuu. Ajattelepa vaikka niin, että elän tämän vaivan kanssa ja annan toisille iloa punastumisellani :). Pää pystyyn vain, vaikka punaläikät kohoavatkin!

Vierailija
4/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole söpöä kun poskille ei tule sellainen pieni kaino puna, vaan koko kasvoilla tuntuu kuuma lehahdus ja naama muuttuu porsaanpunaiseksi kaulaa myöten. Eikä muuten vaalene aivan hetkessä.

Vierailija
5/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama homma täällä. se estää monesti minua vaikka puhumasta porukassa. olen sitten hiljaa vaikka haluaisin jutella :( eikä se tosiaan ole mitään pientä punaa poskilla vaan tulipunainen naama..

Vierailija
6/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kärsin tuosta ennen, mutta muutamalla yksinkertaisella konstilla se on jäänyt lähes kokonaan. Aina kun tunnet, että puna alkaa levitä kasvoillesi, kuvittele että olet meren ääressä, viileä tuuli puhaltaa ja aallot liplattaa. Itselläni tuo on auttanut kovasti. Esim. kun saan moitteita / kehuja tms. ja puna alkaa levitä kasvoilleni, suljen pariksi sekunniksi silmät, mietin että olen jossain meren äärellä viileässä ilmassa, hengitän syvään ja pyrin unohtamaan punoituksen. Ainakin itselläni, kun aloin miettimään, että "apua, nyt punastun!" punastuin vain entistä enemmän ja menin paniikkiin.

Vierailija
7/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin hakea propralia sosiaalisten tilanteiden pelkoon. Se on harmiton lääke, josta ei voi tulla riippuvaiseksi - paitsi tietysti psyykkisesti. Itse olen syönyt vasta puolisen vuotta ja harmittaa, etten hakenut aikaisemmin. Uskallan ihan eri tavalla kohdata ihmisiä ja tuon lääkkeen ansiosta tavallaan "unohdan" itseni ja omien reaktioiden tarkkailemisen.

Vierailija
8/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä vaivahan tuo..itsellä alkaa vielä aivan sairas hikoilu tuohon päälle...arvatkaa onko hauskaa...no eristäyädyn viikko viikolta enemmän kun en kehtaa mitään..itellä tuo haittaa erityisesti kahvipöydässä tms, ja jopa puolituttuje kanssa...sit toisaalta voin pitää esitelmää vaikka 100 hengelle hikoilematta

Vierailija
9/10 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön myös Propralia. Ei todellakaan ole mitenkään söpöä, kun korvat, naama ja kaula hehkuu punaisina, kaula sellaisena laikukkaana. Mulle aina huomauteltiin siitä ja aloin hävetä punastumista.

Vierailija
10/10 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.wikihow.com/Avoid-Blushing täällä on joitain hyviä neuvoja punasteluun :) En ollut kuullut että jääveden juominen ennen punastelua aiheuttavaa tilannetta auttaa, mutta testasin ja toimii :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi