Selittäkää tämä: Miksi kauniit naiset saavat vähemmän tykkäyksiä...(FB)
muilta naisilta kuviin itsestään kuin vaatimattomamman näköiset?
Monella kauniilla naisella korkeintaan muutmama hyvä naispuolinen ystävä tykkää kuvasta ja loput miehiä. Kun taas vaatimattoman näköisten kuvista naiset tykkäävät joukolla. Mikä tämä juttu on? Ja näin tuntuu olevan erityisesti luonnonkauniiden kohdalla. Vai eikö kauniilla naisilla ole niin paljoa naispuolisia kavereita?
Kommentit (59)
Riippuu tietty kasvokuvan lataajan fb-kaverien määrästä. Jos on 100 kaveria vs. joku jolla on melkein 1000 kaveria niin yleensä niitä tykkäyksiäkin kertyy enemmän. Eli kaunis, jolla on vaikka 100 kaveria vs. tavispallinaama ja 600 kaveria niiin...
omien fb kavereiden perusteella sanoisin, että riippuu siitä, miten "suosittu" ko. nainen on. eli kaverien määrästä ja siitä, miten monet heistä ovat läheisiä
jaa-a.. itse olen hyvin kaunis, tiedostan sen. en ole juuri koskaan kiinnittänyt tähän huomiota mutta nyt kun sanoit niin joo noinhan se menee. profiilikuvassani 17 tykkäystä, 80 % miehiä. 900 kaveria yhteensä. hmmmm.
Kiinnitin tänään huomiota, että puolituttu mielettömän kaunis FB-kaverini oli laittanut uude profiilikuvan. Kuvassa ei ollut yhtäkään tykkäystä päivällä minun lisäkseni. Äsken kaksi muuta huomattavan kaunista naista olivat tykänneet kuvasta, eli yhteensä kolme tykkäystä. Miehiä tällä naisella ei näyttäisi juurikaan kavereissa olevan, yhteensä kavereita parisataa.
Tämä nuori nainen on siis viattomalla tavalla luonnonkaunis, tässäkin kuvassa selvästi ilman meikkiä ja laittautumista.
Ollaanko hänelle kateellisia vai mistä johtuu? Ilkeä tai ylimielinen hän ei ole, päinvastoin.
Jotenkin tulee surullinen olo.
Eivätkö miehet tykkää enemmän sellaisten herujen ja seksyjen kuvista kuin luonnonkauniiden?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 01:52"]
Eivätkö miehet tykkää enemmän sellaisten herujen ja seksyjen kuvista kuin luonnonkauniiden?
[/quote]
Tällä naisella ei juurikaan ole miehiä kaverilistalaa, joten siksi varmaan miehiä ei ole tykkäämässä. Vai tarkoititko yleisesti?
t.46
Minusta tykkäämiset liittyy kyllä enemmän henkilön suosion asteeseen, kui n kateuteen. Kuulostaa ihan high school - menolta, mutta näin se menee. Minulla on vajaa sata kaveria, joista vain harva läheinen. En saa mihinkään päivitykseen juurikaan tykkäyksiä tai kommentteja, ja joskus se surettaa... kanssakäymistä ihmisten keskellä se somekin on, ja minäkin haluaisin tykkäyksiä. Kuvia en lataile usein , mutta olen taitava valokuvaaja ja huomannut tämän ilmiön siinä, että jotain hämärää, tärähtänyttä kuvaa tykätään, mutta omaa tarkkaa ja oivaltavaa tilannekuvaani lapsista ei juurikaan. Ja ei minua muuten juuri kauniiksikaan kehuta missään, vaikka omasta mielestäni olen ihan nätti ja huoliteltu. Mitä tästä sitten päätellä.
Olen itse huomannut että jos on "tykääviä" (ihnottava sana mielestäni) ystäviä, niin silloin saa huomiota päivityksiinsä, varsinkin jos itse on kommentoinut tai "tykännyt" käytäjän päivitysiä. Fb nostaa nimitäin esiin eniten niitä kuvia/kirjoituksia joiden kanssa on eniten tekemisissä. Minulla taas on enemmän näitä ystäviä joiden kanssa jutelemme niin fb chatissä, skypessä, puhelimessa tai livenä jolloin nämä some "likes" jää vähemmälle.
Ja muutenkin on vasta vuoroisuudesta kyse, jos henkilö (oli ulkonäkö minkä tahanssa lainen) "tykkäilee" paljon niin ihmiset antavat helpommin "tykkäyksiä" kun se on nopeampi ja helpompi tapa kuin kommentointi ja samalla saa sen "hei, toi "tykkäs" mun juttusta, minä "tykkään" sen jutusta" hyvän olon.
Joo huomattu kans. Tunnen yhden mielettömän kauniin ja mukavan nuoren naisen joka saa vain vähän tykkäyksiä naisilta. Miehiltä melkein kaikki aina. Jostain syystä tästä tytöstä jauhetaankin sitten paskaa naisten piirissä urakalla, luultavasti kateudesta.
Yksi sana: kateus.
(toki pitää huomioida myös, että kauneus on subjektiivinen käsite)
Tavallaan olen huomannut. Kuulostaapa hölmöltä mutta sanonpa nyt silti; saan paljon kehuja ulkonäöstäni, milloin opettajilta, milloin bussin kanssa matkustajilta. Vaihdan profiilikuvaa kerran kolmessa kuukaudessa ja panostan sen ottamiseen, myös siis kuvan laatuun, valaistukseen ja rajaukseen. Tissit ei näy ikinä, mutta meikkiä kyllä on. Tykkäyksiä tulee, ja molemmilta sukupuolilta, kuitenkin enemmän tytöiltä.
Silloin kun joku huomattavan kaunis kaverini vaihtaa kuvaansa tykkään siitä jos hän on läheinen ystävä, mutta täytyy kyllä myöntää että vähemmän hyvien kavereiden kuvista jätän tykkäämättä, ja syynä on kateus tai se että minua ärsyttää kun joku saa niin paljon tykkäyksiä.
(Tiedän että monet voisi polttaa mut ristillä mun kommenttini takia, mutta yritän vain olla rehellinen, kateudesta minä ainakin jätän tykkäämättä.)
Miksiköhän? Kateellista porukkaa.
Itse en kyllä ole kyseistä ilmiötä huomannut. Ehkä siksi, että kaveripiirini ei käyttäydy kuin kanat ja esim. itselläni on sen verran hyvä itsetunto ja selvä minäkuva, että voin pitää muita naisia kauniina ja kehua heitä tuntematta kateutta.
Niin totta. Mutta en kyllä ymmärrä mitä väliä tkkäyksillä loppupeleissä on. Ei kukaan niillä tee mitään
Miehenä minulla on muutama ihan hyvän näköinen ja pirtsakka nainen fb-kaverina. Aika harvoin he laittavat mitään naama/uusi kampaus ym. kuvia. Mielestäni todella hyvän näköisiä, mutta en tykkäile niistä, koska tykkääminen hänen kuvistaan osoittaa jotenkin ihastumista häneen. En väitä ettei vaimon ohella joskus ihastu muutamiin naisiin silloin tällöin, mutta parempi pitää sellaiset omana tietonaan.
Tää keskustelu on ikivanha, mutta tavallaan aina ajankohtainen, joten kysynpä teiltä jotka mahdollisesti paremmin tiedätte tätä somemeininkiä, niin miten niitä seuraajia ja tykkäyksiä saa esim. instagramissa?
Siis omilta kavereilta mä ainakin saan tykkäyksiä, ja toki seuraamme toisiamme, mutta oishan se ihan kiva, jos muutkin (vaikkapa ulkomaalaiset) näkisi jotain "mielenkiintoista" kuvissani. Tiedä sitten, minkälaisista kuvista yleensä tykätään noin niin kuin maailmalla, itse julkaisen lähinnä ulkona otettuja kuvia. Joskus näyn itsekin kuvissa, olen hoikka nuori nainen, mutta ainakaan ulkonäöllinen puoli ei ole tuonut niitä seuraajia/tykkäyksiä :D
vain harvat naiset kykenevät huomioimaan positiivisesti oikeasti kauniita ihmisiä. Osa ajattelee ettei he tarvitse huomiota sillä saa sitä muutenkin. Tavallisen näköisille annetaan itsetuntobuustia kehumalla.
Nettisuosioon vaikuttaa oma aktiivisuutesi netissä. Jos tykkäät tuhannen ihmisen kuvasta, saat takaisin vähintään 500 takaisin. Sitä se suosio on netissä. miten olet suosittu oikeasti jos tapaat ihmiset vain netissä? Älä kuvittele tykkäyksistäsi liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Nettisuosioon vaikuttaa oma aktiivisuutesi netissä. Jos tykkäät tuhannen ihmisen kuvasta, saat takaisin vähintään 500 takaisin. Sitä se suosio on netissä. miten olet suosittu oikeasti jos tapaat ihmiset vain netissä? Älä kuvittele tykkäyksistäsi liikoja.
Mä tykkäilen ihmisten kuvista aktiivisesti, siis ihan tuntemattomienkin, mutta hyvin hyvin hyvin harvoin saan "vastatykkäyksen" takaisin päin :D Ja siis mulla on kyllä oikea elämä netin ja somen ulkopuolella, en siis tapaa ihmisiä ainoastaan nettimaailmassa. Kunhan vaan tässä mietin, miten niitä tykkäyksiä/seuraajia saa :)
Ehkä ne, jotka oikeesti miettii tälläsiä asioita ja yrittää kerätä niitä tykkäyksiä kuvillaan niin paljon, ettei ketään kiinnosta tykätä. Kasvakaa!! :D
Ja omasta mielestäni se on ihan loogista et esim. mukavien kuvista tykätään enemmän kuin sellasten ketä on vaan minä minä minä.