Lopettaisin heti meikkaamisen, jos kuuluisin niihin naisiin jotka näyttävät hyviltä (myös) meikittä !
Esim. eräs ystäväni. Olen huomannut, että ruskeasilmäiset ja muutenkin vähän sellaiset tummempipiirteiset (esim. lappalaista geeniperimää omaavat) näyttävät upeilta luonnontilassa, liekö syynä se etteivät ole värittömiä olmeja.
Kommentit (21)
Mitä yhteistä on naisella ja autolla?
Vaikka kuinka maalaa ja paklaa niin muodot paljastaa vuosimallin.
No mä näytän karsealta myös meikin kanssa, siksi en meikkaa, koska se on täysin turhaa.
Kaikkihan on kiinni itsetunnosta. Mä meikkaan kerran vuodessa ja tiedän aina näyttäväni hyvältä.
Onpas hyvät perustelut meikata. Jos sinulla olisi hyvä itsetunto, tuntisit itsesi kauniiksi ilman meikkiäkin. Se, että iho on epätasainen aknen jäljiltä, hormoninäppyjä ja mustapäitä, posket punoittavat ja ripset eivät yletä kulmakarvoihin asti, ei tee sinusta mitenkään rumaa. Juonteet ja rypyt myös kuuluvat ihan elämään, ei niitä loputtomiin voi peitellä ellei vaihda meikkaamista maskeeraukseen.
Minä luovuin meikkaamisesta viitisen vuotta sitten. Sitä ennen meikkasin aina ennen kotoa poistumista, ei merkitystä veinkö vain roskat vai lähdinkö kyläilemään. Alkuun oli vähän alaston olo, mutta nykyään nautin kun en koe enää tarvetta paklata ja värjätä. Aamutkin ovat kivempia, kun ei tarvitse stressata meikistä eikä iltaisin pestä ja rasvata. Rahaakin säästyy :).
Minä en jaksa meikata ollenkaan, koska sen vaikutus ulkonäköön on niin vähäinen ettei sillä ole käytännössä merkitystä. Korkeintaan juhliin tms. voin joskus vähän meikata. Värittömään olemukseen auttaa paremmin se, että käyttää senvärisiä vaatteita jotka sopivat itselle. Mikä on kyllä vaikeaa sekin, harvalle suomalaiselle kun sopivat mustan ja tummanharmaan tapaiset tyylikkäät värit joita olisi niin mukava käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hyvät perustelut meikata. Jos sinulla olisi hyvä itsetunto, tuntisit itsesi kauniiksi ilman meikkiäkin. Se, että iho on epätasainen aknen jäljiltä, hormoninäppyjä ja mustapäitä, posket punoittavat ja ripset eivät yletä kulmakarvoihin asti, ei tee sinusta mitenkään rumaa. Juonteet ja rypyt myös kuuluvat ihan elämään, ei niitä loputtomiin voi peitellä ellei vaihda meikkaamista maskeeraukseen.
Minä luovuin meikkaamisesta viitisen vuotta sitten. Sitä ennen meikkasin aina ennen kotoa poistumista, ei merkitystä veinkö vain roskat vai lähdinkö kyläilemään. Alkuun oli vähän alaston olo, mutta nykyään nautin kun en koe enää tarvetta paklata ja värjätä. Aamutkin ovat kivempia, kun ei tarvitse stressata meikistä eikä iltaisin pestä ja rasvata. Rahaakin säästyy :).
Minun ihoni on epätasainen aknen jäljiltä ja punoittaa pahasti couperosan takia, ja kyllä se tekee minusta ruman. Tällaiset "kaikki ihmiset ovat kauniita" ja "kauneus lähtee hyvästä itsetunnosta" -löpinät ovat vähän ikäviä meille, joilla on ihan oikeasti universaalisti epäviehättävinä pidettyjä piirteitä. Ilman meikkiä näytän todella epäsiistiltä mutta kevyesti meikattuna näytän edes vähän sellaiselta miltä normaali keskivertonainen näyttää ilman meikkiä.
Myöskään itsetuntoni ei ole niin hyvä, että jaksaisin kuunnella "miks sullon tossa tommonen" tai "miks oot noin punanen" -tyylisiä kommentteja. Mut hei kiitos alentuvasta ja ylimielisestä viestistäsi ja silleen! Pusipusi!
Itse meikkaan lähinnä sen vuoksi että tykkään meikkaamisesta mutta ei kyllä tuu nykyään hirveän paljon meikattua. Yleensä kerran viikossa/viikonloppuisin meikkaan, mutta se onkin sitten helposti yksi viikon kohokohdista kun laittautuu rauhassa ennen illan menoja. Mulla on ainakin omasta mielestä kauniit kasvonpiirteet, mutta mulla on sellainen ihotauti minkä vuoksi näytän aikalailla siltä että mulla olisi joku tarttuva tauti. Eipä ne naaman värierot kuitenkaan estä mua olemasta meikittä ja pidän kasvoistani myös ilman meikkiä, vaikka nuorempana kasvojani häpesin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ihoni on epätasainen aknen jäljiltä ja punoittaa pahasti couperosan takia, ja kyllä se tekee minusta ruman. Tällaiset "kaikki ihmiset ovat kauniita" ja "kauneus lähtee hyvästä itsetunnosta" -löpinät ovat vähän ikäviä meille, joilla on ihan oikeasti universaalisti epäviehättävinä pidettyjä piirteitä. Ilman meikkiä näytän todella epäsiistiltä mutta kevyesti meikattuna näytän edes vähän sellaiselta miltä normaali keskivertonainen näyttää ilman meikkiä.
Myöskään itsetuntoni ei ole niin hyvä, että jaksaisin kuunnella "miks sullon tossa tommonen" tai "miks oot noin punanen" -tyylisiä kommentteja. Mut hei kiitos alentuvasta ja ylimielisestä viestistäsi ja silleen! Pusipusi!
No nimenomaan. Tollaiset kommentit vaan alentaa sitä itsetuntoa kun joka tuutista pusketaan "nainen on kauniimpi luonnollisena ja meikittömänä" samalla kun oma naama nuorena aknen takia oli täynnä peukalon pään kokoisia paiseita ja nykyään vaan kirkkaanpunaisia läiskiä kauttaaltaan ja aknearpia. Ja ne tuntemattomien tuijotukset ja kommentit tuntuu aina pahalta vaikka kuinka olisi hyvä itsetunto. Oon kuullut mm. bussipysäkillä tuntemattomalta "sulla on jotain ihottumaa", työpaikalla kauhistuksia "apua onko sulla joku rokko" ja terveyskeskuksessa ohi kävellessä selän takaa kuuluu "tolla on varmaan vesirokko" ja millon mitäkin ihme kysymyksiä että miksi mulla on fritsuja niskassa ja että mikä mun naamaa vaivaa.
Ja ps. en tunne oloani mitenkään vähemmän luonnolliseksi meikattuna kuin ilmankaan meikkiä ja meikkaan ihan täysin siksi että haluan tehdä niin, en siksi että yrittäisin peitellä itseäni vaikka mulla onkin ongelmallinen iho.
-8
Pakkanen ja tuuli tekee kasvoihin kylmänkyhmyjä ja kesällä aurinko aiheuttaa ihottumaa. Silti näytän mielestäni aina hyvältä ja itsetunto on kohdillaan. Että pusipusi vaan. T:4
Samoin! Mutta mulla sattuu olemaan suomalaisittain epätavallinen yhdistelmä, todella ruskeat nappisilmät ja todella vaalea iho(ja aika epätasainen) sekä mitättömän vaaleat ripset ja kulmat ja bonuksena vielä tummat silmänaluset JOTEN todellakin meikkaan ihan pelkästään itseni vuoksi. Olen kevyellä meikillä söpö suklaasilmäinen vaaleaverikkö, saan usein palautetta silmistäni ihan naisilta ja miehiltä. En todellakaan ole näiden palautteiden varassa mutta haluan näyttää kivalta enkä kuolemankalpealta huonostinukkuneelta kuumenappisilmäiseltä möröltä! Ja näin tulenkin meikkaamaan ihan hamaan tappiin asti! Ihan sama mitä mieltä muut siitä ovat ja lisäksi tämä meikkaus on jo niin aaamurutiinia että se onnistuu alle 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis nimenomaan. Mulla on hyvä itsetunto mutta ihan kaikkea en minäkään jaksa kuunnella, ihmiset on oikeasti aika kusipäisiä ja yllättävän monet kommentoivat toisten ulkonäköä noin törkeästi. Enemmin kuin tulisin epävarmaksi ulkonäöstäni, mua alkaisi ärsyttää ihmisten törppöys. Tosi kiva olisi joka ikinen päivä kuunnella 'ooksä kipeä, väsyttääkö sua' joo ei kuule vaan ihan rakenteelliset tummanvioletit silmänaluset löytyy. Hyvä itsetunto ei ainakaan minua tee sokeaksi todellisuudelle, kyllä ne kauneusvirheet sieltä naamasta löytyy säteili sisäinen valoni tai ei. Meikkaan, koska minusta on kivempaa olla kaunis kuin ruma, ei siinä sen kummempaa. Jos jotakin toista ei haittaa vaatimattomampi ulkonäkö niin ihan mahtavaa, kaikkien pitäisi elää niinkuin tuntuu hyvältä. Itse olen kuitenkin esteetikko ja haluan, että myös naama on nätti hiusten ja vaatteiden ohella.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas joku veti itsetuntokortin. Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan eivät meikkaa miesten takia vaan itselleen?
