Tutkimus kertoo karun faktan USA:n terveydenhuollosta
https://nordic.businessinsider.com/half-cancer-patients-lose-their-enti…
"According to a new study published in the American Journal of Medicine, 42% of new cancer patients lose their entire life savings in two years because of treatment."
Jokainen voi miettiä, kannattaako Suomen järjestelmää lähteä viemään samaan suuntaan.
Kommentit (4)
Eiköhän kaikki hiukankaan valveutuneemmat tiedä, että tuolla on erittäin karmea tuo terveydenhuolto-kuvio.
Muistaakseni "synnytyskuolleisuuskin" on Venäjän tasolla. Ei se siis huono ole, mutta jää selvästi pohjoismaisesta jossa lähes nollissa tämäkin.
Suomalaiset ovat jo niin amerikkalaistuneita, kylmenneitä ja vieraantuneita toisistaan, että eivät enää halua ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa :(
Olemme vielä hyvinvointiyhteiskunta :-)
Sairastuin kymmenisen vuotta sitten hieman harvinaisempaan syöpään, limakalvojen melanoomaan.
Poskestani poistettiin limakalvot, meni myös osa huulista ja pala suupielestä.
Useita leikkauksia, kaulan toispuoleinen dissektio ja etäpesäkeleikkaus leukaperistä, sädehoito ja kahden vuoden interferonikuuri estämään uusiutumista.
Lukuisia magneettikuvauksia, ultraäänikuvauksia, kaulasta, vatsasta ja viimeisimpänä vatsavaivojen seurauksena tutkimus molemmista, ylä ja alapäästä :-)
Olen maksanut veromaksajille paljon, mutta toisaalta melkein 30 vuotta jatkuneen työurani seurauksena myös paljon veroja.
Kukaan ei voi ymmärtää kuinka onnellinen olen synnyttyäni tähän yhteiskuntaan, jonka avulla olen vielä elossa, yli kymmenen vuoden jälkeen syöpädiagnoosistani.
Agressiivinen, herkästi etäpesäkkeitä lähettävä syöpä saatiin "kuriin" ajoissa tapahtuvilla hoidoilla ja tehokkaan jälkiseurannan avulla olen edelleen elossa.
Tilastojen mukaan minun olisi pitänyt olla vainaja jo viiden vuoden jälkeen limakalvojen melanooman havaitsemisen jälkeen.
Mutta minä elän ja hengitän :-)
Jonain päivänä ehkä syöpäni uusiutuu, sillä sellainen sen saa tanan tapana taitaa tapauksessani olla, mutta kiitos maailmanakaikkeudelle, suomelle, hyvinvointyhteiskunnalla, veromaksajille ja niitä maksamattomille.
Minä elän.
Ap haluaisi varmaan USA:hankin sosialistisen järjestelmän, jossa terveellisesti elävät ihmiset maksavat lihavuusepidemian triljoonakustannukset.