Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää tämä: Miksi kauniit naiset saavat vähemmän tykkäyksiä...(FB)

Vierailija
22.02.2013 |

muilta naisilta kuviin itsestään kuin vaatimattomamman näköiset?

Monella kauniilla naisella korkeintaan muutmama hyvä naispuolinen ystävä tykkää kuvasta ja loput miehiä. Kun taas vaatimattoman näköisten kuvista naiset tykkäävät joukolla. Mikä tämä juttu on? Ja näin tuntuu olevan erityisesti luonnonkauniiden kohdalla. Vai eikö kauniilla naisilla ole niin paljoa naispuolisia kavereita?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen huomannut saman asia, jos on yli kaksikymppinen ja oikeasti kaunis, ei tykkäyksiä omilta naisystäviltä tule juuri lainkaan, melkeen tuntemattomilta kylläkin ja miehiltä, jos on sinkku. Mutta, jos on kaunis ja seurustelee ja laittaa jonkun nätin kuvan, melkeen kukaan ei tykkää, näin olen todennut niiiiiiiiiiiiiiiiiiin monta kertaa !

Vierailija
2/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihan tavallisen näköinen nainen laittaa kuvan, niin kaikki naiskaverit kilvan tykkäilevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Ystäväni on nimenomaan au naturel erittäin kaunis. Hänen kuvistaan ei tykkää juuri kukaan, minä taidan olla ainoa sukulaisten ulkopuolelta, joka tykkää. Hän ei tuo itseään mitenkään esille eikä edes ole tietoinen kauneudestaan, eli kyse ei voi olla siitä, että tietoisuus kauneudestaan ärsyttäisi.

FB:n ulkoupolella olen huomannut, että ystävästäni yritetään yrittämällä etsiä pahaa sanottavaa.

Vierailija
4/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Jostain muusta se johtuu. Yleensä siitä, että se jokna tykkää paljon muiden jutuista tai kuvista, sen kuvista ja jutuista tykätään "takaisin".

Viimeksi vaihdoin profiilikuvan pari viikkoa sitten, yli 50 tykkäsi ja kommenttejakin tuli, suurin osa kommenteista naisilta, entisiä työkavereita sun muita. Ja lukeudun vetävän näköisiin ihmisiin. Tämä johtuu ainoastaan kuitenkin siitä, että olen aktiivinen. Kommentoin kivoja päivityksiä ja kommentoin kuviin jne.

Vierailija
5/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli joskus todella paha mieli siitä, että mun kuvia ei ikinä kommentoinut kuin pari tyyppiä, nekin aina melkein miehiä. en vaihtele kuvia usein. olen nätti ja hoikka, tiedän sen itsekin. mieheni sanoi sitten, kun ihmettelin taas jonkun saamaa tykkäys ja kommentointimäärää kuvaansa, että se johtuu kateudesta. niin se onkin. tunnen muutamia todella kauniita naisia, joiden kuvista ei myöskään kukaan tykkää. mä kyllä kommentoin ja tykkäilen kaikkien kuvista. kuitenkin tuntuu pahalta, että ihmiset, jotka on mun ystäviä, ei halua mulle hyvää mieltä, vaikka kannustan heitä aina. näin semaailma vain menee, mutta niille, jotka ei kauniita ystäviään tykkäile, sanoisin, että se tuo vielä enemmän esille kuinka kateellisia olette. suomessa viehättävän ihmisen pitäisi ilmeiseti pyytää anteeksi ja piilottaa itsensä, ettei tavallisimmille tule paha mieli. 

Vierailija
6/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun elämä ja aikuisuus ei ole tästä asiasta kiinni. Ihan helvetin sama kuka mistä tykkää. Mutta en käytäkään naamakirjaa itteni/kuvieni korostamiseen vaan yhteydenpitoon ja että oon kärryillä siitä mitä tapahtuu.

Vierailija
7/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se sitten on vaan sitä kateutta.

Vierailija
8/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:31"]

mulla oli joskus todella paha mieli siitä, että mun kuvia ei ikinä kommentoinut kuin pari tyyppiä, nekin aina melkein miehiä. en vaihtele kuvia usein. olen nätti ja hoikka, tiedän sen itsekin. mieheni sanoi sitten, kun ihmettelin taas jonkun saamaa tykkäys ja kommentointimäärää kuvaansa, että se johtuu kateudesta. niin se onkin. tunnen muutamia todella kauniita naisia, joiden kuvista ei myöskään kukaan tykkää. mä kyllä kommentoin ja tykkäilen kaikkien kuvista. kuitenkin tuntuu pahalta, että ihmiset, jotka on mun ystäviä, ei halua mulle hyvää mieltä, vaikka kannustan heitä aina. näin semaailma vain menee, mutta niille, jotka ei kauniita ystäviään tykkäile, sanoisin, että se tuo vielä enemmän esille kuinka kateellisia olette. suomessa viehättävän ihmisen pitäisi ilmeiseti pyytää anteeksi ja piilottaa itsensä, ettei tavallisimmille tule paha mieli. 

[/quote]

Olen nro 25. Se piti vielä lisätä, että on kyllä olemassa todella kateellisia ihmisiä. Niitä, joiden mielestä muiden hyvä ja onnistuminen on heiltä pois.

Suunnilleen vielä viitisen vuotta sitten vietin aikaani porukassa, jotka olivat negatiivisia, puhuivat paljon pahaa muista ja dumasivat porukkaa. Kaikki olivat hoikkia, ihan ok näköisiä ja kivoissa duuneissa, mutta yhteinen tekijä oli huono itsetunto. Porukka oli tuntenut toisensa lapsuudesta ja tavallaan sallivat negatiivisuuden ja ulkopuolisten ihmisten mollaamisen. He eivät silloin eikä edelleenkään tykkää kenenkään positiivisista päivityksistä, näteistä kuvista jne.

Aloin pelkäämään, että seura tekee kaltaisekseen ja olen kohta yhtä kyyninen ja negatiivinen kuin he. Seuran vaihto auttoi kummasti. Kun on oikeasti kannustavia, inspiroivia ja positiivisia ihmisiä ympärillä, niin elämä on helpompaa.

Jos jostain ihmisistä tulee paha mieli ja olo on negatiivinen aina näiden ihmisten tapaamisen jälkeen: vaihda ystäviä :)

Vierailija
9/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi höpsö. Totta kai se on omaa ansiotasi, totta kai.

Toisin kuin monet olettavat, tykkäyksien ja suosion määrä fb:ssä ei ole johdettavissa omasta aktiivisuudesta siellä. Einä kauneudesta/ rumuudesta. Vaikuttava tekijä on kavereiden tapa käyttäytyä. Eli mikäli sinulla on paljon kaikesta tykkääviä kavereita, saat paljon tykkäyksiä mihin tahansa. Mikäli kaverisi ovat passiivisia, tykkäyksiä tulee vähemmän. Tämän takia joidenkin ihmisten tyhmät jutut ja rumat kuvat saavat paljon tykkäyksiä, ja joidenkin hyvät jutut ja hyvät kuvat eivät.

Fb myös nostaa paremmin näkyviin niitä juttuja ja kuvia joita on kommentoitu ja joista on tykätty, jolloin taas useampi voi tykätä ja kommentoida niitä, positiivinen kierre siis. Mikäli taas kuva tai päivitys ei saa huomiota, se ei monelle näykään. Lisäksi sopulivakutus selittää, mikäli ihminen näkee, että lajitoveri on tykännyt jostakin, tykkää hän helpommin siitä itsekin.

Toki voidaan olettaa olevan jotakin korrelaatiota siinä, minkälaisille ihmisille valikoituu minkälaisia kavereita, mutta somesuosio ei ole viestin lähettäjän hallussa oleva asia.

