Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko se niin, että feministiksi ryhtyvä nuori nainen suorittaa psykologisella tasolla "isän murhan"?

Vierailija
03.03.2019 |

Tuntuu vaan, että se feministien viha kohdistuu lähinnä vain keski-ikäisiin, mutta ei nuoriin miehiin.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on feministi. Tarkoitti sitä, että kotona leikkasin nurmen ja tein lumityöt siinä missä velikin. Syötiin isän tekemää ruokaa ja veli paistoi lettuja. Äitiä en koskaan nähnyt imuroimassa. Kukaan ei saanut mitään anteeksi sukupuolensa takia. Mieheni perheessä on vähän ihmetyttänyt, että hänen äitinsä soittaa mieheni leikkaamaan nurmen ja valittaa että hän on saamaton ja laiska kun ei niin tee. Ja äidin kotona 3 naista. Mieheni ja minä asutaan toisessa kaupungissa. Harvinaisen kädetöntä sakkia.

Kerran mentiin paikalle, tuotiin miehen tekemä kakku (äiti silmät pyöreänä että ihanko tosiaan hänen tekemä) ja menin ulos leikkaamaan nurmen. Ja ihan normaali, nuori hoikka nainen olen hameessa, ei ole käynyt naisellisuuden päälle mitenkään.

Vierailija
22/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään jaksa kun sama AP tekee kaikki nää omasta mielestä nokkelat aloitukset tänne. Keksin muuta tekemistä sunnuntailleni ja poistun. Mukavaa loppupäivää kaikille, nauttikaa AP:n seurasta ja heipat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ulkomaalaisella foorumilla asia selitettiin minulle niin, että feministinainen voi vihata patriarkaattia sydämensä kyllyydestä ja haluta murskata sen mutta voi silti rakastaa ja arvostaa isäänsä, veljeään ja muita lähipiirinsä miehiä. Kyse ei ole yksilöistä vaan luokista ja rakenteista. 

Toki on olemassa monenlaisia feministejä ja monenlaisia feminismejä

Lisäys: "Psykologinen isänmurha" edellyttäisi kai sitä, että feministinaisen isä on ollut kehno isä - juova, pahoinpitelevä, poissaoleva jne. Huomauttaisin, että "psykologisen isänmurhan" voi tehdä myös olematta feministi. 

Vierailija
24/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko. Ulkomaalaisella foorumilla asia selitettiin minulle niin, että feministinainen voi vihata patriarkaattia sydämensä kyllyydestä ja haluta murskata sen mutta voi silti rakastaa ja arvostaa isäänsä, veljeään ja muita lähipiirinsä miehiä. Kyse ei ole yksilöistä vaan luokista ja rakenteista. 

En mä sitä epäilekään, etteikö feministinainen voisi rakastaa oman lähipiirinsä miehiä. Tuntuu vaan siltä, että feministinainen kokee kuvittelemansa patriarkaattisen valtarakenteen jonkinlaiseksi kontrolloivan isän ja alistetun ja holhotun pikkutytön väliseksi suhteeksi, mistä pitää pyrkiä vapautumaan.

AP

Vierailija
25/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko vähän tarkemmin mitä tarkoittaa isän murha psykologisella tasolla?

No nuori nainen ehkäpä kokee psykologisesti olevansa keski-ikäisten patriarkaattia edustavien miesten hoivaama pikkutyttö, mutta haluaa kuitenkin aikuistuessaan itsenäistyä ja päästä pois yhteiskunnallisesta riippuvuus- ja alisteisuussuhteestaan näihin vanhempiin miespuolisiin auktoriteetti- ja isähahmoihin.

AP

Kuulostaa minusta aivan normaalilta ja toivottavalta kehitykseltä. Mikä tässä oli mielestäsi se murhaosuus?

Murha siinä tapahtuu lähinnä symbolisella tasolla, kun feministinen nainen haluaa synnyttää yhteiskuntaan valtatyhjiön syöksemällä valkoihoinen keski-ikäinen heteromies omasta valta-asemastaan.

AP

Mistä se valkoihoisuus yhtäkkiä mukaan hyppäsi? Sehän on yksi (yhden) feministisen suuntauksen perusteeseistä, että miltei kaikissa kulttuureissa miehet ovat pyrkineet päällepäsmäröimään naisia ja monesti käyttävät fyysistä väkivaltaa sen mahdollistajana. 

Ja jos feministinen nainen kieltäytyy antamasta miehelle valta-asemaa suhteessa itseensä, eihän siitä synny valtatyhjiötä, vaan nainen ottaa itselleen vallan omasta itsestään.

Suorittiko Niinistö symbolisen Halosen murhan kun nousi presidentiksi tämän jälkeen?

-ohis

Vierailija
26/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuori nainen ehkäpä kokee psykologisesti olevansa keski-ikäisten patriarkaattia edustavien miesten hoivaama pikkutyttö, mutta haluaa kuitenkin aikuistuessaan itsenäistyä ja päästä pois yhteiskunnallisesta riippuvuus- ja alisteisuussuhteestaan näihin vanhempiin miespuolisiin auktoriteetti- ja isähahmoihin.

AP

Kuulostaa minusta aivan normaalilta ja toivottavalta kehitykseltä. Mikä tässä oli mielestäsi se murhaosuus?

Murha siinä tapahtuu lähinnä symbolisella tasolla, kun feministinen nainen haluaa synnyttää yhteiskuntaan valtatyhjiön syöksemällä valkoihoinen keski-ikäinen heteromies omasta valta-asemastaan.

AP

Hetkinen. Tämähän kuulostaa ihan siltä, että sinustakin valta on keskittynyt nimenomaan keski-ikäisille heteromiehille. Eikö olisi ihan suotavaa, että muillakin olisi sanansa sanottavana tässä yhteiskunnassa?

Vierailija
27/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Hetkinen. Tämähän kuulostaa ihan siltä, että sinustakin valta on keskittynyt nimenomaan keski-ikäisille heteromiehille. Eikö olisi ihan suotavaa, että muillakin olisi sanansa sanottavana tässä yhteiskunnassa?

En mä kertonut omaa mielipidettäni siitä asiasta vaan kuvailin, miten tyypillinen feministinainen minun käsitykseni mukaan kokee ympäröivän todellisuuden.

AP

Vierailija
28/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy tummaihoiseksi tai arabiksi nii kelpaat isäksi

Vierailija
29/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä sitä epäilekään, etteikö feministinainen voisi rakastaa oman lähipiirinsä miehiä. Tuntuu vaan siltä, että feministinainen kokee kuvittelemansa patriarkaattisen valtarakenteen jonkinlaiseksi kontrolloivan isän ja alistetun ja holhotun pikkutytön väliseksi suhteeksi, mistä pitää pyrkiä vapautumaan.

AP

Minä olen huomannut paljon vahvemman yhteyden siinä, että kun tytöllä on tasa-arvoisesti kohdellut isä niin sitä enemmän yllättyy, että yhteiskunta ei ole samanlainen kuin oma perhe. Isästään ei tarvitse vapautua, vaan kaiken maailman repereinoista jotka luulee olevansa maailmannapoja koska ovat miehiä.

Vierailija
30/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy tummaihoiseksi tai arabiksi nii kelpaat isäksi

Juuri tällaista isänvaihtoa feministit täällä meillä lännessä tuntuvat olevan valmistelemassa, toki lyhyeksi jäävän anarkiavaiheen kautta.

AP

Vierailija
31/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähipiirissäni vahvat, itsenäiset osaavat naiset on niitä joilla on ollut tasa-arvoinen kasvatus tai jopa isä ainoana vanhempana kotona. Joten teoriasi ontuu. Isä on voimavara, ei vihollinen.

Vierailija
32/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Miten niin siitä syntyy tyhjiö?

Vierailija
33/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä aina jaksaa hämmästyttää joidenkin ajatus siitä että feminismi = miesviha. Patriarkaattia ja näitä valtarakenteita voi vihata ilman että siihen heijastuu feministien osalta mitään kuviteltua kontrolloivan isän ja holhotun pikkutytön välistä suhdetta. Tää on nyt ap sun mutuilua vaan.

Feministit ei ole kaikki samanlaisia ja varmasti mahtuu kaikenlaista porukkaa tähänkin joukkoon. Itse ainakin arvostan miehiä pääsääntöisesti ja oma isä oli maailman paras ihminen ja veljet on aivan huikeita. Jos jotakin yksittäistä miestä en arvosta, niin kyse ei ole sukupuolesta vaan siitä millaisia hänen arvonsa ja sisäinen maailma on. Tähän ei kuitenkaan sisälly mitään tollaisia sun kuvittelmia asetelmia. 

Vierailija
34/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut on opetettu pitämään naisena puoliani ja katsomaan, että olen vähintään yhtä hyvä ja arvokas ihminen kuin miehetkin. Lapsuudenkodissani äiti määräsi ja määrää edelleen kaapin paikan, sama se oli mummolla. Miehiä en vihaa. 

Puolien pitäminen ja tyrannia on kaksi eri asiaa. 

Vierailija
35/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP:lla itsellään ollut a) isä kotona koko elämän? b) hyvä suhde kotona olevaan isään?

Kuulostaa nyt eniten omien menneiden psykologisoinnilta muihin, jos miltään.

Vierailija
36/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa kuinka raju isän arvostamattomuus saattaisi olla. Toisaalta olen aika varma siitä, että seksuaalisessa fetississä, kuten esimerkiksi naisten pitkissä sukissa on kyse mm. äidin syvimmän arvomaailman teloituksesta... (Muodin muutoksen vuoksi tilalle ovat nykyisin tulleet sukkahousut....) Se ei vain tuon fetissin keinoin lopulta tapahdu oikeutetulla tavalla. Sellaisella jonka voisin nykyisin hyväksyä.

Ihminen voi ottaa vastaan hyviä ja huonoja asioita. Mikäli vanhemmat ovat tehneet virheitä virheet eivät kuitenkaan kuorjaannu uusilla virheillä ja vailinaisuuksilla kuten väärät seksuaaliset fetissit, ja mitä niistä seuraa.

Käsittelen ennemmin asiaa uskonnolla: "Hieroglyfit" antavat lauseen: ...... sinun napanuorasi on leikattu, sinut on erotettu pahasta........

Kyse on juurikin tulemisesta ja olemisesta jumalan lapsena, eikä se suinkaan ole ainoa viittaus aiheeseen mainituissa teksteissä. 

Vierailija
37/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni on feministi. Tarkoitti sitä, että kotona leikkasin nurmen ja tein lumityöt siinä missä velikin. Syötiin isän tekemää ruokaa ja veli paistoi lettuja. Äitiä en koskaan nähnyt imuroimassa. Kukaan ei saanut mitään anteeksi sukupuolensa takia. Mieheni perheessä on vähän ihmetyttänyt, että hänen äitinsä soittaa mieheni leikkaamaan nurmen ja valittaa että hän on saamaton ja laiska kun ei niin tee. Ja äidin kotona 3 naista. Mieheni ja minä asutaan toisessa kaupungissa. Harvinaisen kädetöntä sakkia.

Kerran mentiin paikalle, tuotiin miehen tekemä kakku (äiti silmät pyöreänä että ihanko tosiaan hänen tekemä) ja menin ulos leikkaamaan nurmen. Ja ihan normaali, nuori hoikka nainen olen hameessa, ei ole käynyt naisellisuuden päälle mitenkään.

Isäsi ei ole feministi vaan pragmaattinen egalitaristi. Siinä on aika suuri ero loppujen lopuksi. Sellaisia on ollut suurin osa suomalaisista miehistä silloin kun on eletty maatalousyhteiskunnassa, joka ei pyörinyt karuissa olosuhteissa ilman molempien sukupuolten panosta.

Vierailija
38/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi ei ole feministi vaan pragmaattinen egalitaristi. Siinä on aika suuri ero loppujen lopuksi. Sellaisia on ollut suurin osa suomalaisista miehistä silloin kun on eletty maatalousyhteiskunnassa, joka ei pyörinyt karuissa olosuhteissa ilman molempien sukupuolten panosta.

Jos nyt sovittaisiin, että tunnen isäni 35 vuoden kokemuksella paremmin kuin sinä muutaman lauseen, eikös.

Vierailija
39/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä isä antaa tyttärelle hyvän itsetunnon. Varsinkin vanhemmat naiset voi muistaa, miten ennen kasvatettiin alistamalla.

Kun ei oppinut pitämään puoliaan, joutui ongelmiin myöhemminkin.

Vaikka mitä tekisi myöhemmin aikuisena, lapsuudella on pitkä varjo.

KAIKILLA pitäisi olla terve itsetunto, myös miehillä. Oikein ymmärrettynä feminismi tarkoittaa, että myös miehillä on hyvä olla.

Feminististä puoluetta en kuitenkaan äänestä, sillä he aloittavat yrityksellä integroida niitä joille sukupuolien tasa-arvo on kulttuurisesti mahdoton.

Vierailija
40/45 |
03.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kaikki feminismistä faktoilla kerrottuna ja mitä jokaisen tulisi siitä tietää.

Kannattaa katsoa tämä muutaman minuutin pituinen pätkä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän