Minulle suurin luokkansa petturi on Kokoomusta äänestävä sairaanhoitaja
Ymmärrätkö yhtään, mitä teet? Et ole lääkäri eli Kokoomus ei aja asiaasi. Yritätkö olla lääkäri äänestämällä Kokoomusta? Minulle olet petturi.
Birgit, Tammisaari
Kommentit (28)
Hei Birgit, olen terveydenhoitaja, joka äänestää kokoomusta, koska olen mm. varakkaasta perheestä ja kannatan perintöveron poistoa. En myöskään voi sietää vasemmistolaista arvomaailmaa.
En nyt hirveesti tunne mitään yhteenkuuluvuutta työväenluokkaan, ihmiset on kuitenkin eri lähtökohdista...
On eri asia olla vaikkapa duunaritaustainen hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Hei Birgit, olen terveydenhoitaja, joka äänestää kokoomusta, koska olen mm. varakkaasta perheestä ja kannatan perintöveron poistoa. En myöskään voi sietää vasemmistolaista arvomaailmaa.
En nyt hirveesti tunne mitään yhteenkuuluvuutta työväenluokkaan, ihmiset on kuitenkin eri lähtökohdista...
Miksi alapeukkuja? :D Kai nyt äänestän kokoomusta, jos taloudellinen tilanteeni on se, että en joudu tehdä töitä rahan takia, voisin matkustella puolet vuodesta. :D Haloo pahvit?
Moni sairaanhoitaja voi olla kovapalkkaisen miehen puoliso... eikä niissä sairaanhoitajan palkoissakaan itkemistä ole.
Kukas se hankkikaan palkankorotukset Sari Sairaanhoitajalle? Suisti meidät 10 vuoden lamaan, mutta kuitenkin.
Minä varhaiskasvatuksen opettaja äänestän kokoomusta samasta syystä kun ylempi terveydenhoitaja. Varakas tausta, jo omaakin sijoitusvarallisuutta ja yrittäjäperheestä. Mieheni on yrittäjä. En halua maksaa perintöveroa tulevasta perinnöstäni, enkä yhtään enempää pääomaveroa. Ammatti ei kerro ihmisen sosioekonomista asemaa, eikä paljon mitään muutakaan. Helppohan varakkaan on valita pienipalkkainen ammatti vaikka siitä kutsumuksesta.
Sairaanhoitaja kovapalkkainen? No hyvä! Sittenhän on turha itkeä huonoa palkkaa naisvaltaisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä varhaiskasvatuksen opettaja äänestän kokoomusta samasta syystä kun ylempi terveydenhoitaja. Varakas tausta, jo omaakin sijoitusvarallisuutta ja yrittäjäperheestä. Mieheni on yrittäjä. En halua maksaa perintöveroa tulevasta perinnöstäni, enkä yhtään enempää pääomaveroa. Ammatti ei kerro ihmisen sosioekonomista asemaa, eikä paljon mitään muutakaan. Helppohan varakkaan on valita pienipalkkainen ammatti vaikka siitä kutsumuksesta.
Kokoomus ei aja pienyrittäjien asiaa.
Minulla on ylempi AMK -tutkinto, mies insinööri. Duunarivanhempien lapsia, itse asiantuntija/päällikkötason tehtävissä. Taloutemme vuosiansiot yhteensä vajaa 100 tonnia. Kokoomus ei edusta meitä pätkääkään... ei myöskään keskusta. Odotan oikein että joku porvarihallituksen ehdokas tulee juttelemaan kanssani kaupan tms edustalla... taidanpa hetken keskustella kys.puolueen/henkilön arvomaailmasta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ylempi AMK -tutkinto, mies insinööri. Duunarivanhempien lapsia, itse asiantuntija/päällikkötason tehtävissä. Taloutemme vuosiansiot yhteensä vajaa 100 tonnia. Kokoomus ei edusta meitä pätkääkään... ei myöskään keskusta. Odotan oikein että joku porvarihallituksen ehdokas tulee juttelemaan kanssani kaupan tms edustalla... taidanpa hetken keskustella kys.puolueen/henkilön arvomaailmasta.
Ai niin, duunaritaustastani huolimatta tulen saamaan huomattavan perinnön...satojatuhansia. Silti - kokoomus, never ever.
Sama juttu kokoomusta äänestävät opettajat: urpoja ovat.
Vai mitäpä kokoomuslaiset opet sanotte Sanni-tyttösen saavutuksista? Onhan se sekin tulos istuvalta opetusministeriltä, että aloittaa ennen niin hyvätasoisen koululaitoksemme alasajon ja pistää koko opetusalan järkyttävään sekaannuksen tilaan.
Naulan kantaan, ap. Enkä kyllä äänestä kokoomusta minäkään enää, vaikka olemme puolisoni kanssa akateemisia ja suht. hyvätuloisia (vuositulot n. 75k€/nenä).
Kuluneella hallituskaudella ovat silmäni (viimein) auenneet huomaamaan, että me akateemiset palkansaajat emme ole kokoomukselle kuin kupattavaa rupusakkia. Äänet kelpaavat, mutta puolue ajaa pääomia hallitsevan pienen eliitin asiaa.
Enpä tiedä, mitä puoluetta nyt äänestäisin, mutta kokoomusta en enää ainakaan (tai keskustaa).
Ei enää ikinä kokoomusta. Tällä vaalikaudella vasta ymmärsin, mitä oman edun tavoittelijoita ovat. Hävettää, että olen niitä aina äänestänyt. No more.
Näkee näistäkin vastauksista että perhetausta ja sen mukainen kasvatus ja arvomaailma sanelevat paljon sitä mitä puoluetta äänestää. Vasemmistolaisin kasvatetut eivät kasvata ja kehitä yhteiskuntaa vaan jakavat samaa kakkua.
Terveisin Kokoomusta äänestävä Vähän alle keskituloinen tradenomi-tilitoimistokirjanpitäjä, joka on pk-yrittäjäperheestä, omistusasuja, piensijoittaja, sinkkuyksiönsä vuokranantaja, perheyhtiön osakas ja tuleva suht suuren sijoitus ja yritysvarallisuuden perijä, yksityisten lääkäriasemien käyttäjä, yksityisten päivähoitopalveluiden käyttäjä, siivouspalveluiden ostaja, kansainvälistä kokemusta niin edellisestä kuin nykyisestä työpaikasta kuin puolisonkin työn ja opintojen kautta, yksityisen liikuntasalin jäsen, kirjakauppojen ja e-kirjakauppojen asiakas, koti- ja ulkomailla matkusteleva, hybridiyksityisautoileva, suvun mökillä mökkeilevä, aviovaimo ja kahden lapsen äiti (lapset edellisestä suhteesta) ym.
Kokoomus on vastuullisen ja eteenpäin ajattelevan ihmisen puolue.
"luokkansa petturi" huoh... SKP ja SKDL kiittävät kannatuksestasi.....
Olen varakkaasta perheestä ja koulutukseltani rakennusinsinööri. En koskaan ole äänestänyt Kokoomusta, enkä äänestä jatkossakaan. Voin suorastaan pahoin, kun katson kokkareiden omahyväisiä naamoja. Ahneus paistaa läpi.
Olen sosiaalityöntekijä ja äänestän kokoomusta, sosiaaliturva pitää miettiä uusiksi. Eikös muuten tämä luokkajargon ole vasureiden juttuja, joten ei sinänsä koske minua.
Vierailija kirjoitti:
Just det! Samaa mieltä. Jokaisen on kuitenkin syytä muistaa mistä tulee.
Hälsningar
Solveig från Eira
Samoin muut duunariammateissa työskentelevät.
Voi teitä hupsuja.
Se, että iskältä tulee 500 000 perintö tai miehellä on firma tai että vanhemmat ovat lääkäreitä EI tarkoita, että kokoomus mitenkään ajaisi sinun asiaasi. Selvästi toivot olevasi porvari, mutta niiden silmissä, joiden asiaa kokoomus oikeasti ajaa, olet vain pahainen solttu jonka voi nakata laudalta milloin vain. Ja siinä vaiheessa jos mies tekee konkan tai paljastuu että iskä on dementoituneena lahjoittanut koko perintösi start up-yrityksille ja valepoliiseille, sanoo kokoomuspojat, että "jokainen on oman onnensa seppä" ja iskevät sinua ekstraverolla ja lumemaksuilla ja kuppaavat loputkin rahasi. Siinä vaiheessa koko yhteikunta on yksityistetty, kutsumustyöpaikkasi palkka on puolittunut, terveydenhuolto ei koske enää sinua ja pelkkä sähkönsiirtomaksu nielee puolet tuloistasi. Lapsesi koulun lukukausimaksu vie toisen puolen.
Älkää olko noin naiiveja, pliis.
Tätä myös ihmetelly. Meitin sairaalassa hoitsut on sihteerikköjä myöten kokkareita, puolueaktiiveja ihan.