Moni on varmaan huomannut sellaisen ilmiön, että kaverit eivät kommentoi juttuja, mutta Fb-ryhmässä tuntemattomat tykkäävät niistä kilvan ja kommentoivat, tai toisin päin? Kuten aloituksestakin käy ilmi, jokaisen Fb-kavereista löytynee myös ihmisiä, jotka postaavat mitäänsanomattoman maisemakuvan tai kuvan itsestään, ja peukuttajia on 50, kun taas joku toinen laittaa upean otoksen, eikä siitä tykkää juuri kukaan.

[quote author="Vierailija" time="22.11.2013 klo 12:28"]

Höpö höpö. Jostain muusta se johtuu. Yleensä siitä, että se jokna tykkää paljon muiden jutuista tai kuvista, sen kuvista ja jutuista tykätään "takaisin".

Viimeksi vaihdoin profiilikuvan pari viikkoa sitten, yli 50 tykkäsi ja kommenttejakin tuli, suurin osa kommenteista naisilta, entisiä työkavereita sun muita. Ja lukeudun vetävän näköisiin ihmisiin. Tämä johtuu ainoastaan kuitenkin siitä, että olen aktiivinen. Kommentoin kivoja päivityksiä ja kommentoin kuviin jne.

[/quote]

Vierailija
10/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee varmaan aiheen vierestä nyt, mutta mun mielestä on äärettömän noloa laittaa itsestään näitä duckface-poseerauksia tai peilin kautta otettuja posetuskuvia..ja niitä sitten vaihdetaan jatkuvasti.

Mikä tarve ihmisillä on kalastella huomiota??? Aikuisia naisia...huh huh...

Vierailija
11/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kaunis kuin kukka kun harvemmin kuvistani tykätään tai sitten en vaan ole niin aktiivinen, että minun ne harvat päivitykset tai kuvan vaihdot kiinnostaisi. Harvemmin kyllä itsekään kenenkään profiilikuvaa tai muutakaan kuvaa tykkään. Joskus jos on tosi kiva kuva eikä sillä ole mitään tekemistä kuvan kohteen kauneuden kanssa. En vaan ole tykkääjä persoona joten sitä saa mitä tilaa :D tykkäämättömistä ei tykätä eikä se minua haittaa, elämäni ei pyöri peukutusten ympärillä.

Vierailija
12/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut, tosin en ole myöskään erityisemmin asiaan kiinnittänyt huomiota. Itse painan tykkää nappia aina jos oikeasti tykkään kuvasta, oli kohde kaunis tai vaatimattomamman näköinen.

t. tavallisen näköinen nainen

Vierailija
13/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty tutkimus, jonka mukaan ihmiset, jotka kirjoittavat paljon positiivisia päivityksiä, saavat vähemmän huomiota positiivisille päivityksilleen kuin ne, jotka kirjoittavat positiivisia harvoin. Ja päinvastoin ne, jotka kirjoittavat negatiivisia päivityksiä usein saavat vähemmän huomiota negatiivisille päivityksilleen. Ehkä tässä toimii sama efekti, eli kun ei-niin-kaunis nainen laittaa itsestään onnistuneen kuvan niin se saa paljon huomiota harvinaisuusarvon takia. Kauniista naisesta kaikki kuvat ovat onnistuneita, joten yksittäinen kuva saa vähemmän huomiota.

Vierailija
14/59 |
22.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään ainakin lähes poikkeuksetta ainoastaan niistä kuvista, joissa on jokin idea. Matkakuvat, nähtävyydet tai kauniit maisemat taustalla, kaverikuva, hauskatilanne jne. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miltä ihminen näyttää. Sama periaate myös päivitysten kanssa.Peilin kautta kännykän kameralla räpsästyt posetuskuvat eivät saa muuta kuin piilotuksen uutisistani. En tarkoita että päivittäin pitäisi olla kuvia vuorenvalloituksesta tai haisukelluksesta, mutta jotain muuta kun päivittäisiä "tässä mää taas oon mut eri pipa päässä"-kuvia. :)

Vierailija
15/59 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman.. Eräs ei niin kovin kaunis fb kaveri saa aina jotain yli 100tykkäystä ja taas sellainen kaunis, joka ei kuitenkaan vaihda kuvaansa usein ehkä 20tykkäystä, joista useimmat miehiltä. Hänen kuvat ei ole mitään tyrkkyjä, vaan oikeasti luonnonkaunis. Myöskään muista hänen tilapäivityksistään ei tykkää usein kuin muutamat.

Vierailija
16/59 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihan tavallisennäköinen, mutta kerran laitoin oikein onnistuneen profiilikuvan ja tykkäyksiä tuli 20. Monille kauniille tulee tykkäyksiä jokaisesta kuvasta parisen sataa. Ja ikä siis lähempänä 30 kuin 20. Kaikki vaan ei ole suosittuja, eikä minun ympärilläni ilmeisesti ole kovin paljoa ihmisiä jotka haluaisivat minulle hyvää. Itse tykkään aina hyvistä kuvista, on sitten tykkäysteni kohde suosittu tai epäsuosittu. 

Vierailija
17/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen superkaunis! :)

Vierailija
18/59 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 21:15"]

muilta naisilta kuviin itsestään kuin vaatimattomamman näköiset?

Monella kauniilla naisella korkeintaan muutmama hyvä naispuolinen ystävä tykkää kuvasta ja loput miehiä. Kun taas vaatimattoman näköisten kuvista naiset tykkäävät joukolla. Mikä tämä juttu on? Ja näin tuntuu olevan erityisesti luonnonkauniiden kohdalla. Vai eikö kauniilla naisilla ole niin paljoa naispuolisia kavereita?

[/quote]

Tämä n ihan puppua!

Mukavilla ihmisillä on aina kavereita, myös fb

Vierailija
19/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko kateus tai sitten se että moni kaunis- jos on kovin ulkonäkökeskeinen arvistaa enemmän omaa kauneuttaan ja sen avulla saatavaa hyväksyntää kuin ystävyyssuhteita? Tai molemmat? tavallisemman näköiset oppivat varhain että asioiden eteen pitää nähdä vaivaa ja ihmissuhteita on rakennettava ja vaalittava, kauniiksi kehuttu ja itse itseään elämänsisältönä pitävät kaunottaret erehtyvät usein luulemaan että kauneuden avulla voi suoristaa mutkia ja vapaamatkustaa. Tietysti on oikeasti myös hyväsydämisiä, fiksujakin kauniita:)

Vierailija
20/59 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä johtuuko tästä muilla mutta mulla on ainakin pari ns. kaunista fb-kaveria jotka siis tyrkyttävät niitä kuviaan koko ajan esille ja hakevat sitä huomiota. Toinen vaihtaa profiilikuvaa kaksi kertaa päivässä ja joka kuvassa näkyy tissivako, ja nainen on siis 40-vuotias. Lisäksi hän on bongannut miehiä jostain Facebookin sinkkuryhmästä ja ne miehet sitten kilpaa kehuvat näitä tissivakokuvia. Todella ällöttävää, ja kaiken lisäksi naisen teini-ikäinen tytär näkee nämä kaikki kommentit. Saa varmaan hienon mallin elämälleen.. Ja siis ne kommentit eivät ole mitään peruskohteliaisuuksia..

Toinen taas poseeraa jatkuvasti eri vaatteissa ja kuvakulmissa ja hakee myös huomiota, eikä se edes haittaisi vaan kun olen kuullut hänen haukkuvan muiden ulkonäköä niin eipä jaksa lähteä kehumaan tuota ihmistä.

Loput sitten ovat ihan normaaleja, ja varmaan siksi niillä ei olekaan tuollaista huomiontarvetta. Ilmeisesti kauniimmilla on herkemmin jotain komplekseja siitä ulkonäöstään kun on pakko itseään esitellä koko ajan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi