Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko syönyt hevosenlihaa? Siis muuten kuin meetwurstissa?

Vierailija
24.02.2013 |

Miltä maistuu esim. pihvinä? Vertaa johonkin muuhun lihaan.

Tämä hevoslihakohu on saanut uteliaaksi hevosenlihasta, tosin ennakkoluuloja on kyllä. Meetwursti kuuluu jokapäiväiseen ruokaan kyllä, mutta halu kokeilla oikeaa hevosenlihapihviä tai jotain on..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihviä muutaman kerran. Tosi hyvää ja mureaa. lähellä nautaa mutta jotenkin riistamaisempaa. Erinomainen hinta-laatusuhde!

Vierailija
2/19 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö meetvurstia, mutta hevosta olen syönyt kylmäsavustettuna ja sisäfileenä. Kylmäsavustettu maistuu hyvin samalta kuin poro, fileestä kirjoittaja nro 2 kertoikin. Suosittelen! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se Ataljee Finn ja hevoslihapihvi. Voi taivas miten hyvää ja mureaa se oli!

Vierailija
4/19 |
24.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot. Mikähän nuo ennakkoluulot oikein tekee? Itse olen niin lihansyöjä, rakastan lihasta tehtyä ruokaa, mutta hevosen liha ja ehkä joku rotan liha on vaikea pala..Vaikka ihan samaa ruokaahan se on kuin nauta, kana, kala ja possukin.

ap

Vierailija
5/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ensimmäise kerran 80-90luvun taitteessa, sisäfileetä ja viimekesänä ulkofileetä. Mureaa, voisi verrata ulkonäöllisesti hirvenlihaan. Maku mielestäni lähempänä hirveä kuin poroa. Pakastimessa tällä hekellä joko hirven tai hevosenlihaa antaja ei varma kumpaa on.

Vierailija
6/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt. Sitä oli viime kesänä Stockalla pariin otteeseen ja mies sitä uteliaisuuttaan osti. Ekan satsin laittoi marinadiin ja paistoi pihveiksi, tuli tosi hyvät ja mureat. Se toinen kerta, kun osti, niin laitettiin vaan kuivia mausteita ja siinä oli kyllä joku kumma sivumaku. En saanut oikein syötyä. Ehkä se heppa ei ollut saanut eläessään niin hyvää ruokaa kuin se eka?

Vierailija
7/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt, savustettua. Helvatan hyvää!

Vierailija
8/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei innosta hepan syönti. Lampaanlihasta sain joskus kammon, kun se maistui epämiellyttävältä. Ei kiinnosta kokea mitään vastaavia uusia "elämyksiä". En tykkää mämmistä tai sillistäkään. Syökööt ne joita kiinnostaa.

Vierailija
9/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt edes metwurstissa, silloin kun metwurstia vielä söin, varmistin aina ettei ollut venäläistyyppistä eikä sisältänyt hevosta. Heppatyttönä ei halunnut syödä kaveria.

Vierailija
10/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomaliset ovat hassuja. Hevosen lihan myytnti on kasvanut hurjasti tämän kohun myötä, kun taaas sen sijaan monissa maissa mahdollisesti hevosta sisältävien ruokien myynti on pysähtynyt kokonaan.

En ole tietoisesti syönyt hevosta (tietämättäni ehkä), yleensä ei edes osteta edet metukkaa jonka tuoteselosteen mukaan sisältää hevosta.

Kieltämättä nyt kyllä haluttaisi kokeilla miltä se maistuu. Liedon lihakaukauppassa sitä näyttää olevan myynnissä ja on sitä joskus satunnaisesti ollu myös Prisman-lihalaarissa.

Vierailija
11/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 05:40"]

En ole syönyt edes metwurstissa, silloin kun metwurstia vielä söin, varmistin aina ettei ollut venäläistyyppistä eikä sisältänyt hevosta. Heppatyttönä ei halunnut syödä kaveria.

[/quote]Hevosihmiset kyllä toivoo että hevosen lihaa syötäisiin enemmissä määrin. Lopetettavien hevosten loppusijoittaminen helpottuisi hurjasti kun teuraaksikelpaaville eläimille olisi luonnollinen kysyntä.

Vierailija
12/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkelettä ja oikein mureaa ja hyvää oli

Vierailija
13/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 07:13"]

[quote author="Vierailija" time="25.02.2013 klo 05:40"]

[/quote]Hevosihmiset kyllä toivoo että hevosen lihaa syötäisiin enemmissä määrin. Lopetettavien hevosten loppusijoittaminen helpottuisi hurjasti kun teuraaksikelpaaville eläimille olisi luonnollinen kysyntä.

[/quote]

Olen eri mieltä vaikka hevosihminen olenkin. Mielummin hautaan hevosen laitumelle johonkin hepon lempipaikkaan, kun syön sen. Ruokaa kyllä Suomessa riittää muutenkin, eikä kavereita syödä, oli niillä karvat tai ei. Vai söisitkö sinä lemmikkisi jos muutakin on saatavilla?

Vierailija
14/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun hevosenlihaa oli kaupoissa, niin ei sitä minään pihvinä syöty. Se oli ihanaa leikkelettä, sellaista viipaloitua ja metwurstin väristä. Hallista on saanut kun ei enää muualta, mutta sekin taisi olla jo jotenkin erilaista.

Myös kieli on mahtavaa sekä sellaisenaan, että leikkeleenä - ei makkarassa. Eikä mitään siankieliä, hyi.

Munuaiset ja maksakin olivat ennen tosi NAM. Nyt ei taida mistään saada munuaisia ja maksa on kamalaa.

Soppalihaa? Tillilihaan - mitäs siihen käytettiinkää, ei saa enää kaupasta.

Ja jouluna jotkut söivät vielä siansorkkia oliskos ollut 1950-luvulla tai 60? En kyllä uskaltaisi maistaakaan.

Tuleeko näistä mikään koskaan enää lihakauppaan? Tuleeko vielä lihakauppoja? JA MIKSI EI TULE? Eläimet jotain paskaa vai nykyään - kuten ihmisetkin???

Vierailija
15/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeleenä olen syönyt, on todella hyvää! Miksi tuota hukkaan heittämään, hyvää lihaa. Maistaisin varmaan koiraakin jos tarjottaisiin. Haita, valasta, kengurua ja karhuakin olen syönyt.

Vierailija
16/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Careliassa söin muutama vuosi sitten ison hevosenfileepihvin. TUmmaa ja täyteläisen makuista lihaa, tykkäsin kyllä. Soisin hevosta näkeväni enemmän kaupan tiskillä, joskus on K-kaupassa sitä ollut mutta ei tullut ostettua.

Vierailija
17/19 |
25.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkeleenä joulupöydässsä ja hyvää oli, vähän kuin poroa. Ostaisin heppaa jauhelihanakin, jos sitä halvalla saisi, eikä tarvitsisi erikseen lähteä kauppahalliin tai vastaavaan.

Syön muutoinkin harvoin pihvejä (ehkä ravintolassa pari kertaa vuodessa ja kesällä grillattuna) mutta muutoin käytetään lihaa säästeliäästi.

Vierailija
18/19 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen syötiin ystävämme luona hevosen sisäfilettä, täytyy sanoa etten ole ikinä syönyt niin ihanan mureaa lihaa, kastikkeen hän oli tehnyt marinadista ja se oli viedä kielen mennessään.

Vierailija
19/19 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, iphvinä ja olit osi hyvää, tykkäsin enemmän kuin naudasta.