Suurinta paskaa mitä kuulee.
Juu, ja lepakot & femmarit voivat olla tähän nyt ulisematta.
No kenelle oikein kuvittelet naisten meikkaavan? Pääsääntöisesti meikkaavat itselleen. On varmasti osa myös näitä jotka meikkaavat toisten ihmisten vuoksi, mutta sepä ei tarkoita sitä että jokainen nainen meikkaa miesten vuoksi. Jos tuo väite pitäsi paikkaansa niin kukaan nainen ei ikinä kulkisi missään ilman meikkiä. Miksi mun pitäisi meikata jonkun toisen vuoksi kuin itseni? Mun mies tietää varsin hyvin miltä näytän ilman meikkiä enkä meikkaa kotioloissa siksi takia että näyttäisin miehelleni nätiltä koska ihan samanlaista vau-kommenttia häneltä tulee olen sitten meikattu tai meikitön, eikä mua vois vähempää kiinnostaa mitä kukaan tuntematon mun meikittömästä naamasta ajattelee koska mun ei tarvi ketään heistä miellyttää.
Juu, ja en ole lepakko tai femmari.
Vierailija kirjoitti:
Naisethan eivät meikkaa miesten takia vaan itselleen?
Suurinta paskaa mitä kuulee.
Juu, ja lepakot & femmarit voivat olla tähän nyt ulisematta.
Minä en meikkaa miesten, vaan ihmisten takia ihan sukupuolesta riippumatta. En ikinä ole saanut positiivista kommenttia ulkonäöstäni ilman meikkiä, itseasissa päinvastoin, enkä pysty kuuntelemaan sitä.
Meikkaan joskus myös vaikka pysyttelisin kotona itsekseen, joten kyllä, kai tämä lasketaan itseä varten meikkaamiseksi. Vai eikö?
Ihmiset saa meikata tai olla meikkaamatta, miksi te jotkut puututte toisten henkilökohtaisiin valintoihin niin prkeleesti? Vieläpä niinkin merkittävään asiaan kuin HUI... meikkaaminen.
Jotkut meikkaa itsensä takia, jotkut muiden ja jotkut sekä että. Mitä paskaa siinä on. Ihan samoin koko muunkin ulkoisen habituksen osalta. En lähtisi ajattelemaan tätä niin kovin yksiulotteisesti. Asiassa on monta puolta. Ja ihan kaikki saavat kommentoida. Tässäkään asiassa en lähtisi niin kovin mustavalkoisesti ajattelemaan. Joillekin ikävä kyllä se oma näkökulma on aina se yksi ja oikea.
Harva oikeesti näyttää hyvältä täysin ilman meikkiä. Usean meikittömän kasvot oikein huutaa pientä meikkiä.
Miksi pitäisi meikata? Jos kaikki naiset lopettaisivat meikkaamisen, oltaisiin kaikki kuitenkin samalla lähtöviivalla, ja turha kosmetiikkateollisuus menisi konkurssiin. Ajatelkaa, mitkä voitot joku Elizabeth Arden tai Sensai tahkoaa mönjillään.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin meikkaamiset oisko ollut n. 35 v ? tarkoitan tällä meikkivoiteiden kanssa lutraamista ja kajalia. Mutta tosin mulla on hyvä iho, tai hyvä ja hyvä. Ottaisin milloin tahansa toisenlaisen ihotyypin, koska kärsin kuivasta ihosta. Murrosiässä ei tullut kuin pari mustapäätä nenään. Rasvaisen ihotyypin omaavat ikätoverit pärjäävät pidempään. Ulos voin mennä meikittömänä (silmämeikki) eli roskat, lyhyt lähikauppareissu tai lenkille tietty. Mitä enempi tulee ikää, sen parempi itsetunto tulee. Ja silloin muistaakseni kun alkoi miettiä meikittömyyttä tunsi olonsa alastomaksi aluksi. Totta on , tummat pääsee vähemmällä.
Mun paras kaveri näyttää Krista Koselta, se saa rannalla kaikkien miesten huomion eikä edes ole saunan jälkeen yhtä punainen kuin mä, tuohan rikkoo jo jotain luonnonlakia! Ihmisen kuuluu näyttää meikittömänä hevonpyllyltä ja punottaa saunan jälkeen kuin rapu