Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa? En hallitse käyttäytymistäni

Vierailija
02.03.2019 |

Olen nuori nainen. Normaalissa elämässä, kuten työpaikalla vaikutan ulospäin normaalilta, mutta yksityiselämäni on ihan kamalassa kunnossa. Olen jatkuvasti ahdistunut, mielialani vaihtelee useita kertoja päivässä. Saan esimerkiksi mielettömiä innostuksen puuskia, jotka voivat hetkessä muuttua masennukseksi ja ärtymykseksi. Käytän rahaa holtittomasti, niin että olen ihan velkaantunut, nytkin jonossa laskuja monen tuhannen euron edestä. Väärinkäytän alkoholia ja minulla on myös syömishäiriö sekä pakko-oireinen häiriö.
Lääkkeinä Sertralin ja Propral paniikkikohtauksiin. En ole keskustellut lääkärin kanssa tilanteestani yli vuoteen. Pitäisikö minun olla työterveyteen yhteydessä? Pelkään työpaikan menetystä. Ahdistaa niin, että rintaa puristaa :’(

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että minulla on obsessio näyttää ja olla samanlainen kuin jokin toinen henkilö. Nytkin pakkomielteisesti seuraan yhtä julkkista, olen muuttanut ulkonäköäni ja tyyliä samanlaiseksi. Haluan _olla_ tämä ko. henkilö. Sairasta eikö? Mikä mussa oikein on vialla?

Ap

Vierailija
2/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen ehkä kannattaa ottaa yhteyttä. Toivottavasti saat apua asioihisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa persoonallisuushäiriöltä. Sellainen on pysyvä, mutta sen aiheuttamia haittoja voi vähentää psykoterapialla ja lääkityksellä. Ole ihmeessä yhteydessä työterveyshuoltoon, se on olemassa sinua varten.

Vierailija
4/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä vaitiolovelvollisuus? Työsuhteeni on määräaikainen ja toivon saavani jatkaa työssäni. Pelkään, että jos kerron tilanteeni todellisen laidan, työterveys jotenkin estäisi tämän ja kertoisi työnantajalleni eteenpäin. Olenko vainoharhainen?

Ap

Vierailija
5/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltä julkkikselta haluat näyttää?

Vierailija
6/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bipolaarihäiriö?

Vierailija
7/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmaan se uusi Ariana Grande wannabe.

Vierailija
8/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan heillä vaitiolovelvollisuus? Työsuhteeni on määräaikainen ja toivon saavani jatkaa työssäni. Pelkään, että jos kerron tilanteeni todellisen laidan, työterveys jotenkin estäisi tämän ja kertoisi työnantajalleni eteenpäin. Olenko vainoharhainen?

Ap

Tottakai heillä on vaitiolovelvollisuus

Vierailija
9/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bipolaarihäiriö?

Olen ollut siinä käsityksessä, että tässä on pitkiä maanisia kausia ja sitten sellaisia, ettei jaksa tehdä mitään. Minulla mielialat heittelevät laidasta laitaan jopa useita kertoja päivässä. Tämä on ihan kamalaa :(

Ap

Vierailija
10/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No älä mene työterveyteen, vaan varaat ajan kiireellisesti muualle. Pidät sen jälkeen myös huolta, että sinulla on säännöllisesti tarkastukset eikä niiden väliin jää pitkiä taukoja. Pidä vaikka kalenteria olostasi ja ajatuksistasi.

Vierailija
11/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka?

Vierailija
12/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bipolaarihäiriö?

Olen ollut siinä käsityksessä, että tässä on pitkiä maanisia kausia ja sitten sellaisia, ettei jaksa tehdä mitään. Minulla mielialat heittelevät laidasta laitaan jopa useita kertoja päivässä. Tämä on ihan kamalaa :(

Ap

Sekamuotoinen jakso?

Vierailija
13/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti lääkäriin, paniikkikohtauksiin määrätyt lääkkeet eivät todellakaan riitä. Tarvitset diagnoosin, oikeat lääkkeet ja mahdollisesti terapiaa. Hyvä kun olet huomannut oireet itse ja miettinyt mistä on kyse, se on hyvä alku motivoitua hakemaan apua. Lääkäri on aina vaitiolovelvollinen oli työterveyshuollon tai minkä tahansa lääkäri.

Kaksisuuntainen mielialahäiriö on yksi miltä oireesi paljon kuulostavat, tämä on nykyään yleinen ja hyvin lääkärien tunnistama sairaus, johon on olemassa hoitoa. Esim. Cheek on julkisesti antanut kasvot tälle sairaudelle. Sairaus ei ole häpeä, kukaan ei voi näitä itselleen valita, vaan nämä ovat osa elämää, joiden kanssa voi selvitä, kunhan hakee ja saa apua.

Vierailija
14/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka?

Se joka värjäsi hiuksensa ja muutti kulmakarvansakin jotta näyttisi Arianalta.

Vierailija
15/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan töissä vihreät de röda puoluetoimistolla.

Vierailija
16/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt heti lääkäriin, paniikkikohtauksiin määrätyt lääkkeet eivät todellakaan riitä. Tarvitset diagnoosin, oikeat lääkkeet ja mahdollisesti terapiaa. Hyvä kun olet huomannut oireet itse ja miettinyt mistä on kyse, se on hyvä alku motivoitua hakemaan apua. Lääkäri on aina vaitiolovelvollinen oli työterveyshuollon tai minkä tahansa lääkäri.

Kaksisuuntainen mielialahäiriö on yksi miltä oireesi paljon kuulostavat, tämä on nykyään yleinen ja hyvin lääkärien tunnistama sairaus, johon on olemassa hoitoa. Esim. Cheek on julkisesti antanut kasvot tälle sairaudelle. Sairaus ei ole häpeä, kukaan ei voi näitä itselleen valita, vaan nämä ovat osa elämää, joiden kanssa voi selvitä, kunhan hakee ja saa apua.

Kiitos. Minua alkoi ihan itkettää :( Soitan maanantaina itselleni apua.

Ap

Vierailija
17/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö olisi kiinnostavampaa haluta olla oma itsesi? Se vain taitaa olla sinulle kaikkein vierain henkilö maailmassa,

Vierailija
18/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Minua alkoi ihan itkettää :( Soitan maanantaina itselleni apua.

Ap

Työterveys on kyllä nytkin valmis puhelullesi. Älä jätä sitä maanantaille, voi tuuli puhaltaa jo niin eri suunnasta että jää koko asia ennen kuin seuraavan kerran taas romahdat

Vierailija
19/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi raittius auttaisi tuohon.

Jotkut ei vaan osaa hallita himojaan.

Kieltäydyt kaikista päihteistä ja seksikin minimiin. Kerran kuukaudessa orgasmi.

Luulisi tasaantuvat aivotoiminnat.

Vierailija
20/37 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa persoonallisuushäiriö?

Joka tapauksessa ketään ei voi diagnosoida netin kautta, eikä sitä tee edes asiantuntija ennen kuin testien ja keskustelujen jälkeen. Mene siis ja hae apua. Jos työterveyteen et luota, mene muualle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi