Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltenopettajat! Apua työnhakuuni!

Vierailija
25.02.2013 |

Olen suorittanut ulkomailla ranskan- ja englannin kielen opettajan tutkinnon (4 v perustutkinto + maisterintutkinto). Minulle on myönnetty rinnastuspäätös Suomesta ja nyt haen ensi kertaa töitä. Ongelmana on, etten oikein tiedä, miten täyttää suomalainen työhakemus (en ole ikinä ennen etsinyt töitä Suomesta). Voisiko joku ystävällinen auttaa.

a) Mitä eroa on yleisellä kielitutkinnolla ja opetuskielen opinnoilla (vähintään 80 op:n laajuiset)?

b) OPH:sta kerrottiin, että voin toimia ranskan opettajana, koska olen ranskalais-suomalainen (toinen äidinkieleni on siis ranska) ja minulla on maisteritason tutkinto englannin opettamisesta. Voinko ranskan opintojen kohdalla laittaa "Tutkinto opetuskielellä" jos siis olen lukenut opettajaksi (englannin) ranskassa ja ihan ranskaksi?

c) Voinko hakea englanniksi vai onko parempi täyttää hakemukset suomeksi?

Kiitän jo etukäteen avusta!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) No ainakaan yleisellä kielitutkinnolla ei saa minusta opettajan pätevyyttä. Sen voi tehdä kuka vaan. Opetuskielen opinnot ovat minusta ne, jotka tässä tulevat kyseeseen.

b) Kyllä minusta, mutta etkö voi tätä selittää omin sanoin, koska tämä tuskin aukeaa ulkopuoliselle kovin helposti?

c) Suosittelisin kyllä hakemaan suomeksi, jos työpaikkailmoitus on suomeksi.

Vierailija
2/3 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa Aurinkirannikon suomalaisen koulun sivuja. Siellä muistaakseni tarvittiin joitakin kieltenopettajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä kielitutkinnolla ei ole mitään tekemistä opettajan pätevyyden kanssa. Opetettavasta aineesta pitää olla perus-ja aineopinnot.