Huomenna tulee käymään amerikkalaisia vieraita. Mitä tarjoaisin?
Onko caesar salaatti ja kana/kalaa hyvää tarjottavaa? Entä leivoksia? Apua, olen jo ihan paniikissa...
Kommentit (76)
Kiitos kaikille vastanneille, varsinkin USAssa asuville. Teen huomenna lohta perunoilla, toivottavasti vieraille maistuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoaisin amerikkalaiselle vieraalleni suomalaisia perunoita, monenlaisia lihaleikkeleitä, juustoja, lihahyytelöä (syltty), kalaa monessa muodossa, karjalanpaistia monenlaisin lisukkein (yksi esim. karamellisoidut lanttukuutiot), suomalaisia marjoja--->marjajälkiruokia, suomalaisia kotona leivottuja leivonnaisia (täytekakku, kuivakakut, kääretorttu, pulla, marjapiirakat jne. ), monensorttista suomalaista leipää.
Voi tulla vähän kiire. Vieraat tulee huomenna.
Ei, ei , ei lanttua. Kun ostan sita kaupasta joudun aina kuulusteluun mita aion sille tehda kun haisee niin kamalalle. Hyva etta eivat veda kumihansikkaita kateen sita kasitellessa. :D
Ja muistui mieleen yksi tuttava joka Suomessa kaytyaan ihmetteli etta eiko siella muuta syodakaan kun lohta, joka kylapaikassa oli tarjottu lohta. Sanoi etta menee piiiitka aika ennenkuin han taas loheen koskee.
t.usalainen
Meillä täällä USAssa on joka kaupassa lanttua, eikä koskaan ole kukaan valittanut sen hajusta. Syöhän usalaiset turnipsia, ja muita juureksia, ja bataattia, joten kyllä siinä lanttukin menee. Jotakin on tehty väärin, jos lanttu haisee.
No eihan se raaka lanttu haisekaan mutta keitetty niin etta mieheni katoaa talon toiseen paahan kun kerran vuodessa laitan itselleni lanttukuutioita.
Niita juureksia kaytetaan keitoissa, ei ne liemessa niin haisekaan. Mitaan lanttulaatikoita taalla ei tunneta.
Tunnetaanhan täällä lanttulaatikon serkku, sweet potato casserole. Meillä ei ole lanttu koskaan haissut, vaikka sitä paljon käytämme keitoissa ja pataruoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastanneille, varsinkin USAssa asuville. Teen huomenna lohta perunoilla, toivottavasti vieraille maistuu. Ap
Riippuu ihan siitä miten teet 😉.
Vierailija kirjoitti:
Millaista on asua Usassa?
Oikein mukavaa, olen viihtynyt taalla yli 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ihmiset mukavia? Onko helppoa saada ystäviä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin helpompaa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat mukavia (suurin osa) ja auttavaisia. Jos taalla kaadut on heti monta ihmista auttamassa. Jos kaupassa nakevat etta mina, lyhyt tati kurkottelen jotain niin aina joku huomaa ja tulee apuun. Jos kannat pakettia postiin niin perassatuleva kiirehtii avaamaan oven. Jne. Ja sitten hymyillaan molemmin puolin ja vaihdetaan muutama sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla muualla on helppo saada ystäviä. Täällä ei ole. Ihmeellinen maa. Täysin omalaatuisia ihmisiä täällä. En ole missään muussa maassa kokenut víttuilua tuntemattomalta ihmiseltä keskellä päivää tai haistattelua.
Täällä on jo hyviä ideoita, esim. lohi tai karjalanpaisti ja jälkiruuaksi mustikkapiirakka. Mutta sen sijaan varoitan joidenkin suosittelemasta porosta. Monen amerikkalaisen mielestä poron syöminen on samaa kuin mitä me suomalaiset ajattelemme koiran syömisestä. Älkään missään nimessä tarjotko amerikkalaiselle poroa, jos ette ole etukäteen varmistaneet häneltä, että se on ok.
Paha Maa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkialla muualla on helppo saada ystäviä. Täällä ei ole. Ihmeellinen maa. Täysin omalaatuisia ihmisiä täällä. En ole missään muussa maassa kokenut víttuilua tuntemattomalta ihmiseltä keskellä päivää tai haistattelua.
Ai siis Usassa vai?
Paha Maa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat nyt puhua Suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on jo hyviä ideoita, esim. lohi tai karjalanpaisti ja jälkiruuaksi mustikkapiirakka. Mutta sen sijaan varoitan joidenkin suosittelemasta porosta. Monen amerikkalaisen mielestä poron syöminen on samaa kuin mitä me suomalaiset ajattelemme koiran syömisestä. Älkään missään nimessä tarjotko amerikkalaiselle poroa, jos ette ole etukäteen varmistaneet häneltä, että se on ok.
Eikä missään nimessä kannata hevosen lihaa tarjota. Poronlihan nyt moni käsittää riistaksi, kun toisille poro on Rudolph the Red-Nosed Reindeer.
Älä sitä, älä tota, älä varsinkaan sitä tätä tota. Ilmaako pitäis tarjota?
No eihan se raaka lanttu haisekaan mutta keitetty niin etta mieheni katoaa talon toiseen paahan kun kerran vuodessa laitan itselleni lanttukuutioita.
Niita juureksia kaytetaan keitoissa, ei ne liemessa niin haisekaan. Mitaan lanttulaatikoita taalla ei tunneta.