Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa? En hallitse käyttäytymistäni

Vierailija
02.03.2019 |

Olen nuori nainen. Normaalissa elämässä, kuten työpaikalla vaikutan ulospäin normaalilta, mutta yksityiselämäni on ihan kamalassa kunnossa. Olen jatkuvasti ahdistunut, mielialani vaihtelee useita kertoja päivässä. Saan esimerkiksi mielettömiä innostuksen puuskia, jotka voivat hetkessä muuttua masennukseksi ja ärtymykseksi. Käytän rahaa holtittomasti, niin että olen ihan velkaantunut, nytkin jonossa laskuja monen tuhannen euron edestä. Väärinkäytän alkoholia ja minulla on myös syömishäiriö sekä pakko-oireinen häiriö.
Lääkkeinä Sertralin ja Propral paniikkikohtauksiin. En ole keskustellut lääkärin kanssa tilanteestani yli vuoteen. Pitäisikö minun olla työterveyteen yhteydessä? Pelkään työpaikan menetystä. Ahdistaa niin, että rintaa puristaa :’(

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkö olisi kiinnostavampaa haluta olla oma itsesi? Se vain taitaa olla sinulle kaikkein vierain henkilö maailmassa,

Tähän on varmaan syynä, että vihaan itseäni ja olen aina inhonnut itseäni. Kuvittelen, että elämäni muuttuu paremmaksi aina ”sitten kun” näytän esimerkiksi joltain kauniilta ja menestyneeltä ihmiseltä tai kun olen muuttanut ulkonäköäni, ostanut uusia vaatteita/meikkejä/asusteita. Kuitenkin paha olo jatkuu ja laskuvuori kasvaa. Tiedostan ongelmani, en vain saa pysäytettyä itseäni ja tehtyä asialle yksin mitään..

Ap

Vierailija
22/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bipolaarihäiriö?

Bipo ja epävakaus sekoitetaan usein keskenään. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että bipossa mielialanvaihtelut ovat pitkäkestoisempia, epävakaudessa vaihtelu on nopeampaa ja enemmän ulkoa ohjautuvaa. Välillä nämä kulkevat käsi kädessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIkö olisi kiinnostavampaa haluta olla oma itsesi? Se vain taitaa olla sinulle kaikkein vierain henkilö maailmassa,

Tähän on varmaan syynä, että vihaan itseäni ja olen aina inhonnut itseäni. Kuvittelen, että elämäni muuttuu paremmaksi aina ”sitten kun” näytän esimerkiksi joltain kauniilta ja menestyneeltä ihmiseltä tai kun olen muuttanut ulkonäköäni, ostanut uusia vaatteita/meikkejä/asusteita. Kuitenkin paha olo jatkuu ja laskuvuori kasvaa. Tiedostan ongelmani, en vain saa pysäytettyä itseäni ja tehtyä asialle yksin mitään..

Ap

Sisältähän sinä olet sinä, vaikka nuo asiat tapahtuisikin. Siksi itselleen kannattaa olla oma paras ystävänsä.

Vierailija
24/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sisältähän sinä olet sinä, vaikka nuo asiat tapahtuisikin. Siksi itselleen kannattaa olla oma paras ystävänsä.

Hyvin sanottu

Vierailija
25/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä. Sellainen on pysyvä, mutta sen aiheuttamia haittoja voi vähentää psykoterapialla ja lääkityksellä. Ole ihmeessä yhteydessä työterveyshuoltoon, se on olemassa sinua varten.

Persoonallisuushäiriöt ovat kyllä niitä mielen ongelmia, jotka nimenomaan usein lievenevät ja katoavat iän myötä, toki terapian avulla.

Vierailija
26/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että minulla on obsessio näyttää ja olla samanlainen kuin jokin toinen henkilö. Nytkin pakkomielteisesti seuraan yhtä julkkista, olen muuttanut ulkonäköäni ja tyyliä samanlaiseksi. Haluan _olla_ tämä ko. henkilö. Sairasta eikö? Mikä mussa oikein on vialla?

Ap

Minusta sinulla on vain huono itsetunto. Mene terapiaan jossa käytte asioita lävitse, tai käy asioita itse lävitse? Opettele tuntemaan itsesi, hyväksymään itsesi jotta sinulla olisi hyvä itsetunto. Näin saat myös itseluottamusta ja tämä kaikki korreloi keskenään. Ei sinussa mitään "vikaa" ole, olet vain ihminen joka on ehkä vähän eksyksissä.

Vierailija
27/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun on varattava aika psykiatrille.

Vierailija
28/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että minulla on obsessio näyttää ja olla samanlainen kuin jokin toinen henkilö. Nytkin pakkomielteisesti seuraan yhtä julkkista, olen muuttanut ulkonäköäni ja tyyliä samanlaiseksi. Haluan _olla_ tämä ko. henkilö. Sairasta eikö? Mikä mussa oikein on vialla?

Ap

Minusta sinulla on vain huono itsetunto. Mene terapiaan jossa käytte asioita lävitse, tai käy asioita itse lävitse? Opettele tuntemaan itsesi, hyväksymään itsesi jotta sinulla olisi hyvä itsetunto. Näin saat myös itseluottamusta ja tämä kaikki korreloi keskenään. Ei sinussa mitään "vikaa" ole, olet vain ihminen joka on ehkä vähän eksyksissä.

Kyllä aika järkyltä kuulostaa jos rahaa tuhlataan maanisesti ja seurataan pakkomielteisesti jotakin tiettyä ihmistä.

Vierailija
29/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä. Sellainen on pysyvä, mutta sen aiheuttamia haittoja voi vähentää psykoterapialla ja lääkityksellä. Ole ihmeessä yhteydessä työterveyshuoltoon, se on olemassa sinua varten.

Lopettakaa nyt nämä persoonallisuushäiriö jutut. Se on hyvin harvinaista että ihmisen peroonassa on jotain vikaa. Usein kyse on vain puutteellisesta elämänhallinnasta. Kaikki lähtee itsetuntemuksesta ja itsetunnosta.

Kokeile vaikka tuota psykoterapiaa. Lääkkeitä vaan joka asiaan, sairasta. Miettikää nyt ihmiset.

Vierailija
30/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä aika järkyltä kuulostaa jos rahaa tuhlataan maanisesti ja seurataan pakkomielteisesti jotakin tiettyä ihmistä.

No nimenomaan tuhlaa rahaa jotta saa täytettyä tyhjyyttä sisällänsä. Niin, haluaa olla kuin joku muu koska ei hyväksy itseään/tunne, arvosta sitä mikä on ja lähtisi siitä itseään kehittämään. Uskokaa nyt kaikki pohjaa itsetuntoon elämässä.

Vierailija
31/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaa nyt nämä persoonallisuushäiriö jutut. Se on hyvin harvinaista että ihmisen peroonassa on jotain vikaa. Usein kyse on vain puutteellisesta elämänhallinnasta. Kaikki lähtee itsetuntemuksesta ja itsetunnosta.

Kokeile vaikka tuota psykoterapiaa. Lääkkeitä vaan joka asiaan, sairasta. Miettikää nyt ihmiset.

Lääkkeet usein edistävät terapiasta saatavia hyötyjä. Jaksaa käydä siellä, jos ei ole ihan loppu.

Vierailija
32/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kaksisuuntaiselta mielialahäiriöltä. Itselläni on kakkostyyppi. Paljon voimia <3

Vierailija
33/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on nykyään saatu ihan liiaksi uskomaan näihin kaikenmaailman diagnooseihin. Ne ovat harvinaisia ja se että niihin syö lääkkeitä niin huhhuh, sen pitäisi olla sitäkin harvinaisempaa. Aloittakaa niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin elämänhallinta. Uskon että suurin osa ihmisten/maailman ongelmista johtuu liiasta haluamisesta, halusta olla jotain mitä ei halua oikeasti/tarvitse. Sen sijaan että katsoisi rehellisesti itseään kuka on ja mitä haluaa ja elää sen mukaan. Hyvään elämään ei loppujen lopuksi paljoa vaadita.

Vierailija
34/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap, älä usko näitä kommentoijien muka-diagnooseja. Eivät nuo räpätädit mitään tiedä, saati ymmärrä. Olet varmaan herkkä ihminen, jolla huono itsetunto. Kuten kerroit, töissä käyttäydyt normaalisti eikä kukaan epäile sinusta mitään, siis mielenterveyden häiriötä saati pahempaa. Pystyt tsemppaamaan itsesi tähän, koska haluat. Kotona sitten päästät itsesi kokonaan valloilleen, että rentoutuisit.

Oletan sinut aika nuoreksi. Silloin on ihan tavallista (normaalia) seurata julkkiksia ja idolisoida heitä. On uutisoitu ihmisistä, jotka ovat teettäneet kymmenien tuhnasien arvosta kauneuskirurgiaa, jotta muistuttaisivat idoliaan. Samoin joillakin on miljoonia seuraajia somessa. Ei heitä ole viety psykiatrille.

Sinun kannattaa kumminkin hankkia lääkärikontakti, ja pyrkiä avautumaan nykyisistä ongelmistasi. Ethän muuten saa uusia lääkkeitäkään, kun reseptit vanhenevat.

Kulutuskäyttäytymisesi on holtitonta, kun velat vain kasvavat. Ehdottomasti stoppi nyt tähän; vaikka luovut luottokortista kokonaan, kun et pysty kontrolloimaan ostoja.

Ahdistuksesi helpottuu jo siitä, että menet hakemaan apu itsellesi. Tsemppiä!

Vierailija
35/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap:lla on jo todettuja mt-ongelmia, niin nyt pitäisi ottaa yhteyttä psykiatriin, jotta saataisiin kartoitettua tilanne.

Vierailija
36/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa pershärö

Vierailija
37/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pershäröistä kärsii n.15% väestöstä, eli ei ne niin kovin harvinaisia ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi