Ärsyttää tori.fi:ssä ihmiset jotka kysyy että ”onko (tuotteen nimi) vielä myynnissä”
No en minä pitäisi sitä ilmoitusta siellä jos se ei olisi myynnissä huoh.
Ja joo tiedän että siellä on varmaan sellaisia ihmisiä jotka pitää mutta silti miksi pitää erikseen kysyä onko joku myynnissä kun voisi vaan mennä heti asiaan? Kyllä sitten näkee onko se myynnissä, miksi pitää turhaan kysellä ja hidastaa myyntiprosessia kun voisi jo mennä itse asiaan.
Sitten vielä kun näille vastaa niin 9/10 ei enää vastaa tämän typerän tiedustelun jälkeen.
Mutta ainiin kun monet ovat vaan turhia kyselijöitä eikä edes aikeita ostaa argh. En vaan voi käsittää miksi pitää kysellä kun ei ole aikeita ostaa.
Kommentit (30)
Mulle on käynyt niin monta kertaa se, että myyjä puolestaan vastaa ”pahoittelut, myyty jo viikko sitten/eilen/juuri äsken”, että tästä syystä kysyn aina, että onko vielä myynnissä. Useimmiten lisään, että ostaisin jos on.
Vierailija kirjoitti:
Sua ärsyttää ihmiset, jotka on kiinnostuneita kaupankäynnistä? Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti poista ilmoitustaan, vaikka tuote on mennyt kuinka kaupaksi. Siksi ihmiset kysyvät, eivät sinua ärsyttääkseen.
Justhan kerroin että 9/10 näistä kyselijöistä ei enää vastaa sen jälkeen kun kerron että tuote on myynnissä. Niin tosi kiinnostuneita ovat joo...
Monet ihmiset pitää ilmoitusta vaikka tuote olisi myyty jo ajat sitten.
Ei mua vaan ärsytä! Monesti on niin, että tuote on keretty esim. varata, vaikka ilmoitus on vielä esillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ärsyttää ihmiset, jotka on kiinnostuneita kaupankäynnistä? Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti poista ilmoitustaan, vaikka tuote on mennyt kuinka kaupaksi. Siksi ihmiset kysyvät, eivät sinua ärsyttääkseen.
Justhan kerroin että 9/10 näistä kyselijöistä ei enää vastaa sen jälkeen kun kerron että tuote on myynnissä. Niin tosi kiinnostuneita ovat joo...
Mitä nyt piti taas alapeukuttaa??
Ei se tunnu kivalta että ajattelen ”jes potentiaalinen ostaja” sitten ne eivät vastaa enää. Miksi kysyä kun ei nähtävästi halua kuitenkaan ostaa?? Ja näitä on todella monta. Ne ketkä ovat ostaneet ovat lähes poikkeuksetta menneet heti suoraan asiaan ja sopineet mistä haetaan tai postikulut yms.
Kysyn koska se on luontevaa. Usein joku kauan myynnissä ollut tavara onkin ehditty jo todellisuudessa hävittää. Tuntuisi hölmöltä kysyä "Koska voin noutaa vai viitsitkö postittaa?" - "On viety kaatikselle, sori." Joskus taas tavara on niin kuumaa kamaa, että tunnin vanha ilmoitus on todennäköisesti tavoittanut jo ostajan. "Oletko illalla kotona, asun ihan naapurissa ja voin tulla noutamaan?" - "Meni jo, sori?" Joten kysyn: "Hei! Onko ilmoituksen X vielä myynnissä? Pääsisin noutamaan esim. ensi la iltapäivällä." - "Hei! On myynnissä. Lauantaina sopii hyvin. Osoite on Provomylly 1 av 13, Porvoo" - "Kiva juttu! Lauantaihin!"
Jep. Itsekin laitan myyjälle aina viestiä tyyliin "Hei!Sinulla oli torissa myynnissä asia X. Jos se ei ole vielä mennyt, olisin kiinnostunut ostamaan sen. Milloin sinulle sopisi nouto? Itse olen vapaana arki-iltaisin... "
Jos myyjältä kestää kauan aikaa vastata, niin oletan tuotteen jo menneen, ja ostan sen joltain muulta.
En jaksa välttämättä vastailla jos alkuperäinen myyjä joskus sitten sattuu vastailemaan.
Tuolla torissa tuntuu olevan niin, että suurin osa on niitä, jotka eivät poista ilmoituksiaan.
Naiset jaarittelee just noin.
- "Mulla ylihuomenna rahapäivä josta osa menee naapurin Sannalle suksirahaan mutta bussi kulkis sinnepäin kaksilla vauhdoilla mutta täytyy käydä Kelalla ja hammaslääkärissä perjantaina Chermalian yörautoja kokeilemassa ja Prismasta voisin tulla hakee onko vielä myynnissä :) ;) : O
- On vielä myynnissä
-
- On myynnissä
-
No, se meni jo 2 viikkoa sitten, ei ole viitsitty poistaa ilmoitusta. Koska voin tulla hakemaan myynnissä olevan läppärin? No se on firman kirjanpitokoneena... jne, jne...
Se nyt vaan on luontevin tapa aloittaa kaupankäynti. Uusista ilmoituksista saattaa tulla heti useampi varaus ja vanhojen ilmoitusten tuotteet on myyty aikoja sitten, ilmoitus vaan on unohtunut poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ärsyttää ihmiset, jotka on kiinnostuneita kaupankäynnistä? Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti poista ilmoitustaan, vaikka tuote on mennyt kuinka kaupaksi. Siksi ihmiset kysyvät, eivät sinua ärsyttääkseen.
Justhan kerroin että 9/10 näistä kyselijöistä ei enää vastaa sen jälkeen kun kerron että tuote on myynnissä. Niin tosi kiinnostuneita ovat joo...
Tämä johtuu siitä, että panttaat sitä vastaustasi monta päivää, vaikka lähetin kysymyksen puhelimeesi, josta sen varmasti näit. Näitä torimyyjiä on ainakin minulle tullut vastaan tosi usein, että yhteystiedoissa on puhelinnumero ja vastaus tulee 2-3 päivän päästä tai ei välttämättä ollenkaan. En minä jää sinun vastaustasi odottamaan, jos joku toinen vastaa parin tunnin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on käynyt niin monta kertaa se, että myyjä puolestaan vastaa ”pahoittelut, myyty jo viikko sitten/eilen/juuri äsken”, että tästä syystä kysyn aina, että onko vielä myynnissä. Useimmiten lisään, että ostaisin jos on.
Samoin käynyt. Usein myyjä unohtanut poistaa jo myydyn tuotteen ilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sua ärsyttää ihmiset, jotka on kiinnostuneita kaupankäynnistä? Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti poista ilmoitustaan, vaikka tuote on mennyt kuinka kaupaksi. Siksi ihmiset kysyvät, eivät sinua ärsyttääkseen.
Justhan kerroin että 9/10 näistä kyselijöistä ei enää vastaa sen jälkeen kun kerron että tuote on myynnissä. Niin tosi kiinnostuneita ovat joo...
Mitä nyt piti taas alapeukuttaa??
Ei se tunnu kivalta että ajattelen ”jes potentiaalinen ostaja” sitten ne eivät vastaa enää. Miksi kysyä kun ei nähtävästi halua kuitenkaan ostaa?? Ja näitä on todella monta. Ne ketkä ovat ostaneet ovat lähes poikkeuksetta menneet heti suoraan asiaan ja sopineet mistä haetaan tai postikulut yms.
Vinkki sinulle myyjänä. Älä innostu liikaa, jos joku kiinnostuu tuotteesta. Luulisi sinun jo oppineen, että toiset kyselee hetken mielijohteesta. Aika tavaran kaupitsee.
Torissa eivät kaikki vastaukset mene perille eli hiljaisuus voi johtua siitä! Kyselijän kannattaa laittaa puhelinnumero tai s-posti ja vastaus lähetetään sinne.
Se on ihan asiallinen kysymys, koska siellä on satoja tuotteita, joita ei ole poistettu, vaikka ne on myyty ajat sitten. Se, että "et kai sinä sitä siellä pidä" ei tarkoita, että kaikki muut poistaisivat tuotteen. Älä ärsyynny pikkuasioista, kun muut eivät tee niinkuin sinä. Elämä on helpompaa, kun vastaa vain kyllä tai ei, ilman että ärsyyntyy joka asiasta. Ärsyynny mieluummin niistä, jotka eivät niitä vanhoja ilmoituksiaan poista. Torilta ne kyllä poistuu, noin puoli vuotta taitaa olla se aika minkä pitävät, eli ei ne ikuisesti siellä ole, ellei ilmoitusta uusi. Jotkut eivät vain viitsi tai muista poistaa itse.
Itsekin aloitan yleensä, moi onko tämä vielä myynnissä, tosin lähes aina loppuvirke viestissäni kuuluu; olisin kiinnostunut ostamaan sen. En siis kysele kuin silloin kun 95%prosentin varmuudella ostan tuotteen.
Ap:lle; Torissahan jotkut laittaa ilmoituksen loppuun, että en vastaa onko vielä myynnissä kysymyksiin vaan poistan ilmoituksen heti kun kaupat on tehty. Ehkä itsekin voisit lisätä tämän lauseen loppuun, jos asia niin kovasti ärsyttää jos vähentäisi turhia kyselyitä..?
Hiljattain myin pölynimuria pilkkahintaan ja silloin sain itsekin lukuisia onko vielä myynnissä viestejä. Vastasin sitten jollekin joka laittoi haen tuotteen, milloin voi noutaa. Ei koskaan hakenut, kuten ei kaksi seuraavaakaan tuollaisen noutoviestin laittanutta. Joku onko vielä myynnissä laittaneista nouti. Eli mun pointti on se ettei kaupanteon aloitussanat ratkaise kuka se potentiaalinen/lopullinen ostaja on.
Usein hakemaani tuotetta on monia tarjolla. Saatan laittaa usealle onko myynnissä viestin, ja vastaan sitten vain sille, jolta aion ostaa. Sorry vain, tätä se kaupankäynti on. Jos noin nyppii, niin ehkä kannattaa siirtyä Huutikseen. Tori on omanlaisensa markkinapaikka, ja suurin osa tykkää sen tarjoamasta vapaudesta kaupankäynnissä. Ja nytkin olen viikon aikana saanut monta on jo myyty vastausta, vaikka ilmoitus julkaistu jo kauan sitten. Osa ei vastaa mitään, ja tuote edelleen siellä.
Minä laitan viestin, että saisinko tilinumeron, maksan samantien,koska nouto sopii. Vastauksena tulee, että tuote ei ole enää myynnissä. Arvaa kahdesti, ärsyttääkö.
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan viestin, että saisinko tilinumeron, maksan samantien,koska nouto sopii. Vastauksena tulee, että tuote ei ole enää myynnissä. Arvaa kahdesti, ärsyttääkö.
Toisaalta jos onkin sitten myynnissä, nopeutit kaupantekoa.
Sua ärsyttää ihmiset, jotka on kiinnostuneita kaupankäynnistä? Suurin osa ihmisistä ei valitettavasti poista ilmoitustaan, vaikka tuote on mennyt kuinka kaupaksi. Siksi ihmiset kysyvät, eivät sinua ärsyttääkseen.