Voiko mieheltä vaatia näitä asioita?
-kun jääkaappi alkaa tyhjentyä mies osaisi suunnitella päiväksi-pariksi ruokalistaa JA käydä kaupassa sekä vielä kokata? Ihan spaghetti ja jauhelihakastike lapsille kelpaisi
-tietää moneen oma lapsi menee kouluun, onko hiihtoa tms joka vanhempien hyvä tietää ja laittaa sukset/muut välineet matkaan
-harjata tytön hiukset ja laittaa pampulat
-muistaa/viitsiä harjata lasten hampaat ja rasvata rutikuivaa ihoa
-siivota niin että laittaa tavaroita oikeille paikoilleen, pyyhkii pölyt ja pesee lattiat eikä vain imuroi sieltä täältä sotkun väleistä nostamatta esim. puseroa lattialta
Kommentit (6)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2013 klo 01:17"]
-kun jääkaappi alkaa tyhjentyä mies osaisi suunnitella päiväksi-pariksi ruokalistaa JA käydä kaupassa sekä vielä kokata? Ihan spaghetti ja jauhelihakastike lapsille kelpaisi
-tietää moneen oma lapsi menee kouluun, onko hiihtoa tms joka vanhempien hyvä tietää ja laittaa sukset/muut välineet matkaan
-harjata tytön hiukset ja laittaa pampulat
-muistaa/viitsiä harjata lasten hampaat ja rasvata rutikuivaa ihoa
-siivota niin että laittaa tavaroita oikeille paikoilleen, pyyhkii pölyt ja pesee lattiat eikä vain imuroi sieltä täältä sotkun väleistä nostamatta esim. puseroa lattialta
[/quote]
miksei koululainen tiedä itse moneen menee ja liikunta tms. asioita? - en ymmärrä. meillä on kaikki lukkarit ja suunnitelmat keittiön seinällä ja kunkin lapseen omassa huoneessa. SO iisi.
Lapset osaa käyttää harjaa pienestä pitäen ja myös rasvaa.
Muista ihmettelen, että miksi sä olet tehnyt lapsia luuserin kanssa? Ja opetat omat lapset samanlaisiksi?
Mieheni ei osaa yllä mainittuja asioita vaikka olen yrittänyt opettaa nyt 7 vuotta. Esikoisen lukujärjestys sekä kuukausitiedote on jääkaapin ovessa mutta siltikään hän ei tiedä mitään lapsen koulun käynnistä.
Aamuisin mies istuu sohvalla kun minä meikkaan itseni, pakkaan eväät omaan laukkuun, teen aamupalaa esikoiselle, pesen lasten hampaita, harjaan tyttöjen hiuksia jne. kun hän ei osaa tehdä mitään. Teen 4h pidempää päivää töissä kuin hän mutta silti kaikki kotityöt, kaupassa käynnit, ruoanlaitot, lasten läksyt ja hoito ym on minun harteillani. Suututtaa koko ukko. Ehtii nukkuakkin 3h enemmän yössä kuin minä.
meillä lapset 7v, 4v ja 2v osaavat pestä hampaat MUTTA aikuisen tulee auttaa lasta n.10v asti jotta hampaat tulevat kunnolla pestyiksi. Pienet eivät osaa rasvata itseään eikä ekaluokkalainenkaan ylety selkäänsä itse. Mielestäni ekaluokkalaisen ei tarvitse itse huolehtia kokonaan koulunkäynnistä vaan yhdessä vanhempien kanssa katsotaan esimerkiksi ne luistimet verkkokellarista, käydään teroittamassa ja pakataan villasukkien kanssa matkaan. Jos luokan kanssa mennään kirkkoon niin laitetaan siistimmät vaatteet päälle, hieman rahaa mukaan jos on koululla myyjäiset jne. Eikä ekaluokkalaisen tarvitse vielä itse laittaa herätyskelloa soimaan ja huolehtia itseään kouluun tyhjässä kodissa. Näin ainakin omasta mielestäni
älä nyt ihan mahdottomia vaadi. Voithan sinä noista hommista jotain miehelle opettaa, mutta muista, että mies on mies.
Toki voi vaatia. Vaikka kuuta taivaalta.
Oon yrittänyt opettaa noita asioita miehelle jo melkein 30 vuotta. Ei onnistu.
Kaupassa ei voi käydä töistä tullessa koska "enhän mä silloin tiedä, mitä jääkaapista puuttuu." (siis juuri sen sekunnin tilannetta)
Mies ei voi mitenkään tietää, milloin lapsilla on liikuntaa koulussa. (lukujärjestykset jääkaapin oveen teipattuna)
Mies ei voi imuroida, koska imurin letkuhan sotkee kaikki paikat kun sitä vetää perässään. (keskuspölynimuri)
Mies ei voi harjata lasten hampaita, koska ei voi mitenkään tietää, mikä hammasharja on kenenkin. (Kaikkien hammasharjat ovat erivärisiä, jokaisella on ollut sama väri AINA ja harjan paikka on peilikaapissa AINA sama.)
Kun aina on argumenttina "en voi tietää", alkaa turhautumisen aste olla aivan käsittämättömän korkealla.
Heittäydynkö yhtä idiootiksi? "En mä voi tietää", että auto käyttää bensaa eikä dieseliä. (oon ajanut koko ikäni bensavehkeellä)
"En mä voi tietää" että lumet pitäisi saada pihalta pois ennen kun tuut kotiin. Mistä mä ees tietäisin, mihin ne lumet täytyy kolata?
"En mä voi tietää" että sun työpaita piti pestä. Ja mistä mä ees tietäisin, missä lämpötilassa se paita pitää pestä.
Jne. Saanko minäkin olla yhtä typerä, vuodesta toiseen, kymmenistä vuosista seuraaviin vuosikymmeniin?!?
Kyllä.