Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Smoothie aamupalaksi laihduttajalle?

Vierailija
22.02.2013 |

Tavoite saada ruokavalio täysin gluteenittomaksi ja sitä kautta painoa pois....kesäkuun alkuun mennessä jos 10kg lähtisi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. 

Suositelkaa hyviä, vähäkalorisia ruokia että välipaloja. 

Saisi vaihtelua nykyisiin ja sitä kautta pidettyä intoa yllä. Kaj kuten otsikossa luki, onko smoothie ok aamupala laihduttajalle? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 03:33"]

Tavoite saada ruokavalio täysin gluteenittomaksi ja sitä kautta painoa pois....kesäkuun alkuun mennessä jos 10kg lähtisi niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. 

Suositelkaa hyviä, vähäkalorisia ruokia että välipaloja. 

Saisi vaihtelua nykyisiin ja sitä kautta pidettyä intoa yllä. Kaj kuten otsikossa luki, onko smoothie ok aamupala laihduttajalle? 

[/quote]

Minä joka ennen pupelsin leipää ja puuroa aamiaisella klo 06 ja söin toisen aamiaisen hirveän nälkäisenä töissä klo 09 selviän nyt 06-11 smoothiella:) Tässä tämä:

- 1 dl rasvaton gefilus piimä (pitää hiivankin kurissa)

- 1dl sokeritonta marjakeittoa (voi jättää pois)

- 1-2 dl marjoja

- itse laitan lisäksi 1 rkl femisoyaa.

Kaloreita tulee kaikkineen n 100 ja nälkä pysyy kurissa. Marjojen sijaan voi käyttää hedelmiä mutta silloin kaloreita tulee enemmän. Lisäksi maitokahvia mukillinen.

Vierailija
2/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan jälleen yhden trendidieetin perässä juoksevalle :) Katsotaanko vuoden päästä kuinka paljon laihduit pysyvästi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutriletillakin olis valmiita laihdutus-smoothieita.

Itse olen Nutrilet-kuurilla nyt ja ajattelin että tiputan siitä sitten gluteiinittomalle ravinnolle asteittain. Nyt siis olen viikon syönyt pelkkiä nutreja. Tällä sai taas laihiksessa pari kiloa viikossa pois ja vähän vauhtia jo alkaneeseen laihikseen.

Syön näitä 5 viikkoa ja asteittain pois kuurista siis. Mutta tuogluteiiniton kiinnostaa kun olen aika perso leivälle. :(

Vierailija
4/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään en TODELLA kannata mitään gluteenitonta dieettiä. Syö monipuolisesti ja terveellisesti VÄHEMMÄN KUIN KULUTAT, niin laihdut. Kalorien laskenta on paras tapa laihtua, ja ainoa jolla tulokset on pysyviä.

Minä olen tiputtanut aikoinaan 15 kg painosta lisäämällä urheilua (nimen omaan aerobista) laihduttamisen ajaksi reippaasti (5-6 krtaa viikossa, aerobinen 3 krtaa(jooga, juoksu), lihaskunto 3 krtaa (punttis)) ja siitä sitten pysyvästi 3-4 kertaa viikkoon (2 aeronista (joogaa/juoksua), 2 kahvakuulaa). Ruokavaliota muutin siten että alkoholi kokonaan pois, kaikki viljatuotteet täysjyvään, kalorit max 1500 per päivä. Paino tippui kohistan. 3 kk olin pudottanut n. 15 kg, 68kg:sta 53 kg. Söin paljon salaatteja, proteiineja yms. Paino pysyy samana, heittelee kilolla kahdella suuntaan jos toiseen. Avainsana mulle on urheilu, joka auttaa jaksamaan.

Mutta, vastataan sun kysymykseenkin :) Eli mun aamusmoothie, jota vedän 4 dl, ja sen rinnalla esim. 2 palaa leipää oivariinilla ja kalkkunaleikkeellä, salaatilla ja kurkulla, on tällainen:

Rasvaton maitorahka

Paljon paljon mustikkaa, mansikkaa, puolukkaa, vadelmaa (1/3 vähintään marjoja)

Makeutusainetta, vanilijasokeria

Vettä, niin että on juoksevaa.

Tsemppiä painonpudotukseen :) Millä keinolla sitten teetkin sen, toivon sulle koko sydämestäni että onnistut!

Vierailija
5/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. Syöt siis rahkan, et smoothieta.

Vierailija
6/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 08:28"]

Onnea vaan jälleen yhden trendidieetin perässä juoksevalle :) Katsotaanko vuoden päästä kuinka paljon laihduit pysyvästi?

[/quote]

Jos tuo oli 2:lle niin tarkoitus ei ole laihtua vaan voida hyvin. Ei turvota eikä pieretä.... 3 kiloa on lähtenyt yli vuosi sitten vaikkei tarvitsisi, olen hoikka muutenkin. Ei se pelkkä aamiainen laihduta mutta helpottaa oloa

Vierailija
7/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 09:59"]

5. Syöt siis rahkan, et smoothieta.

[/quote]

Määrittele Smoothie siinä tapauksessa.

Vierailija
8/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

turkkilaista jogurttia ja marjoja ja hedelmiä.

paino putoaa ainakin muutaman kilon jos korvaa aamuleivät tuolla.

Vierailija
9/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:05"]

[/quote]

Eli syöt jogurttia,  et smoothieta.

Vierailija
10/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan smoothieen makeutusaineeksi banaania.

Määriä en osaa sanoa, mutta paljon marjoja useimmiten mustikkaa, joskus jotain muuta tai useamaa eri marjaa. Lisäksi vähän maitoa ja maitorahkaa tai turkkilaista jogurttia. Joskus vaihdan nuo piimään, ihan riippuu mitä kaapista löytyy.

Joskus eri hedelmiä. Esim mango, banaani ja limetti on hyvä yhdistelmä.

Smoothie on hyvä ja täyttävä, pitää nälän pitkään poissa. Juon yleensä noin puoli litraa ja siihen määrään menee jo tosi pajon marjoja ja hedelmiä. Yksittäin syötynä ei tulisi syötyä yhtä paljon. Monet lisää jotain kaurahiutaleita tai muita kuitulisiä niihin. En ole kokeillut, mutta voisi nopeuttaa aineenvaihduntaa?

Minulla ei ole ollut mikään muotivillitys vaan olen noita juonut aamupalana ja välipalana ja joskus iltapalana viimeiset kolme vuotta.

Vierailija
11/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:05"]

[/quote]

Eli syöt jogurttia,  et smoothieta.

[/quote]

Hyvä hyvä trolli

Vierailija
12/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerropa meille mikä on sinusta smoothie? Jos googlaat smoothien, käyt millä tahansa sivustolla missä on smoothie ohjeita niin niihin tulee marjojen ja hedelmien lisäksi rahkaa, jogurttia ja maitoa tai piimää. Jos ne on soseutettuna keskenään niin se on smoothie! Jos taas laittaa jogurttia tai rahkaa lautaselle ja siihen kokonaisia marjoja tai hedelmän paloja niin se on jogurtti tai rahka marjoilla tai hedelmillä!!!!

Joten anna yksi esimerkki miten teet smoothien!

Vierailija
13/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koko perhe on syönyt smoothieta aamupalaksi viimeiset 15 vuotta. Aikoinaan niitä ei kutsuttu smoothieksi ja lapset antoivatkin sille nimeksi kotoisasti "mössö." Tavallisimmin siihen laitetaan maustamatonta jogurttia, rahkaa, marjoja (mustikka, puolukka, mansikka,) ja auringonkukan- tai muita siemeniä, joskus jotain pähkinöitäkin. Niin ja makeutukseksi pieni pala banaania. Mutta ei siis ainakaan meillä ole mikään muotivillitys.

Vierailija
14/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mlla tulee smoothiet jo korvista vaikka ensimmäistäkään en ole kaikkien tämän hetken naistenlehtien ja ruokalehtien/blogien ohjeiden mukaan tehnyt

Vierailija
15/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse laitan aamusmoothieeni:

1 banaani

200g marjoja (vaihdellen, tänään on puolukoita ja mustikoita)

1 avokado (tekee ihanan pehmeän maun smoothieen + hyvät rasvat)

250g rahkaa

2rkl pellavansiemenrouhetta

1rkl raakakaakaonibsejä (superfood + antaa suklaan makua)

2dl kaurajuomaa (lisävitamiineja ja käy maidosta)

1 lasi vettä

makeutusjauhetta oman maun mukaan

ja tällä ei nälkä tule kyllä piiiiitkään aikaan :) töissä syön lounaaksi sitten lautasmallin mukaan, ja kotona vielä lämpimän ruuan ja iltapalaksi salaattia.

Vierailija
16/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamuisin 1,5dl turkkilaista jugurttia, marjoja, kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä ja pellavansiemenrouhetta. Ennen puputin leipää.

Vierailija
17/29 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön aamuisin 1,5dl turkkilaista jugurttia, marjoja, kurpitsan- ja auringonkukansiemeniä ja pellavansiemenrouhetta. Ennen puputin leipää.

Vierailija
18/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun smoothie: vettä, cashewpähkinöitä, marjoja, banaania, seesaminsiemeniä, lesitiiniä, steviaa tai inkkarisokeria jos tarvii, kookoslastuja, psylliumia, välilllä riisiproteiinijauhetta. Kaloreita on enemmän mutta myös nälkä pysyy poissa tuntikausia.

Vierailija
19/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasva purkista ja kalasta sekä ei sokeria lainkaan niin johan laihdut. Ruokakoot tietenkin järkevissä mitoissa. Suosittelen pehmeää 0.3% maitorahkaa + sokeroimatonta mehukeittoa + marjoja aamupalaksi. Rahkan proteiini on hyväksi lihaksistolle ja pitää nälän poissa.

Vierailija
20/29 |
22.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2013 klo 11:19"]

Meillä koko perhe on syönyt smoothieta aamupalaksi viimeiset 15 vuotta. Aikoinaan niitä ei kutsuttu smoothieksi ja lapset antoivatkin sille nimeksi kotoisasti "mössö." Tavallisimmin siihen laitetaan maustamatonta jogurttia, rahkaa, marjoja (mustikka, puolukka, mansikka,) ja auringonkukan- tai muita siemeniä, joskus jotain pähkinöitäkin. Niin ja makeutukseksi pieni pala banaania. Mutta ei siis ainakaan meillä ole mikään muotivillitys.

[/quote]

Meillä ihan sama. Sekä lapset että minä kyllästyttiin kouluaikana pelkkään puuroon, ja tuo mömmö toi kivaa vaihtelua aamuruokiin. Siihenhän voi laittaa melkein mitä tahansa, itse tyrkkäsin usein joukkoon kokonaisia seesaminsiemeniä, manteleita tai pähkinöitä ja marjat aina pakkasesta jäisinä, niin seos oli ihanan paksua ja kohmeista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi