Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi mielestäsi pahempi? Keskivaikea masennus vai paha pakko-oireinen häiriö?

Vierailija
07.01.2013 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemista ja voimia sulle! t. vaikeasta masiksesta ja PAHASTA pakko-oireilusta parantunut

Vierailija
2/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauden vaikeusaste diagnoosissa riippuu siitä, kuka sairauden diagnosoi ja miten asiaa katsoo, siitä, minkälainen päivä sattuu olemaan diagnoosintekohetkellä ym. Eli jos toisella on vaikea masennus ja toisella lievä tai keskivaikea, niin turha niitä on verrata, koska lievempi voi olla pahempi tai pahempi lievempi kun se diagnoosintekohetki on mennyt ohi. Sama juttu tietysti siinä vertailussa, onko masennus pahempi kuin OCD.

Näitä asioita kun ei mitata verikokeella ja arvojen perusteella laiteta diagnoosia paperiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskivaikeamasennus.

Heti kun pääsin työkyvyttömyyseläkkelle ja jätin kaikki

masennuslääkkeet pois, lähti myös masennus:)

Nyt voin hyvin:)

Vierailija
4/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ilman.

Vertailla ei voi, kaikki vaikuttaa: oireet, ihmisen historia, kyky käsitellä ongelmiaan jne.

Vierailija
5/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutu-tuntumalta: eikö "paha" pakko-oireinen häiriö rajoittaisi elämää enemmän kuin keskivaikea masennus?

Vierailija
6/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OCD pahempi

Vierailija
7/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on molemmat, ja kyllä mä luulen, että pakko-oireet rajoittavat enemmän.

Vierailija
8/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ollut keskivaikea masennus, enkä miellä sitä nyt ihan niin kamalaksi asiaksi...

Vierailija
9/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon OCD.

Pystyn kuitenkin elämään suhteellisen normaalia elämää.

Vierailija
10/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin kaverillani keskivaikea masennus johti itsemurhayritykseen, joten ei sekään nyt ihan pikkujuttu ollut. On tietysti mahdollista että hän olisi saattanut tehdä saman vaikka olisi pakko-oireinenkin.

Vierailija
11/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon, että masennus vaikeuttaa elämää enemmän. Tosin uskon, että seuraava diagnoosi onkin vähintään vaikea masennus.

Syy: joka ainoa ilta kun menee nukkumaan, toivoo, ettei heräisi, ihan vaan siksi, ettei vaan jaksa elämää itsessään. Kenenkään kuulumiset ei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikki on IHAN SAMA. Mikään ei herätä mitään tunteita. Joka päivä vaan olen olemassa, siinä se. Syytä ei ole, enkä niitä edes jaksa kaivata. Päivät vaan soljuu ohi, kuukaudet vaihtuu ja mä vaan OLEN.

Tosin mulla on vielä paniikkihäiriökin, joten mulle pelkkä ulko-ovesta pihalle astuminen on vaikeaa, ja kaupassa en pysty käymään ollenkaan. Se on pahin.

Vierailija
12/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakko-oireinen häiriö on paljon vaikeampi. kumpikaan ei todellakaan miellyttäviä

sairauksia, mutta jos näistä valita pitää, niin pakko-oireilu on PALJON pahempi.

Vierailija
13/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon, että masennus vaikeuttaa elämää enemmän. Tosin uskon, että seuraava diagnoosi onkin vähintään vaikea masennus.

Syy: joka ainoa ilta kun menee nukkumaan, toivoo, ettei heräisi, ihan vaan siksi, ettei vaan jaksa elämää itsessään. Kenenkään kuulumiset ei kiinnosta pätkän vertaa. Kaikki on IHAN SAMA. Mikään ei herätä mitään tunteita. Joka päivä vaan olen olemassa, siinä se. Syytä ei ole, enkä niitä edes jaksa kaivata. Päivät vaan soljuu ohi, kuukaudet vaihtuu ja mä vaan OLEN.

Tosin mulla on vielä paniikkihäiriökin, joten mulle pelkkä ulko-ovesta pihalle astuminen on vaikeaa, ja kaupassa en pysty käymään ollenkaan. Se on pahin.

...sitten kun tuohon kakkuun vielä pakko-oireet, niin avot...

Paranemista ja voimia sulle! t. vaikeasta masiksesta ja PAHASTA pakko-oireilusta parantunut

Vierailija
14/14 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan näin mutuna.