Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi ultran mukaan hedelmöittymispäivä on 3 päivää aikaisemmin?

Vierailija
23.02.2013 |

tiedän varman päivän, koska mies oli poissa suomesta 3 vrk aikasemmin kun ultran mukaan olisi hedelmoittynyt. Ja ei ole mahdollista että olisi muu mies kyseessä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2013 klo 16:45"]

Mulla on ollut kahdessa raskaudessa kolmesta sama tilanne, että olen miehen matkatyön takia tiennyt hedelmöittymispäivän 100% varmasti, mutta ultra on väittänyt muuta. 

[/quote]

Et voi tietää hedelmöittymispäivää 100% varmasti, ellei se ole tapahtunut laboratoriossa. Hedelmöittymispäivä ei välttämättä ole sama kuin yhdyntäpäivä.

Vierailija
2/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, juuri näin.

Minä ja ystäväni ollaan molemmat tulleet raskaaksi, kun mies on ollut muualla :)

Eli hempeilyä viikonloppuna ja ovulaatio seuraavana torstaina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on tehty laboratoriossa, mutta lääkärin mielestä kyseinen päivä ei ole hedelmöittymispäivä. Hän haluaa laskea hedelmöittymispäivän sen mukaan, minkä kokoinen lapsi oli viikolla 20 ultrassa. Yritin sanoa tietäväni päivälleen sikiön iän, mutta lääkäri sanoi, että lapsen koko määrää sekä hedelmöittymispäivän että lasketun ajan, ei suinkaan se, milloin lapsi on oikeasti saanut alkunsa... Lääkärin (ja myös neuvolahoitajan) laskemat ajat laahaavat viikon jäljessä oikeasta ajasta.

Vierailija
4/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ultra nyt niin tarkka ole vaikka kuinka varhain tehtäisiin. Eihän laskettua aikaakaan siirrrtä ellei ole huomattava ero (yli viikko?) kuukautisista laksettuun.

Vierailija
5/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko mies oli pois? Voihan olla, että hedelmöittyminen on tapahtunut aikaisemmin tulleista siemenistä, nehän pysyy hengissä jopa 5 vrk.

Vierailija
6/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on vain kolme päivää kehittyneemmän kokoinen. Ei se kuitenkaan tarkoita, että olisi oikeasti kolme päivää vanhempi.

Vierailija
7/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneitä, ihan täysillä raskausviikoilla, syntyy karkeesti 2,5-5 kg. Miten luulet , mistä vois johtua noi erot painossa?

Vierailija
8/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikiöt kasvaa samaan tahtiin ensimmäiset viikot, siihen perustuu se raskauden keston määritys. Yksilölliset erot alkavat tulla esiin n. puolivälin jälkeen. Sen vuoksi laskettua aikaa ei enää muuteta rakenneultrassa.

Vierailija
9/9 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kahdessa raskaudessa kolmesta sama tilanne, että olen miehen matkatyön takia tiennyt hedelmöittymispäivän 100% varmasti, mutta ultra on väittänyt muuta. 

Eihän tuolla mitään merkitystä ole kuitenkaan lopulta ollut: kukaan lapsistani ei ole lopulta syntynyt ultran määräämänä laskettuna päivänä eikä myöskään varman tiedon perusteella laskettuna päivänä. Syntyvät miten lystäävät ja kasvavat miten lystäävät :)

Ainoa mikä kerran harmitti oli se, kun olisin halunnut jäädä äitiyslomalle tiettynä päivänä (että olisin nähnyt erään urheilulähetyksen suorana televisiosta ;D), mutta pääsin aloittamaan ä-loman vasta 4 päivää myöhemmin kun se määriteltiin utran mukaan eikä oman tiedon mukaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme