Saako ihmisiä uhata seuraamuksilla?
Sanotaan vaikka, että olen jollekin ihmiselle hyödyllinen, mutta hän epävarmuuttaan kohtelee minua alentuvasti. Voinko todeta, että jos meno ei muutu, sanon hänelle heipat ja panokseni häntä kohtaan loppuu (olettaen siis että tosiaan tarkoitan tätä). Jos tekisin näin, siitä olisi hänelle selvää haittaa.
Kommentit (25)
Itse olen sanonut, jos toisen käytös tuntuu minusta vaikealta. Valitettavasti hän ei sitä kyennyt muuttamaan, vaikka perustelin pyyntöni huolella. Emme ole enää tekemisissä. Kaikki ihmiset eivät ansaitse minun ystävyyttäni.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sanonut, jos toisen käytös tuntuu minusta vaikealta. Valitettavasti hän ei sitä kyennyt muuttamaan, vaikka perustelin pyyntöni huolella. Emme ole enää tekemisissä. Kaikki ihmiset eivät ansaitse minun ystävyyttäni.
Hyvä pointti tuokin. Koska minulla on ongelmia myös sen kanssa, että kilttinä ihmisenä ajattelen kaikkien ansaitsevan aina uuden mahdollisuuden minun kanssani, vaikka siitä tulee itselleni ihan hirveästi vaikeuksia. Olen itsekin sitä mieltä, että ystävyyteni ei pitäisi olla itsestäänselvyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti tuokin. Koska minulla on ongelmia myös sen kanssa, että kilttinä ihmisenä ajattelen kaikkien ansaitsevan aina uuden mahdollisuuden minun kanssani, vaikka siitä tulee itselleni ihan hirveästi vaikeuksia. Olen itsekin sitä mieltä, että ystävyyteni ei pitäisi olla itsestäänselvyys.
Minulla on ollut alistava kotikasvatus, mutta olen yrittänyt ajatella niin, etten voi olla aina muiden kynnysmattona, koska minun pitäisi jaksaa elää itseni kanssa vuosikymmenien ajan. Se ei onnistu, jos voin koko ajan pahoin.
No niin, näillä mennään. Entä miten pääsen yli siitä v*tutuksen tunteesta, että tyyppi pääsi jo tölväisemään minua? Ottaa päähän.
Anyway. Joku on varmasti nähnyt leffan Konttorirotat. Joskus mietin, että voisiko oikeasti vain tehdä niin kuin siinä, että ei vain piittaa enää hevon kukkuakaan vaan sanoo kaikille ihan mitä oikeasti huvittaa. Tulisiko siitä menestys vai katastrofi?