Lapsia tulossa yökylään, millaiset iltaeväät
Niin, mikä voisi olla kiva iltapalakattaus, jossa olisi valmiiksi otettavaa (tyyliin töytettyjä voileipiä jne)? En jaksa sitä loputonta *mitä Anni haluaa iltapalaksi, entä Eetu, entä Mauno*
Lapsethan tunnetusti vastaa joko: entiiä, tai emmitään.
Kommentit (87)
No, osta vaikka pikku prinssin nakkeja, kurkkuja pilkot palasiksi, dippisoossia jotain kaikkea mitä voi dipata, kukkakaalia yms pikku tomaatteja, voileivistä tee sellasia sormisyötäviä, palasiksi siis, juustokuutioita, jotain makeaakin pikku palasina, kaikki ihan pieninä, ei jää hukkapaloja
Ihan kiinni siitä, mihin ovat tottuneet. Joku syö puuroa, toinen rahkaa, kolmannelle pitää olla chia-siemen-luomukaakao-kookosrasvatahnaa levitettynä 2 tuntia aikaisemmin leivotulle kvinoa-spelttileivälle.
No riippuu tietenkun niistä lapsista. Jos en olisi erikseen kysynyt mitä haluavat tai ovat tottuneet syömään (milä olisi typerää), laittaisin monenlaista ja kaiken erillään. Ei siis esim. valmiita voileipiä.
Riippuu lapsista ja myös heidän iästään. Omat lapset (11 kk ja 3-vuotias) söisivät mieluusti jogurttia (sokeroimaton ja makeutusaineeton) tai puuroa. Vanhempi rakastaisi myös pannukakkua/lettuja ja rahkaa. Täytetyt leivät eivät uppoaisi mutta kasvistikut maistuisi.
Hyydekakku ja pääruoaksi jauhenlihaa...
Lopuksi vanukkaat, jos mies ei ole ehtinyt niitä vielä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Paahtoleipä, voi ja kinkku. Kurkku. Maitoa.
Kinkku on hyvä ajatus. Pari-kolme laatikkoa siihen sivuun. Esimerkiksi peruna, porkkana ja lanttulaatikko. Lapset ei tykkää rosollista etenkään jos siinä on silliä.
Itse kysyin lasten vanhemmilta mitä he syövät ilta- ja aamupalaksi ja laitoin sitä. Illalla oli lisäksi iltapalan jälkeen leffaherkut.
Vierailija kirjoitti:
Hyydekakku ja pääruoaksi jauhenlihaa...
Lopuksi vanukkaat, jos mies ei ole ehtinyt niitä vielä syödä.
No tämö, mutta kun ne vanukkaat tuli jo syödyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kinkku on hyvä ajatus. Pari-kolme laatikkoa siihen sivuun. Esimerkiksi peruna, porkkana ja lanttulaatikko. Lapset ei tykkää rosollista etenkään jos siinä on silliä.
Hirveä urakka. Pitääkö laatikot tehdä itse? Kiire tulee..
Mä laitan tarjolle viipaleina kurkkua, tomaattia, juustoa, leikkeleitä, keitettyä kananmunaa yms. Vaaleaa ja tummaa leipää ja jokainen voi itse valita kumpaa leipää syö ja millä sen täyttää.
Olen antanut heille setelin käteen ja ovat käyneet kaupasta hakemassa tarpeet ja tehneet iltapalansa itse.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kiinni siitä, mihin ovat tottuneet. Joku syö puuroa, toinen rahkaa, kolmannelle pitää olla chia-siemen-luomukaakao-kookosrasvatahnaa levitettynä 2 tuntia aikaisemmin leivotulle kvinoa-spelttileivälle.
No ihan sellaisia perus muksuja, ei ruokarajoitteita, muuta kuin henkisiä. Mutta se vellominen ja vatvominen, kun yrittää lapsilta kysellä, niin menee hermo.
Ja kyläpaikassa monesti aletaan venyttämään rajoja, tyyliin: iltapalamaha voisi täyttyä suklaavanukkailla, kaakaolla, laskiaispullalla. Mikä sekin on välillä ihan ok.
Ehkä tuo paahtoleipä, jogurtti, puurolinja on se perus.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lapsista ja myös heidän iästään. Omat lapset (11 kk ja 3-vuotias) söisivät mieluusti jogurttia (sokeroimaton ja makeutusaineeton) tai puuroa. Vanhempi rakastaisi myös pannukakkua/lettuja ja rahkaa. Täytetyt leivät eivät uppoaisi mutta kasvistikut maistuisi.
Pannarikin on kyllä hyvä idea!
Kaljaa ja sipsuja emännälle, limua ja sipsuja kersoille
Lettuja eli räiskäleitä eli ohukaisia vadelmahillon ja kermavaahdon kanssa.
Tarjolle banaaneja, appelsiineja ja omenoita.
Vierailija kirjoitti:
Olen antanut heille setelin käteen ja ovat käyneet kaupasta hakemassa tarpeet ja tehneet iltapalansa itse.
Nämä ei ole vielä sen ikäisiä, mutta tuo on kyllä muuten hyvä idea esim. teini-ikäisille sukulaislapsille, jotka kylässä.
Marjarahkaa, voileipäkeksejä juustolla ja tuorekurkulla.
Poksauttele popcorneja muun iltaruoan lisäksi.