Onko noi TukTukit miten turvallisia? Pelottiko olla kyydissä?
Kommentit (16)
Mä en ikinä lähtisi muualle Aasiaan kuin Japaniin.
Jos olisi aivan pakko mennä Laosiin, Vietnamiin, Kamputseaan tai Thaimaamaahan niin en todellakaan menisi Tuk Tukin kyytiin.
T: No Holiday in Cambodia
Olin kerran Intiassa, Goalla, KOLMIPYÖRÄISEN tuktukin kyydissä. Huteraa menoa, ei enää koskaan uudelleen!
Liikenne on muutenkin sekasortoista Aasian väkirikkaissa maissa, entäs sitten tuommoisessa lähes avovaunussa, jossa ei turvavöitä ja "suojapelleistä" (
Sama kuin mopolla ajaisi paitsi istuu pikkukopissa polvet suussa. Eipä sen ihmeempää, pääsee pisteestäva pisteeseen b.
Kyllähän se aika turvattoman tuntuista kyytiä on, varsinkin, kun kuski yltyy ajamaan sitä kovempaa, mitä kovemmin kyydittävät pelosta kirkuvat. Kokemusta on Bangkokista, Ho Tsi Minhistä ja Phnom Penhistä. Ei nyt pelottanut muulloin kuin sen öisessä Bangkokissa hurjastelleen ääliön kyydissä.
Bangkokissa, ihan kiva kokemus, mutta mieluummin taksilla, koska ilmastointi.
Muista, että monet tekevät vuorokauden putkeen töitä aineilla ja törmäys tuolla kevyellä kärryllä tietää huonoa
mies50v
Lyhyitä matkoja kaupunkialueella on liikuttu tuktukilla. Pääsee ihan hyvin paikasta A paikkaan B.
Ihan ok mutta jos liikenne jumittaa niin jumittaa myös tuk tuk. Ruuhkassa on parempi mennä mopotaksilla niin pääsee nopeammin. En ole ikinä tuntenut olevani suuressa vaarassa kummallakaan mutta mopon kyydissä pitää muistaa pitää polvet tiukasti mopon kyljissä.
Thaimaasta tuskin löytyy yhtäkään tuktuk kuskia kuka olisi tehnyt sitä yli vuoden. Kuolleet kaikki liikenneonnettomuuksissa. Eikö siitä jo voi vetää johtopäätöksiä turvallisuudesta ja siitä kannattaako mennä kyytiin??
Enimmäkseen hyviä kokemuksia mutta kerran kuski hurjasteli sen verran että löin pääni niin että veri lensi.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaasta tuskin löytyy yhtäkään tuktuk kuskia kuka olisi tehnyt sitä yli vuoden. Kuolleet kaikki liikenneonnettomuuksissa. Eikö siitä jo voi vetää johtopäätöksiä turvallisuudesta ja siitä kannattaako mennä kyytiin??
Montako tuk tuk onnettomuutta olet nähnyt? Minä en ensimmäistäkään ja olen sentään asunutkin Thaimaassa. Moottoripyöräonnettomuuksia näkee jonkun verran.
Siellä on kyllä vaarallista joka paikassa nimim. parvekkeen kaide putosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tuk tuk onnettomuutta olet nähnyt? Minä en ensimmäistäkään ja olen sentään asunutkin Thaimaassa. Moottoripyöräonnettomuuksia näkee jonkun verran.
En näe yhtään syytä matkustaa tuktukilla jos normaaleja takseja on tarjolla. Riski kuolla on luultavasti ainakin 200 kertainen normaaliin taksiin verrattuna, eivätkä nekään kovin korkeatasoisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe yhtään syytä matkustaa tuktukilla jos normaaleja takseja on tarjolla. Riski kuolla on luultavasti ainakin 200 kertainen normaaliin taksiin verrattuna, eivätkä nekään kovin korkeatasoisia ole.
Sinulla on oikeus matkustaa miten haluat ja koet turvalliseksi mutta satunnaisten numeroiden vetäminen hihasta vaikuttaa lähinnä hysteeriseltä. Itselleni suurin huoli esim. Bangkokissa on ilmanlaatu joten haluan nopeasti pois liikenteen seasta. Siksi käytän mieluiten BTS:ää ja lyhyehköillä matkoilla mopotaksia. Taksin sisässä on samassa pakokaasuisessa ruuhkassa monta kertaa pidemmän ajan ja voit olla varma että vaikka ikkunat olisivatkin kiinni niin sisäilmafilttereitä ei ole.
Joo, paskoin ja kusin alleni, heti kun astuin kyytiin.