Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä työtön elämääsi tyytyväinen ihminen, kerro arjestasi!

Vierailija
03.03.2019 |

Erityisesti kiinnostaa köyhien työttömien arki, mutta kertokaa toki tekin joilla on enemmän varaa humputella. :) Millaista on arkesi, miten saat ajan kulumaan? Oletko onnellinen? Kaipaatko töihin, vai nautitko tilanteestasi? Miten kauan olet ollut työttömänä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumankauta ole tyytyväistä. Kaikki haluavat saada töitä. Syö pas:aa.

Vierailija
2/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräilen kun heräilen, yleensä siinä 10-12 välissä. Käyn aamupisulla ja sitten pissatan koiran.

aamupalaa rauhaksiin, kahvia ja leipää, päällä margis leike, tomaattikurkku.. Luen samalla uutiset, ehkä piipahdan palstalla.

sitten järjestelen kotia, pyykin pyöritystä ja astiakonetta päälle, ehkä katson jonkun sarjan jakson tai luen. Huomenna se on TWD.

Sitten lähden koiran kanssa useamman kilsan lenkille. Sen jälkeen saatan piipahtaa suihkussa. Riippuu kuinka hiki tuli.

Muksuja alkaa tippuu koulusta tässä vaiheessa, että on välipalan ja pulinahetken aika. Pyykit pois ja ehkä uutta sisään. Astiat omille paikoilleen.

Siitä sitten luontevasti siirryn päivällisen pariin, jos sellainen tarvii tehdä. Siinä samalla muksujen kanssa läksyjä ja höpinöitä. Tässä menee parisen tuntia. Jos päivällistä ei tartte tehdä, niin ehkä tulen palstalle tai teen käsitöitä. Samalla lasten kanssa läksyt ja höpsöttelyt.

Mies tulee n. 18.00 kotiin, että sitten kutakuinkin syödään. Pulinaa päivän menosta. Ruokakauppaa, lasten harrastuksia/oma jumppa, osa menee itse, osa kuskataan riippuu päivästä. Siistimistä, pyykkejä, käsitöitä, ehkå ruuanlaittoa tulevaa varten...

Ysin pintaan on arkena kaikki kotona. Silloin iltapalaa tai päivällistä, riippuu harrastajasta yms. Sellaista yleistä hälinää ja ohjailua. Kympin jälkeen alkaa hiljenemään.

Tunti pari on vielä miehen kanssa. Ehkä käydään vielä lenkillä + koira, pelataan, katotaan sarjaa, saunotaan.. jotain kaksistaan kuitenkin. Jos mies reissussa, niin mä istun palstalla hetken.

Kohta alkaa kevättouhut, että sitten mä pyllistelen pihalla enemmän päiväsaikaan. Varmaan jotain unohtui, toivottavasti tätä ei lueta pilkun tarkkaan. ;)

Mä toisinaan kaipaan töihin, mutta pääosin olen tyytyväinen, jopa onnellinen elämääni. En hae kovinkaan kiihkeesti töitä, kun en ole vielä valmis jättämään tätä mun lepposta elämääni. Ehkä jos löytyis joku osa-aikainen kiva duuni. Mä olen ihan liian tottunut tähän verkkaiseen tekemiseeni, että 8 tunnin työpäivät olisivat mulle todella ahdistavia. Miten mä mitään kotitöitä kerkeisin tekemään, kun töissäkin pitäisi käydä ja jaksaa.

Olen siis kotirouva seittämättätoista vuotta, enkä ole työkkärin käytettävissä, aktiivimallin hätyyteltävissä. Rahaa on jonkin verran käytössä, mutta mä en ole shoppailija tms. En ole myöskään pihi, mutta osaan olla järkevä taloudenpitäjä ja saan säästettyäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräilen kun heräilen, yleensä siinä 10-12 välissä. Käyn aamupisulla ja sitten pissatan koiran.

aamupalaa rauhaksiin, kahvia ja leipää, päällä margis leike, tomaattikurkku.. Luen samalla uutiset, ehkä piipahdan palstalla.

sitten järjestelen kotia, pyykin pyöritystä ja astiakonetta päälle, ehkä katson jonkun sarjan jakson tai luen. Huomenna se on TWD.

Sitten lähden koiran kanssa useamman kilsan lenkille. Sen jälkeen saatan piipahtaa suihkussa. Riippuu kuinka hiki tuli.

Muksuja alkaa tippuu koulusta tässä vaiheessa, että on välipalan ja pulinahetken aika. Pyykit pois ja ehkä uutta sisään. Astiat omille paikoilleen.

Siitä sitten luontevasti siirryn päivällisen pariin, jos sellainen tarvii tehdä. Siinä samalla muksujen kanssa läksyjä ja höpinöitä. Tässä menee parisen tuntia. Jos päivällistä ei tartte tehdä, niin ehkä tulen palstalle tai teen käsitöitä. Samalla lasten kanssa läksyt ja höpsöttelyt.

Mies tulee n. 18.00 kotiin, että sitten kutakuinkin syödään. Pulinaa päivän menosta. Ruokakauppaa, lasten harrastuksia/oma jumppa, osa menee itse, osa kuskataan riippuu päivästä. Siistimistä, pyykkejä, käsitöitä, ehkå ruuanlaittoa tulevaa varten...

Ysin pintaan on arkena kaikki kotona. Silloin iltapalaa tai päivällistä, riippuu harrastajasta yms. Sellaista yleistä hälinää ja ohjailua. Kympin jälkeen alkaa hiljenemään.

Tunti pari on vielä miehen kanssa. Ehkä käydään vielä lenkillä + koira, pelataan, katotaan sarjaa, saunotaan.. jotain kaksistaan kuitenkin. Jos mies reissussa, niin mä istun palstalla hetken.

Kohta alkaa kevättouhut, että sitten mä pyllistelen pihalla enemmän päiväsaikaan. Varmaan jotain unohtui, toivottavasti tätä ei lueta pilkun tarkkaan. ;)

Mä toisinaan kaipaan töihin, mutta pääosin olen tyytyväinen, jopa onnellinen elämääni. En hae kovinkaan kiihkeesti töitä, kun en ole vielä valmis jättämään tätä mun lepposta elämääni. Ehkä jos löytyis joku osa-aikainen kiva duuni. Mä olen ihan liian tottunut tähän verkkaiseen tekemiseeni, että 8 tunnin työpäivät olisivat mulle todella ahdistavia. Miten mä mitään kotitöitä kerkeisin tekemään, kun töissäkin pitäisi käydä ja jaksaa.

Olen siis kotirouva seittämättätoista vuotta, enkä ole työkkärin käytettävissä, aktiivimallin hätyyteltävissä. Rahaa on jonkin verran käytössä, mutta mä en ole shoppailija tms. En ole myöskään pihi, mutta osaan olla järkevä taloudenpitäjä ja saan säästettyäkin.

Kuulostaa aivan ihanalta! 👍🏻

Vierailija
4/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen siksi että olen taloudesta riippumaton. Velaton talo ja rahavivut. Kulutus on minimissä eikä tarvitse stressata rahasta. Aikaa jää sille mihin sen haluan käyttää. Lähipäivinä olen istunut pilkillä, istuttanut kevään taimet ja huolehtinut eläimistä. Kanoilla on tipuja ja ankat hautovat. Olen myös askarrellut pääsiäistä lasten kanssa.

En todellakaan makaisi laakereillani ellei talous olisi kunnossa.

Vierailija
5/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi kertoilla ensin omastaan. 

Vierailija
7/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään 11,

juon aamukahvin ja syön aamupalan, katson somen ja luen uutiset.

Sitten lähden 5 km juoksulenkille. (Joka päivä:D)

Menen suihkuun, sitten meikkaan ja puen.

Tän jälkeen tavallisesti siivoilen ja tiskaan.

Sitten alan kokkaamaan.

Syön, katson netflixiä, luen.

Saatan tavata kaveria/käydä kahvilla/kaupoilla.

Tuun kotiin ja syön. Katson netflixiä ja menen nukkumaan.

:D

Syksyllä aloitan kumminkin koulun...

Vierailija
8/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi kertoilla ensin omastaan. 

Olen juuri jäänyt työttömäksi muutama viikko sitten, joten arki ei ole oikein vielä pyörähtänyt käyntiin. Ensimmäinen viikko meni lähinnä vaatekaapin läpikäymiseen ja suursiivoukseen. Olen lähinnä hoitanut kaikenlaista mikä on jäänyt roikkumaan töissä ollessa. Nyt alkaa vähitellen tekeminen loppua ja uusi rutiini hakusessa. :)

-ap

Vierailija
9/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin siitä varsinkin aamuisin, että ei tarvitse lähteä tukka putkella töihin. Olen ollut pari vuotta työtön. Tilanne on se, että olen 62v, ollut 40v työelämässä kunnes yt:t iski. Olisin toki jatkanut vielä muutaman vuoden mutta jos ei kelpaa niin ei väkisin. Teen työhakemuksia n. pari viikossa, kun sopivia paikkoja on tarjolla. Käyn myös rekrytilaisuuksissa tms. Tämä ei sinänsä hyödytä mitään koska tämänikäistä ei palkata mihinkään kunnon duuniin. Aktiivisuusmalliin tämä ei kelpaa ja minunkin työkkärikorvauksista on vähennetty se 4 prosenttia. Kukaan ei ole vielä tarjonnut minulle työssäoppimista tai jotain kuntouttavaa työtoimintaa. Naurettavalta se tuntuisikin, kun olen jo mielestäni oppinut miten työpaikalla ollaan ja kuntoutuksen tarpeessa en ole. En hyväksy myöskään palkatonta työtä. Minusta työstä pitää maksaa palkka, niin nuorille kuin vanhoille sekä myös esim kehitysvammaisille, jotka kuulemma tekevät myös ilmaistyötä joissain tapauksissa. Työelämä on jo nähty joten en kaipaa sieltä mitään erityistä, olen ollut työssä rahan takia, en ole uraorientoitunut. Minulla on amk-tutlkinto, jonka päivitin työn ohessa aikoja sitten.

Mulla on oma asunto ja säästöjä, joten elän ihan normaalia elämää. Nyt on aikaa tavata sukulaisia ja kavereita käyn kävelyllä ja salilla. Noin 1,5v päästä haen työeläkettä ja sitten pääsee irti näistä työkkärikuvioista.

Vierailija
10/11 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan pitää jonkinmoista rutiinia, mutta se on vaikeaa. Haahuilen, luen, katson Netflixiä, kokkailen, nukun, selaan somea, lasten kanssa jotain... Ihan perseestä, mutta töihinkään ei voi mennä kun pääkoppa tälläisessä kunnossa missä se on. :( Toivottavasti tulevaisuudessa helpottaa olot ja pääsisin tekemään jonkinlaista työtäkin. 

Vierailija
11/11 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut noin vuoden kotona ensin sairaslomalla, sitten työttömänä ja pienen työpätkän jälkeen taas sairaslomalla. Tällä hetkellä koitan opiskella mutta edelleen kotoa käsin, joten arkeni ei juuri työttömän arjesta eroa muuten, kuin että muutama tunti päivässä kuluu opiskelun parissa. 

Nousen kun siltä tuntuu, tavallisesti 7-10 aikoihin. Aamupalan jälkeen joogaan ja meditoin, tähän menee noin tunti. Sitten suihku ja sen jälkeen laitan ruokaa ja siivoilen. Päivällä lähden pitkälle kävelylle, minkä jälkeen opiskelen muutaman tunnin. Illalla joko näen kavereita, löhöilen kotona, opiskelen hieman lisää tai käyn treeneissä. Luen myös paljon ja suunnittelen mukavia juttuja tulevaisuuteen. 

Työttömänä olen muuttunut kovin hitaaksi kaikissa toiminnoissani. Päivissä tuntuu olevan paljon vähemmän tunteja nykyään. Joka päivä koitan saada "pakolliset" jutut nopeasti pois alta, mutta aina väleissä päädyn selaamaan nettiä... Toisaalta olen koittanut nyt päästä tästä ajatuksesta eroon, kun kiirettä ei ole, miksi turhaan kiirehtiä. 

Olen ihan ok tyytyväinen arkeeni. Itseasiassa hieman huolestuttaa miten viihdyn tulevaisuudessa kokoaikaisessa työssä. Mutta kyllä se aiemminkin sujui, varmasti siihen taas tottuu. :)

Ap, jos et vielä ole ehtinyt niin kannattaa katsella kaikki mahdollinen tavara mitä haluat myydä ja hoitaa se pois alta. Itse jätin tuon roikkumaan ja nyt pitempään työttömänä olleena en millään saa aikaiseksi... Lisäksi muista ulkoilla, koen itse tuon olleen ratkaiseva tekijä etten päädy vain lojumaan sängyn pohjalle päiväkausiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi