Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsia tulossa yökylään, millaiset iltaeväät

Vierailija
01.03.2025 |

Niin, mikä voisi olla kiva iltapalakattaus, jossa olisi valmiiksi otettavaa (tyyliin töytettyjä voileipiä jne)? En jaksa sitä loputonta *mitä Anni haluaa iltapalaksi, entä Eetu, entä Mauno*

Lapsethan tunnetusti vastaa joko: entiiä, tai emmitään.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paahtoleipä, voi ja kinkku. Kurkku. Maitoa.

Vierailija
2/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, osta vaikka pikku prinssin nakkeja, kurkkuja pilkot palasiksi, dippisoossia jotain kaikkea mitä voi dipata, kukkakaalia yms pikku tomaatteja, voileivistä tee sellasia sormisyötäviä, palasiksi siis, juustokuutioita, jotain makeaakin pikku palasina, kaikki ihan pieninä, ei jää hukkapaloja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni siitä, mihin ovat  tottuneet. Joku syö puuroa, toinen rahkaa, kolmannelle pitää olla chia-siemen-luomukaakao-kookosrasvatahnaa levitettynä 2 tuntia aikaisemmin leivotulle kvinoa-spelttileivälle.

Vierailija
4/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu tietenkun niistä lapsista. Jos en olisi erikseen kysynyt mitä haluavat tai ovat tottuneet syömään (milä olisi typerää), laittaisin monenlaista ja kaiken erillään. Ei siis esim. valmiita voileipiä.

Vierailija
5/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsista ja myös heidän iästään. Omat lapset (11 kk ja 3-vuotias) söisivät mieluusti jogurttia (sokeroimaton ja makeutusaineeton) tai puuroa. Vanhempi rakastaisi myös pannukakkua/lettuja ja rahkaa. Täytetyt leivät eivät uppoaisi mutta kasvistikut maistuisi. 

Vierailija
6/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyydekakku ja pääruoaksi jauhenlihaa...

Lopuksi vanukkaat, jos mies ei ole ehtinyt niitä vielä syödä.

Vierailija
7/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku on hyvä ajatus. Pari-kolme laatikkoa siihen sivuun. Esimerkiksi peruna, porkkana ja lanttulaatikko. Lapset ei tykkää rosollista etenkään jos siinä on silliä.

Vierailija
8/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kysyin lasten vanhemmilta mitä he syövät ilta- ja aamupalaksi ja laitoin sitä. Illalla oli lisäksi iltapalan jälkeen leffaherkut.

Vierailija
9/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muroja ja maitoa 

Vierailija
10/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyydekakku ja pääruoaksi jauhenlihaa...

Lopuksi vanukkaat, jos mies ei ole ehtinyt niitä vielä syödä.

No tämö, mutta kun ne vanukkaat tuli jo syödyksi.

Vierailija
11/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kinkku on hyvä ajatus. Pari-kolme laatikkoa siihen sivuun. Esimerkiksi peruna, porkkana ja lanttulaatikko. Lapset ei tykkää rosollista etenkään jos siinä on silliä.

Hirveä urakka. Pitääkö laatikot tehdä itse? Kiire tulee..

Vierailija
12/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan tarjolle viipaleina kurkkua, tomaattia, juustoa, leikkeleitä, keitettyä kananmunaa yms. Vaaleaa ja tummaa leipää ja jokainen voi itse valita kumpaa leipää syö ja millä sen täyttää.

Vierailija
13/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut heille setelin käteen ja ovat käyneet kaupasta hakemassa tarpeet ja tehneet iltapalansa itse. 

Vierailija
14/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni siitä, mihin ovat  tottuneet. Joku syö puuroa, toinen rahkaa, kolmannelle pitää olla chia-siemen-luomukaakao-kookosrasvatahnaa levitettynä 2 tuntia aikaisemmin leivotulle kvinoa-spelttileivälle.

No ihan sellaisia perus muksuja, ei ruokarajoitteita, muuta kuin henkisiä. Mutta se vellominen ja vatvominen, kun yrittää lapsilta kysellä, niin menee hermo.

Ja kyläpaikassa monesti aletaan venyttämään rajoja, tyyliin: iltapalamaha voisi täyttyä suklaavanukkailla, kaakaolla, laskiaispullalla. Mikä sekin on välillä ihan ok.

Ehkä tuo paahtoleipä, jogurtti, puurolinja on se perus.

Vierailija
15/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsista ja myös heidän iästään. Omat lapset (11 kk ja 3-vuotias) söisivät mieluusti jogurttia (sokeroimaton ja makeutusaineeton) tai puuroa. Vanhempi rakastaisi myös pannukakkua/lettuja ja rahkaa. Täytetyt leivät eivät uppoaisi mutta kasvistikut maistuisi. 

Pannarikin on kyllä hyvä idea!

Vierailija
16/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa ja sipsuja emännälle, limua ja sipsuja kersoille

Vierailija
17/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettuja eli räiskäleitä eli ohukaisia vadelmahillon ja kermavaahdon kanssa.

Tarjolle banaaneja, appelsiineja ja omenoita.

Vierailija
18/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen antanut heille setelin käteen ja ovat käyneet kaupasta hakemassa tarpeet ja tehneet iltapalansa itse. 

Nämä ei ole vielä sen ikäisiä, mutta tuo on kyllä muuten hyvä idea esim. teini-ikäisille sukulaislapsille, jotka kylässä.

Vierailija
19/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjarahkaa, voileipäkeksejä juustolla ja tuorekurkulla.

Vierailija
20/87 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poksauttele popcorneja muun iltaruoan lisäksi.