jo toisen kerran tänään bluescreen mun tietsikkaan! miksi, miksi?
Sitä tapahtuu yleensä muutaman kerran kuukaudessa. Yhtäkkiä siis näyttö muuttuu siniseksi ja siinä valkoisia viivakoodin näköisiä viivoja ruutu täynnä. Mitenköhän tuostakin voi päästä eroon?
Kommentit (5)
Bluescreenhän on siis tila, johon päädytään, kun kone kohta ongelman, mistä se ei voi jatkaa toimintaansa. Ja mitä olen niihin törmännyt, koneestä pitää aika pikaseltaan korjata se ongelma, jos haluaa sen vielä toimivan normaalisti. Oma läppärini hävitti kaikki tiedostonsa parin blue screenin jälkeen, onneksi tajusin tallentaa kuvat ulkoiselle kovalevylle ennen sitä.
Onko kummallakaan mitään tietotaitoa tietokoneista? Entä lähipiirissä? On aika mittavaa lähteä neuvomaan toista tämän kautta :D
Pidä kamera valmiina ja ota kuva kun se seuraavan kerran tulee ja sitten postaa tänne. Ei pysty paljoa auttamaan, ennen kun näkee ne virhekoodit.
Mulla (ap) ei siis lue siinä mitään, sinisellä pohjalla vain riveittäin pelkkiä valk pystyviivoja.
Tätä on jatkunut jo pitkään. Kysyin kerran atk-alan ammattilaiselta, kun vein ko. läppärin haittaohjelman takia huoltoon, ei ymmärtänyt kysymystä ja oli että ei ikinä kuullutkaan.
En osaa näitä itse.
Mielenkiintosta, en ole itekään koskaan kuullu ko. ongelmasta. Ekana tulis mieleen jotain näyttöön/näytönohjaimeen liittyvää. Ota eniwei kuva jos se vielä tulee.
En tiedä... mulla tulee sininen virheruutu. Jotain kummaa virheilmoitusta valkoisella enkkutekstillä ruutu täyteen. Vaatii uudelleenkäynnistyksen ennenku kone toimii taas. Vanha läppäri teki samaa. Ois kiva tietää, mitä teen väärin!