Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuotias hidas syömään

Vierailija
23.02.2013 |

Miten olette ratkoneet arjen ilta- ja aamupalat hitaan syöjän kanssa?

Päivällistä saa mun puolestani syödä omaan tahtiinsa, mutta aamulla ja illalla pitää elää enemmän kellon mukaan. Meillä luetaan kirjaa yhdessä illalla ja kaikkia ottaa päähän odottaa tätä yhtä, joka on ollut ihan vauvasta asti erittäin hitaasti syövä. Oon miettinyt, että pitäisikö tämä yksi laittaa syömään muita aiemmin, että lopettelisi muiden kanssa samaan aikaan...Vinkkejä? Niin en halua tehdä, että vedän kesken olevan aterian nenän alta, kun muut ovat valmiit.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olet aika ahdas sääntöinesi.

t. kirjailija

Vierailija
2/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siis sääntöineni? Missähän sellaisista maintsin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan rupeette vaan lukemaan sitä kirjaa, ja tää 10-vuotias liittyy seuraan sit kun ehtii.

Vierailija
4/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sitäkin on mietitty, mutta kun tuntuu kohtuuttomalta, että putoo kärryiltä juonen suhteen.  Eikä ole siis pöydässä hidastelusta kyse.

Vierailija
5/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No osaahan nyt 10-vuotias itte lukee kirjan myöhemmin, jos kokee jotenkin jälkeen jääneensä juonen suhteen.

Meillä on hidassyömäinen poika, ja me huomioidaan asia niin, että poika alkaa iltapalalle sen verran aikaisin, että ehtii varmasti syömään nukkumaanmenoon mennessä. Ei meillä tosin mitään tiettyyn aikaan alkavaa yhteistä lukemista ole, eli ei oo niin vaarallista jos joskus iltapala venyy.

Vierailija
6/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, osaa lukea itsekin kirjan, vaan on siis piiiitkästä kirjasta kyse, jota luetaan yksi luku illassa yhdessä. Kai sen vois laittaa lukemaan osan jälkeenpäin itsekin, mutta tylyltä tuntuu sekin ja venyttää sekin nukkumaan alkamisaikaa. Ellei sitten lue vasta seuraavana päivänä sen mitä jäi väliin. Mutta ei toikaan kyllä kuulosta minusta kivalta vaihtoehdolta, kun haluaisin että se kirjan lukeminen yhdessä olisi positiivinen juttu, eikä niin että siitä jää ikävä mieli. Ja luulen, että jos tulee kesken lukemisen paikalle, ei pääse oikein kärryille.

Vierailija
7/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki syövät samaan aikaan. Kirjan luku aloitetaan kun kaikkien iltapala valmis. Muut tekevät / leikkivät muuta iltapalan ja kirjan luvun välissä? Missä ongelma?

Vierailija
8/8 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan siinä, että olen itse niin tajuttoman väsynyt iltaisin, että haluaisin mahdollisimman pian iltapalan jälkeen alkaa nukkua. Ja kun pienemmät aloittavat leikin iltapalan jälkeen, on sen lopettaminen taas vaikeaa...

Mutta kaipa tää ongelma on sitten vaan mun päässäni, kiitos kommentoijille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän