Kotiäidit minkä varjolla jaksatte arkea, mitä odotatte?
Mulla on se tilanne että olen nyt kotiäitinä taaperolle ja kaikki on yhtä harmaata puuroa joka jatkuu ja jatkuu ja aina täytyy vaan jaksaa. Mitään kivaa ei ole näköpiirissä. Onko muita?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 13:38"]
Jotenkin kurja ajatus että ihmiset haluaa lapsen mutta ei jaksa nauttia ajasta sen kanssa vaan haluaisi olla mielummin töissä. Hei HALOO, eikä lapsi ole tärkeämpi kuin työ. Itse odotan esikoista ja todellakin aion nauttia sen kanssa olosta enemmän kuin töissäkäynnistä.
[/quote]
Noh, asiat on yksinkertaisempia silloin esikoista odottaessa =D. Ainakin mustavalkoisempia..
Itse todella nautin mahdollisuudesta olla lasten kanssa kotona, seurata kasvua ja kehitystä ja nauttia hyvästä seurasta.Arvostan tätä aikaa, suren sen päättymistä jo etukäteen ja ymmärrän sen ainutlaatuisuuden. Siitä huolimatta arki välillä puuduttaa, ja omaan jaksamiseen täytyy kiinnittää huomiota.
Esikoista odottavalla ei taida olla realistista käsitystä siitä, mitä on olla vuosikausia lasten kanssa kotona. Sitten kun on kokeillut kotiäitiyttä jokusen vuoden, voi kertoa tuliko kertaakaan ikävä töihin.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 15:25"]
Esikoista odottavalla ei taida olla realistista käsitystä siitä, mitä on olla vuosikausia lasten kanssa kotona. Sitten kun on kokeillut kotiäitiyttä jokusen vuoden, voi kertoa tuliko kertaakaan ikävä töihin.
[/quote]
Näin on. Juuri kuuntelin erästä 40-vuotiasta juuri esikoisensa saanutta, joka odotti raskautta ja lasta pitkään ja kehui juuri tuohon sävyyn odotusaikana, että kyllä sitten on niin ihanaa olla kotona vauvan kanssa vuosien työelämän jälkeen. Ja nyt sitten tuli ekat puheet, että ei jaksaisi olla kotona. Tämä esikoinen on nyt 4 kk..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 13:38"]
Jotenkin kurja ajatus että ihmiset haluaa lapsen mutta ei jaksa nauttia ajasta sen kanssa vaan haluaisi olla mielummin töissä. Hei HALOO, eikä lapsi ole tärkeämpi kuin työ. Itse odotan esikoista ja todellakin aion nauttia sen kanssa olosta enemmän kuin töissäkäynnistä.
[/quote]
:D :D :D :D
... ja sitten se esikoinen tosiaan syntyy.
[/quote]
Tule sitten kertomaan tuo sama kun olet ollut kotona n. vuoden verran. Tottakai jokainen lastaan rakastaa, mutta kotonaolo ei ole pelkkää auvoista onnea suurimmalle osalle, jos ihan rehellinen on itselleen. Itseni ainakin yllätti arjen rankkuus, kun oli kaksi pientä. Töissä on helpompaa. Silti halusin olla kotona pitkään, mutta helppoa tai läheskään aina mukavaa se ei ollut.
17 jatkaa, että minulla kesti jonkin aikaa tajuta, kuinka tärkeää kotihoito pienelle lapselle oikeasti on. En ymmärtänyt, kuinka kehittymätön pienen lapsen hermosto on ensimmäiset vuodet, ja kuinka tärkeää lapselle on saada olla kaikessa rauhassa. Minä en ole mitenkään korvaamaton ihminen tässä maailmassa, mutta näiden pienten elämässä olen korvaamaton juuri nyt, ja siksi tämä, mitä teen, on kenties kaikkein arvokkainta mitä olen koskaan elämässäni tähän asti tehnyt. Siitä oikeasti saa voimaa, että lakkaa ajattelemasta, että pitäisi olla jossain muualla, tekemässä jotain "tärkeämpää".