Millaisilla ruokavalioilla ootte laihduttaneet?
Tähän kommenttiketjuun ruokavalionne/laihdutusniksinne, kuinka olette karistaneet kilot. Itse laihdutan normaalipainon sisällä n. 66kg ja tavoitteena on 62kg, siinä on paras olo. Itse käytän Myfitnesspal:ia, jolla lasken makrot ja kalorit. Nyt haluaisin kuulla teidän niksit!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön ns. luolamies ruokavalioilla, eli paleo. Tarkoittaa, että ei syödä mitään mitä kivikautinen ihminen ei olisi syönyt. Pahat hiilarit pois!
Eikö riittäisi, että söisi kuin omat isovanhemmat? Niistä ajoista on saatavilla ihan oikeaakin tietoa. Valokuvista voi päätellä, ettei lihavuus paljon ihmisiä painanut.
Siihen aikaan kalorien kulutuskin oli ihan toisenlaista, kun tehtiin raskaita, ruumiillisia töitä. Toisaalta syötiin paljon voita ja kermaa.
Laihduin kun aloin syömään kaikki ruokani normaalirasvaisena. Ruokamäärät ja kerrat väheni luonnostaan joten painokin tasaantui normaaliksi.
Aikoinaan käytin kiloklubin maksutonta sivustoa kaloreiden laskemiseen. Söin noin 2000kcal virallisterveellisesti ja laihdutin 27kg alle vuodessa.
Mutta tästä on kymmenisen vuotta aikaa ja kiloista suuri osa on hiipinyt takaisin. Pitäisi taas alkaa laskea kalorit, jotta saisi ylimääräiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse syön ns. luolamies ruokavalioilla, eli paleo. Tarkoittaa, että ei syödä mitään mitä kivikautinen ihminen ei olisi syönyt. Pahat hiilarit pois!
Eikö riittäisi, että söisi kuin omat isovanhemmat? Niistä ajoista on saatavilla ihan oikeaakin tietoa. Valokuvista voi päätellä, ettei lihavuus paljon ihmisiä painanut.
Ja kuoltiin 50 vuotiaina sydän- ja verisuonisairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan kalorien kulutuskin oli ihan toisenlaista, kun tehtiin raskaita, ruumiillisia töitä. Toisaalta syötiin paljon voita ja kermaa.
Ruokavalio koostui aika pitkälti leivästä ja puurosta.
Mun syömiset päivän aikana koostuu melko usein samalla tavalla. Tässä esimerkki, millä mulla putoaa paino ~500g/ vko. Laihdutan normaalipainon sisällä.
Aamu:
100g maustamatonta jogurttia 2%
100g maistamatonta maitorahkaa rasvaton
marjoja
Lounas:
lihaa
salaattia
Välipala:
2 kpl hedelmiä
20g pähkinöitä
Päivällinen:
vähärasvaista lihaa (useimmiten broileria) tai kalaa
salaattia
Iltapala:
100g maustamatonta jogurttia 2%
100g maustamatonta maitorahkaa rasvaton
marjoja
Lisäksi käyn salilla/ohjatuilla ryhmäliikuntatunneilla 4-5krt/vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuoltiin nuorena. Hampaat tippui suusta monelta jo kolmikymppisenä.
Syön kotiruokaa, punnitsen annokset. Herkuttelun rajoittaminen. Mitä vähemmän syön karkkia, sitä nopeammin laihdun, mutta kokonaan sitä en ole itseltäni kieltänyt.
Hyvällä ja ravinteikkaalla ruualla painoa on helppo hallita. Pysyy kylläisenä, joten napostelun halua ei synny.
Mielenkiintoisia virityksiä on muillakin. Osalla kyllä ihan fiksujakin. Itse 90-luvulla toteutin tuota yksi ateria päivässä mallia ja toimi alipainoisellakin. Tosin en tiedä miten olen jaksanut päiväni. Ateria sijoittui iltaan ja se oli tyyliin niinkin "terveellistä" kuin Club-ateria Carrolsista tai puoli kiloa perunoita/kymmenen kalapuikkoa/purkki kermaviilikastiketta....
Ei mikään ihme, että alkoi väsyttämään, vhh kun ei suinkaan ole lihapainotteinen ruokavalio.