Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis tän perheenisän mielestä pururadalla ei saa kävellä,

Vierailija
25.02.2013 |

mutta on kuitenkin ihan ok laskea siellä ladulla pulkkamäkeä? Eläkeläinen vieläpä käveli ladun vieressä olevaa kävelypolkua, ei latua. Ja lapset katteli vieressä kun isukki uhkaili ja töni vanhusta. Täytyy sanoa, että jos olisin ton miehen vaimo niin häpeäisin silmät päästäni.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288543257473.html?pos=alista-1

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne tuota paikkaa, mutta saattoihan se pulkkamäki olla siellä vieressä tai niin, että liukumaan lähdetään likeltä latua.

Tuskinpa nyt sentään ladulla laskivat pulkalla.

Mutta joo: hiihtäjien aggressiot on jotain ihan käsittämätöntä, saa melkein päivittäin lukea jostain, kuinka ovat raivonneet kävelijöille.

Ladulla tahallista ramppaamista pidän minäkin moukkamaisena, mutta jos siististi kävelee vieressä ja väistää luistelija-hiihtäjiä, niin luulisi siihen nyt mahtuvan. Täällä stadissakaan ei ole kauheasti aurattuja kävelyreittejä luonnossa talvisin, ne on melkein kaikki vedetty laduksi. Joten jos ei halua kulkea tien/kadun poskessa, on melkein pieni pakko kävellä pururadalla ladun sivussa.

Vierailija
2/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävettäis ihan itsenäni. En ala kenenkään vaimoksi sen takia itseäni kuvittelemaan. :O

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, tää on taas näitä iltapulun juttuja. Tosta tarinasta puuttuu taas niin paljon asioita, että lukijan on täysin mahdotonta sanoa kuka teki väärin. Ketäänhän ei pidä ruveta tuuppimaan, mutta epäilen myöskin, että ennen tuota tuuppimista on jo tapahtunut jotain. 

Miksi vanhus käveli pulkkamäessä? Oliko kyseessä latu vai pulkkamäki? Missä tuo polku meni? Miksi isä oli suksien kanssa pulkkamäessä? Laskiko lapset ladulla? Kävelikö mies ladulla...?

Vierailija
4/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kamalaa, nehän lapsetkin ovat nähneet sen tönimisen! Onneksi olkoon vaimolle..

Vierailija
5/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liedon Loukinainen on ns. paremman väen alue ja sinne joukkoon mahtuu yllättävän paljon moukkaa väkeä maailmanomistajaelkeillä.

Vierailija
6/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuudesta ketjuun kirjoittajasta pohtii, mitä tönijän vaimo ajattelee tai pitäisi ajatella. Onko tämä tosiaan yleistä - mies tekee jotain ja heti ruvetaan analysoimaan vaimon roolia?

Vierailija
7/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis tämä vaimokommentointi on ihan vinksahtanutta. Vaimon tehtävä on ilmeisesti kasvattaa itse ajatteluun kykenemättömiä miehiään, ja jos siinä epäonnistuu, se on vaimon häpeä?

Itse lähden siitä, että miehen on osattava ajatella ja toimia ihan itse, ja jos mokaa, niin se on hänen häpeänsä.

Vierailija
8/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 13:56"]

jaahas, tää on taas näitä iltapulun juttuja. Tosta tarinasta puuttuu taas niin paljon asioita, että lukijan on täysin mahdotonta sanoa kuka teki väärin. Ketäänhän ei pidä ruveta tuuppimaan, mutta epäilen myöskin, että ennen tuota tuuppimista on jo tapahtunut jotain. 

Miksi vanhus käveli pulkkamäessä? Oliko kyseessä latu vai pulkkamäki? Missä tuo polku meni? Miksi isä oli suksien kanssa pulkkamäessä? Laskiko lapset ladulla? Kävelikö mies ladulla...?

[/quote]

Anteeksi, mutta mitä oleellista tietoa tuosta jutusta puuttuu? Miten se on merkityksellistä, mitä ennen tuuppimista on tapahtunut? Mikä oikeuttaisi vanhuksen toistuvan tönimisen kumoon? Uutisessa kerrottiin, että vanhus ei kävellyt pulkkamäessä eikä ladulla vaan ladun vierellä kulkevalla polulla. Nuo esittämäsi kysymykset ovat ihan epäoleellisia.

Vierailija
9/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo helvetin noloa sille vaimollekin. Varmasti jo "kylällä" tiedetään mikä perhe kyseessä.

Vierailija
10/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katsoiko se vaimo hiljaa hyväksyen kun miehensä pahoinpitelee vanhusta?

Vierailija
11/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:09"]

Kaksi kuudesta ketjuun kirjoittajasta pohtii, mitä tönijän vaimo ajattelee tai pitäisi ajatella. Onko tämä tosiaan yleistä - mies tekee jotain ja heti ruvetaan analysoimaan vaimon roolia?

[/quote]

No olen itse nainen ja mulla on mies. Väkisin sitä miettii, että jos meidän perhe olis ollut tuossa tilanteessa niin mitä sitä olis itse tehnyt. Olisin mennyt väliin (jos mies olis saanut mielenhäiriön ja alkanut ahdistella jotain eläkeläistä). Ja olisin todellakin hävennyt silmät päästäni. En halua antaa lapsilleni sellaista mallia, että on ok käydä muiden päälle jokseenkin mitättömästä asiasta. Vaikka se papparainen olis kävellyt siinä ladulla ja hyppinyt tasajalkaa tarkoituksellisesti sotkemassa latu-uraa niin ei sitä lepikkoon tönitä eikä uhkailla.

ap 

Vierailija
12/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:14"]

No katsoiko se vaimo hiljaa hyväksyen kun miehensä pahoinpitelee vanhusta?

[/quote]

Lukeeko jossain että se vaimo oli siellä edes mukana????

Vierailija
13/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:12"]

Joo siis tämä vaimokommentointi on ihan vinksahtanutta. Vaimon tehtävä on ilmeisesti kasvattaa itse ajatteluun kykenemättömiä miehiään, ja jos siinä epäonnistuu, se on vaimon häpeä?

Itse lähden siitä, että miehen on osattava ajatella ja toimia ihan itse, ja jos mokaa, niin se on hänen häpeänsä.

[/quote]

Siinä vaiheessa se on hiukan vaimonkin asia kun lapset katselee vieressä kun iskä pahoinpitelee vanhusta.

Vierailija
14/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pururadalla oli ollut perhe, jonka lapset laskivat mäkeä pulkalla. Suksilla liikenteessä ollut perheen isä oli sanonut miehelle, ettei täällä saa kävellä ja samalla tönäissyt miehen metsään."

Vierailija
15/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä mieheen kytketty joku hälytin, mistä tiedätte aina, milloin mies tekee jotain pahaa, ja osaatte tulla vaikka kilometrien päästä apuun? Miksi ihmeessä oletatte, että vaimo olisi ollut vieressä?

Vierailija
16/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 14:21"]

Onko teillä mieheen kytketty joku hälytin, mistä tiedätte aina, milloin mies tekee jotain pahaa, ja osaatte tulla vaikka kilometrien päästä apuun? Miksi ihmeessä oletatte, että vaimo olisi ollut vieressä?

[/quote]

Vaikkei olis ollut vieressä niin mahtaa sitä hävettää kun lukee ukkonsa toilailuista lehdestä. Mua ainakin hävettäis, jos omani tollasta tekis. Ja tekisin äijälle selväksi ettei lasten nähden käyttäydy enää ikinä noin, eikä kyllä muutenkaan. Ihan vaan siksi, että kyllä se lastensuojelukin vähitellen kiinnostuu jos perheenisä on väkivaltainen. Ja varsinkin jos lasten läsnäollessa hakkaa muita. Ei tää homma siis ole ihan vaan isän oma pikku juttu.

Vierailija
17/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olisin mennyt väliin, mutta en minä olisi hävennyt. Mies on aikuinen ihminen, tuo olisi ollut vain hänen häpeänsä.

Vierailija
18/18 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen uutisessa kerrotaan että vanhus todellakin kulki kävelyyn tarkoitettua polkua, tämän vahvistaa poliisi. Hiihtäjä siis todellakin raivostui täysin syyttä, latuja ei oltu tuhoamassa.

"Hiihtäjä töni ja uhkaili kävelijää Liedossa

Perheenisä tönäisi yli 70-vuotiaan miehen kahdesti metsään. Poliisi tutkii tapausta pahoinpitelynä.

Laturauha rikkoutui Liedossa Loukinaisten pururadalla viime perjantaina iltaseitsemältä. Perheensä kanssa ulkoilemassa ollut mies menetti malttinsa tavattuaan yli 70-vuotiaan miehen, joka käveli hiihtoladun vieressä polkua pitkin. Perheen lapset laskivat pulkalla mäkeä.

Perheenisä, jolla oli sukset jalassa, sanoi miehelle kävelyn olevan kiellettyä. Poliisitiedotteen mukaan polku oli kuitenkin kävelyä varten tehty. Perheenisä tehosti sanojaan tönäisemällä miehen metsään.

Mies nousi takaisin polulle, mutta perheenisä tönäisi tämän uudestaan metsään ja uhkasi lyödä suksisauvalla. Kaarinan poliisi on kirjannut tapauksen pahoinpitelynä." YLE.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan