Miten lääkärit ja kirurgit jaksaa tehdä töitä "tyhmempien"
työkavereidensa kanssa päivittäin? Itsekin olen akateeminen ja työnteko älykkyydeltään alempitasoisten kanssa on usein aika uuvuttavaa, koska silloin täytyy itse kantaa vastuu koko työstä. Itselläni kuitenkin noita tilanteita tulee harvemmin, joten en uuvu niistä omassa työssäni. Mutta lääkärit ja kirurgit joutuvat tekemään töitä päivittäin älykkyydeltään alempitasoisten kanssa, niin miten sitä jaksaa sen vastuun ja työkavereiden ohjaamisen päivittäin? Eikö se ole aika hermoja raastavaa?
Kommentit (76)
Nehän tekee töitä kuumien sairaanhoitajien kanssa. Flirttailevat keskenään kaikki työpäivät. Kirurgit on kukkoja tunkiolla, sairaanhoitajanaisten takia ne tekee sitä työtä niin innolla.
Harva se päivä lääkäri/kirurgi soittaa meille labraan ja pyytää selventämään erinäisiä laboratoriotuloksia. Kentällä myös monet kerrat nähnyt kuinka vuoropuhelua käydään sairaanhoitajien kesken potilaiden hoidosta. Hyvä lääkäri on sellainen, joka tiedostaa ettei todellakaan tiedä kaikkea. Kahdet silmät näkee paremmin kuin yhdet.
Eihän kirurgi saa edes takkiaan päälle ilman "tyhmempiä". LOL!
Hoitajissa on varmasti vaikka kuinka monta sellaista, jolla on korkeampi äo kuin monilla lääkäreillä, mutta jotka eivät ole halunneet kuitenkaan lääkikseen mennä.
Eiköhän se ole ihan porukasta kiinni onko tuollaista. Lisäksi voi olla ihan omaa tyhmyyttä että kuvittelee muiden olevan tyhmiä joille ei voi antaa mitään vastuuta mistään. On kokemusta tuollaisesta tärkeilijästä, oli ihan pätevä mutta oli tilanteita ja hommia jotka mä hoidin fiksummin, sen oma näkökulma tosin oli aina se että oma tapa on ainoa oikea ja muut tekee väärin jos tekee toisin kuin itse tekisi - vaikka lopputulos olisi sama tai jopa parempi toisen tavalla.
Tämän on ties kuinka mones älykäs akateeminen vs. tyhmät ihmiset sisältöinen provo. Mikä näiden pointti on ja miksi näitä pitää koko ajan tänne spämmätä?
Vierailija kirjoitti:
Nehän tekee töitä kuumien sairaanhoitajien kanssa. Flirttailevat keskenään kaikki työpäivät. Kirurgit on kukkoja tunkiolla, sairaanhoitajanaisten takia ne tekee sitä työtä niin innolla.
Kirurgisiskoani eivät sairaanhoitajanaiset liiemmin hetkauta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sairaaloissa paljon suhteita lääkäreiden ja hoitajien välillä.
Normaalit ihmiset pystyy toimimaan kaikentasoisten kanssa. Sheldonmaiset aspergertyypit eivät pysty.
On tullut nähtyä fiksuja ja tyhmiä niin lääkäreissä, kuin hoitajissa, että hämmentää miksi rajasit kyselyn ainoastaan lääkäreihin ja kirurgeihin. On varmasti ihan yhtä raskasta hoitajalle, kun on älypuutto lekuri pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kuumia sairaanhoitajia työskentelee? Ei ainakaan minun klinikalla.
Ei siellä kukaan ole tyhmempi kuin toinen.
Ainoa tyhmä tässä on ap, kun ei edes ymmärrä miten älyttömän moni asia vaikuttaa kirurgisiin toimenpiteisiin. Pelkällä kirurgilla ei saada vielä yhtään mitään aikaiseksi. Moniammatillista tiimityötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Sairaaloissa paljon suhteita lääkäreiden ja hoitajien välillä.
No kyllä on terveyskeskuksissakin.
Ap vois mennä leikkaukseen missä ainoastaan kirurgi paikalla, ei ketään muita. Katsotaan miten menee 😂😂😂
Työskentelen päivittäin kirurgien ja muiden lääkäreiden kanssa ja saan jatkuvasti heiltä kiitosta hyvin tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä niitä kuumia sairaanhoitajia työskentelee? Ei ainakaan minun klinikalla.
Aika monessa paikassa. Vaihda ihmeessä työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kirurgi saa edes takkiaan päälle ilman "tyhmempiä". LOL!
Olipas typerä kommentti, varmaankin hoitajalta.
No ei se ole ihan niin helppoa. Olen töissä "vaan tk:ssa", ja jokapäiväinen ihmetyksen aihe on se, miten typerä voi sairaanhoitaja olla. Ei toki kaikki, mutta harva osaa kirjoittaa ja luetun ymmärtäminenkin on vaikeaa. Saati looginen ajattelu muuten.
Vierailija kirjoitti:
No ei se ole ihan niin helppoa. Olen töissä "vaan tk:ssa", ja jokapäiväinen ihmetyksen aihe on se, miten typerä voi sairaanhoitaja olla. Ei toki kaikki, mutta harva osaa kirjoittaa ja luetun ymmärtäminenkin on vaikeaa. Saati looginen ajattelu muuten.
Tuolla asenteella urakehityksesi tulee olemaan hitaampaa kuin ehkä haluaisit sen olevan.
Perin raskastahan se on, mutta auttaa, kun ymmärtää sairaalalaitoksen kokonaisuutta.
Tämä sukulaiskirurgua siteeraten.