Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omistatko henkilövaa'an? Miksi / miksi et?

Vierailija
02.03.2019 |

Entä kuinka usein punnitset itsesi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä omistanut.

Vierailija
2/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan ja punnitsen useita kertoja viikossa. Seuraan painon vaihtelua kuukauden keskiarvosta. Toisin sanoen vieläpä kirjaan muistiin painoni.

Yksittäinen lukema ei varsinaisesti ahdista minua, aina kun jaksan käydä säännöllisesti vaa’alla, painoni pysyy kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kuuluu olla vaaka. 1-2 kertaa kuussa mittaan.

Vierailija
4/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista. Ei vaan ole tullut ostettua. Puntaroin vanhempieni luona käydessäni. Voisin ostaa oman, mutta en ikinä muista.

Vierailija
5/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä meillä on vaaka ja yritän pudotella painoani ja punnitsen itseni silloin tällöin. Toinen syy vakaan on se että seuraan myös koirien painoa ja punnitsen myös niitä.

Vaa'attomuus ja punnitsemattomuus on yksi itsepetoksen muoto.

Vierailija
6/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella kuuluu olla vaaka. 1-2 kertaa kuussa mittaan.

Väitettä voi ja kannattaa myös perustella. Jos painossa ei tapahdu muutoksia (mitkä huomaa ilman vaakaakin, kun vaatteet tippuu päältä tai alkaa puristaa) niin mihin vaakaa oikeasti tarvitsee?

Vierailija
7/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaaka, olen käynyt sillä viimeksi pari vuotta sitten. Olen hukannut sen jonnekin. Älä kysy miten onnistuin siinä, se on vain kadonnut. Olen ihan normaalipainoinen nainen, eli mitään vaakakammoa ei ole jonka takia se olisi pitänyt hävittää.

Vierailija
8/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuntari roikkuu tuossa naulassa - ei muuta.

Vierailija
9/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni heittelee1-3 kg välillä, muuten pysyy samana joten en omista puntaria.

käytän painoni arviointiin farkkujani, jos nappi alkaa kiristää katson mitä syön.

Vierailija
10/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo vaaka tuolla kylppärissä on, mutta en ole astunut sen päälle varmaan vuoteen. Mulla alkaa aina housut kiristämään kun painoa tulee lisää, ja vaatteiden huonosta istuvuudesta johtuen käyn sitten vaa'alla toteamassa vaatteiden tuntemukset todellisiksi. Painoa saattaa kertyä huomaamatta se pari kiloa, mutta sitten kiinnitän vähän enemmän huomiota syömisiini ja vaatteetkin alkaa näyttää hyvältä päällä. 

Vierailija
11/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista. Mitä mä sillä tiedolla tekisin.

Vierailija
12/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan kaksi. Viime viikolla ostin Lidlistä puoleen hintaan 5€ tavallisen digitaalisen ja tänään kympillä kehoanalyysivaa'an kympillä.

Vierailija
13/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuden kodissani oli, joten vaaka on minullakin. Pari kertaa kuukaudessa punnitsen.

Vierailija
14/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Punnitsen itseni aina silloin kun tulee sellainen olo, että paino on liikkunut johonkin suuntaan.

Vierailija
15/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan ja punnitsen pari-kolme kertaa vuodessa. Viimeiset 10 vuotta ainakin pysynyt paino samassa lukemassa. Normifarkut kyllä kiristää jos painoa tulee, en osta liian joustavia vaatteita, siksi en myös ymmärrä miten toisille voi tulla 10 kiloa lisää painoa "huomaamatta".

Vierailija
16/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kansanterveydelle hyväksi, jos jokaiseen suomalaiskotiin määrättäisiin vaaka pakolliseksi. Aamupunnituksesta saisi 10 senttiä alennusta veroista. Sen jälkeen kukaan sydän- tai lonkkavaivainen ei enää pääsisi sanomaan, ettei huomannut lihomistaan.

Vierailija
17/20 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä meillä on vaaka ja yritän pudotella painoani ja punnitsen itseni silloin tällöin. Toinen syy vakaan on se että seuraan myös koirien painoa ja punnitsen myös niitä.

Vaa'attomuus ja punnitsemattomuus on yksi itsepetoksen muoto.

Ainakin tämän ketjun perusteella vaa'alla tuntuu käyvän ahkerimmin painoaan tarkkailevat ihmiset, joilla usein vaikuttaa olevan jotain ruumiinkuvahäiriöitä. Vaa'alla käyminen ei tarkoita sitä, ettei sortuisi itsepetokseen tai miksi sitä sitten sanoo. Jos vanhat vaatteet istuu edelleen päälle, niin mitä petosta siinä on, vaikka ei grammalleen tietäisi paljonko painaa. Huolestuttavammalta kuulostaa, että joku punnitsee itseään useita kertoja viikossa.

Vierailija
18/20 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan. Voi tarkkailla painoa.

Vierailija
19/20 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan omistanut. En koe mitään tarvetta punnita itseäni. Vaatteet kertovat riittävällä tarkkuudella, missä mennään painon suhteen. 

Vierailija
20/20 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lihava kirjoitti:

Olisi kansanterveydelle hyväksi, jos jokaiseen suomalaiskotiin määrättäisiin vaaka pakolliseksi. Aamupunnituksesta saisi 10 senttiä alennusta veroista. Sen jälkeen kukaan sydän- tai lonkkavaivainen ei enää pääsisi sanomaan, ettei huomannut lihomistaan.

Ja mitenköhän kuvittelet sen päivittäisen punnitsemisen poistavan esimerkiksi niitä sydän- ja lonkkavaivoja? Entä kuinka köyhä oikein olet, jos 10 sentin veroalennus on mielestäsi motivoiva asia. Itse tienaan noin 1200€/kk ja silti 10 senttiä on minulle yhtä tyhjän kanssa.