Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selittäkää tämä: Miksi kauniit naiset saavat vähemmän tykkäyksiä...(FB)

Vierailija
22.02.2013 |

muilta naisilta kuviin itsestään kuin vaatimattomamman näköiset?

Monella kauniilla naisella korkeintaan muutmama hyvä naispuolinen ystävä tykkää kuvasta ja loput miehiä. Kun taas vaatimattoman näköisten kuvista naiset tykkäävät joukolla. Mikä tämä juttu on? Ja näin tuntuu olevan erityisesti luonnonkauniiden kohdalla. Vai eikö kauniilla naisilla ole niin paljoa naispuolisia kavereita?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus.

Vierailija
22/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:20"]

Olisko kateus tai sitten se että moni kaunis- jos on kovin ulkonäkökeskeinen arvistaa enemmän omaa kauneuttaan ja sen avulla saatavaa hyväksyntää kuin ystävyyssuhteita? Tai molemmat? tavallisemman näköiset oppivat varhain että asioiden eteen pitää nähdä vaivaa ja ihmissuhteita on rakennettava ja vaalittava, kauniiksi kehuttu ja itse itseään elämänsisältönä pitävät kaunottaret erehtyvät usein luulemaan että kauneuden avulla voi suoristaa mutkia ja vapaamatkustaa. Tietysti on oikeasti myös hyväsydämisiä, fiksujakin kauniita:)

[/quote]

Ainakaan omilla kauniilla kavereilla/ kaverin kavereillani, joilla ei juuri tykkäyksiä naisilta kuvissa ole, en ainakaan minä tulkitse kuvista ylimielisyyttä tai itsetietoisuutta, päinvastoin, heistä saa ennemmin ujon, herkän ja kauneutensa tiedostamattoman vaikutuksen.

Tuntuu vain hassulta, voivatko aikuiset/nuoret aikusiet naiset tosiaan olla kateellisia toisilleen ulkonäöstä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti ap:n

Vierailija
24/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jee, mä oon sitten TOSI kaunis, koska mun naamankuvista ei liiemmin tykkäillä. Tosin olen tainnut laittaa neljän vuoden aikana itsestäni kokonaiset viisi kuvaa, mutta silti. (Ja niin, oikeasti en todellakaan ole kaunista nähnytkään.)

Vierailija
25/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse huomannut tuollaista ilmiötä omassa kaveripiirissäni. Hyvistä kuvista tykätään yleensä yhtä paljon, riippumatta kuvan laittajan ulkonäöstä.

Sen sijaan sellainen ilmiö on havaittavissa, että paljon kuvia lataavat saavat vähemmän tykkäyksiä kuin vähän lataavat. Siihen on varmaan syynä se, ettei sitä jatkuvaa kuvien laittamista enää kiinnosta seurata, ja harvinaisempi herkku on maittavampaa. :)

Vierailija
26/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä todellisuudessa te elätte?

Vierailija
27/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minusta kauniit mielellään postaavat kuvia itsestään, milloin kieli söpösti suusta törröttäen, milloin hiukset leiskuen keinussa jne. Nämäkö on niitä kuvia, joissa kaunokainen on täysin "tietämätön" omasta kauneudestaan...? ;) 

Vierailija
28/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun kavereissa. Taviksia ei kamalasti kommentoida, mutta jos oikeasti on nätti, niin niistä  monet vaihtaa kuvaa useasti ja niitä sitten ihastellaan kilpaa "muru oot niiiin kaunis" 

Vierailija
29/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa... eio ole tullu huomattua ku harvoin pistän kuvia mut aika hyvin ne o 50/50 naisia ja miehiä

Vierailija
30/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut yhtään ap:n väittämää ilmiötä

Vierailija
31/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen huomannut! Just noin se menee! Itseänikin toki ärsyttää jos on tissit tarjolla ja huulet törröllään jne.. Mutta jos itse laitan jonkin oikeesti kauniin kuvan vaikka itsestäni jossa ei näy tissit tai en muikistele suutani, olen vain kaunis.. niin hyvä kun muutama ihminen tykkää. En tiedä.. Onko kateutta sitten?

Vierailija
32/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:15"]

[/quote]

Mulla on sitten kai outoja kavereita. Tykkäyksiä saa erityisesti ne naiset, jotka luulevat olevansa kauniita(eleet, kovin laittautuneet jne.), mutta todellisuudessa eivät niin ole.

t.ap

Vierailija
33/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:40"]

En tiedä johtuuko tästä muilla mutta mulla on ainakin pari ns. kaunista fb-kaveria jotka siis tyrkyttävät niitä kuviaan koko ajan esille ja hakevat sitä huomiota. Toinen vaihtaa profiilikuvaa kaksi kertaa päivässä ja joka kuvassa näkyy tissivako, ja nainen on siis 40-vuotias. Lisäksi hän on bongannut miehiä jostain Facebookin sinkkuryhmästä ja ne miehet sitten kilpaa kehuvat näitä tissivakokuvia. Todella ällöttävää, ja kaiken lisäksi naisen teini-ikäinen tytär näkee nämä kaikki kommentit. Saa varmaan hienon mallin elämälleen.. Ja siis ne kommentit eivät ole mitään peruskohteliaisuuksia..

Toinen taas poseeraa jatkuvasti eri vaatteissa ja kuvakulmissa ja hakee myös huomiota, eikä se edes haittaisi vaan kun olen kuullut hänen haukkuvan muiden ulkonäköä niin eipä jaksa lähteä kehumaan tuota ihmistä.

Loput sitten ovat ihan normaaleja, ja varmaan siksi niillä ei olekaan tuollaista huomiontarvetta. Ilmeisesti kauniimmilla on herkemmin jotain komplekseja siitä ulkonäöstään kun on pakko itseään esitellä koko ajan.

[/quote]

Tässähän se syy juuri tuli, ne kauniit hakee sitä huomiota enemmän, kuin tavallisemman näköiset ;)

Vierailija
34/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kyse on siitä, että jos tavallinen pallinaama saa kerrankin itsestään upean kuvan ja postaa sen, niin onhan se maailmanluokan ihme ja peukutuksen arvoinen. Mutta jos kaunotar tekee saman niin mitä erityistä siinä on? Hänellehän kauneus on jokapäiväistä leipää.

Kauniit myös tietävät olevansa kauniita ja uusien kehujen ja tykkäysten rajahyöty (tuotetun ilahtumisen suhde vaivannäköön) on paljon pienempi kuin arkipäiväiselle annetun kehun aiheuttama hyöty. Arkipäiväinen osaa todella arvostaa sitä, että hänen kuvaansa kehutaan.

Vierailija
35/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta FB:ssä saa eniten suosiota ne, jotka osavat tuoda itseään esille. Eli kyse ei ole siitä, kuinka kaunis tai ruma on.

Vierailija
36/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:26"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 22:15"]

[/quote]

Mulla on sitten kai outoja kavereita. Tykkäyksiä saa erityisesti ne naiset, jotka luulevat olevansa kauniita(eleet, kovin laittautuneet jne.), mutta todellisuudessa eivät niin ole.

t.ap

[/quote]

se on kateutta, ja varsinkin ne jotka vääittävät että ei, ei ole noin, tai ne kauniit ovat leuhkoja, tai jotain vastaavaa, niinovat tosi kateellisia.

olen huomannut saman, se että joku läski/ rumilus/tavis laittaa itsestään suurella rahalla "kaunista", eli sijoittaa rahaa ja aikaa vaatteeseeen, kampaajaan, hoitoihin, korkkareihin jne. saa tykkäämistä, 

mutta luonnonkaunis joka ei tiedosta kauneuttaan, ei saa tykkäämistä, ja syy on se kateus.

Vierailija
37/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, yritä rentoutua. Ehkä et olekaan niin ihanan luonnonkaunis.

Vierailija
38/59 |
23.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 23:53"]

Ap, yritä rentoutua. Ehkä et olekaan niin ihanan luonnonkaunis.

[/quote]

Hah. En todellakaan ole luonnonkaunis, ennemminkin ruma ja saan roimasti tykkäyksiä kuvistani. Sitä ihmettelenkin. :D

t.ap

Vierailija
39/59 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on FB-kavereina muutama todella kaunis nainen, ja heidän lisäämistään kuvista kyllä tykkää aina useampi kymmenen tyyppiä. Itse en jaksa, koska en ole kummankaan kanssa niin aktiivisesti tekemisissä, enkä muutenkaan ole "tykkäilevää" tyyppiä.:D En ainakaan niin kovasti että nämä joka toinen päivä lisätyt uudet selfiet jaksaisivat kiinnostaa, ei näiden naisten, eikä muidenkaan kohdalla.

Vierailija
40/59 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Huvittavaa, kun joku melkein ruma nainen laittaa kasvokuvansa, on pian täynnä kommentteja: "ihanaa, muru", "oot niin kaunis, muru" superkaunis" jne. Sitten kun oikeasti kaunis nainen laittaa kasvokuvan, aivan hiljaista.