Hääpäivänä töissä
Minulla on tänään hääpäivä, oltu siis kolme vuotta naimisissa, ja halusin tietysti pitää sen vapaana. Meillä oli suunnitelmia koko päiväksi ja illalla piti mennä romanttiselle illalliselle ja hotelliin yöksi. Lastenvahti oli varattu, kaikki oli valmista.
Sitten kuulinkin että minulla on työvuoro. Yritin vapaaksi, mutta esimies ei suostunut. Yritin vaihtaa, mutta kenellekään ei sopinut. Miten on mahdollista, että vaikka oman syntymäpäivän ja kaikkia vappujuhlia tai jotain saa vapaaksi, mutta hääpäivää ei. Edellisinä vuosina se onnistui. Nyt istun täällä silmät kyynelissä, asiakkaita käy tosi vähän eikä mun paikallaolo olisi edes tarpeellista. Paska pomo vaan pääsi pätemään.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaiset häät ap:lla oli, kun järjestettiin arkipäivänä, tiistaina. Oliko vaan vihkiminen maistraatissa?
Oikeesti🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nyt täytyy kysyä kuinka tyhmä on tyhmä?
Olisit ottanut lopputilin, siinähähän olis pomo saanut nenilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minkähänlaiset häät ap:lla oli, kun järjestettiin arkipäivänä, tiistaina. Oliko vaan vihkiminen maistraatissa?
Ei ollut muuten tiistai, oli keskiviikko. Mun lapsi on syntynyt 2.3. ja syntyi keskiviikkona. Täyttää tänään siis 3 vuotta. Onhan se keskiviikko pikkulauantai, ihan hyvä päivä järjestää häät.
Mä olen saanut koiran syntymäpäivät ja omien kuukautisten alkamisen muistopäivän kyllä aina vapaaksi, mutta jostain syystä tuo hääpäivä on esimiehille jotenkin tiukka paikka.
Kannattaa antaa jo työhaastattelussa tulevalle esimiehelle lista vuotuisista vapaista, jotka aiot pitää. Tietää sitten suunnitella vuorot sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kolmessa vuodessa ole mitään juhlimista vielä, skumppalasi illalla riittää.
Jospa ap ajattelee, että neljättä ei tule, koska sikahan jätetään.
Minäkin olen hääpäivän kanssa työnantajan armoilla. Meillä voi pyytää etukäteen tiettyjä päiviä vapaaksi (vuorotyö, vapaapäivät voi olla arkena tai viikonloppuna) mutta mitään takeita ei ole, että se toive toteutuu. Olen hyvin harkiten pyytänyt noita vapaita, lähinnä silloin kun on ollut joku itselle tärkeä juttu. Vastaavasti olen sitten ilmoittautunut vapaaehtoisesti töihin silloin kun on ollut sellainen juhlapyhä, joka ei ole itselleni niin tärkeä ja jossa voin joustaa. Minulle vappu on tärkeä ja uudenvuodenaatto on meidän hääpäivä, niin siksi myös se. Pääsiäisen, juhannuksen ja joulun voin olla töissä ja olen ollutkin.
Kyllähän se harmittaa, että mitään suunnitelmia ei voi tehdä etukäteen, mutta sen kanssa on vaan elettävä. Tulevaisuus on tiedossa maksimissaan kolme viikkoa eteenpäin. Kesälomat kai sentään saadaan tietää jo huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
"silmät kyynelissä" my ass
Palstamammat on kovia parkumaan. Reaalimaailmassa kuolisivat päivässä nestehukkaan.
Kyllä mies on onnellinen kun oot töissä eikä joudu kaiken maailman tylsyyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut muuten tiistai, oli keskiviikko. Mun lapsi on syntynyt 2.3. ja syntyi keskiviikkona. Täyttää tänään siis 3 vuotta. Onhan se keskiviikko pikkulauantai, ihan hyvä päivä järjestää häät.
Joo, mäkin katoin et oli keskiviikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Nyt täytyy kysyä kuinka tyhmä on tyhmä?
Mua kiinnostaa, mikä tuossa edellisessä kommentissa oli sun mielestä tyhmää?
Ohis
Ap tässä. Ajatuksena oli, että vietetään päivä vähän kuin silloin 3 vuotta sitten. Käydään hierojalla ja meikataan ja kammataan ja ollaan sitten levänneitä ja valmiita illalla. Nyt luultavasti alan haukotella ekan viinilasillisen jälkeen ja lopulta tahdon vain nukkua.
Huomasin että työvuoro on lauantaille mutta ajattelin että sen saa vaihdettua kun kuulevat hääpäiVästä. Nyt olikin ihmisiä talviloman vuoksi vielä matkoilla tms ja sairaana eikä esimies suostunut yhtään joustamaan.
Et sitten mitään vapaita toivonut tai lukenut vuorolistaa?
Nyt sattuu vatsaan, niin naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Ajatuksena oli, että vietetään päivä vähän kuin silloin 3 vuotta sitten. Käydään hierojalla ja meikataan ja kammataan ja ollaan sitten levänneitä ja valmiita illalla. Nyt luultavasti alan haukotella ekan viinilasillisen jälkeen ja lopulta tahdon vain nukkua.
Huomasin että työvuoro on lauantaille mutta ajattelin että sen saa vaihdettua kun kuulevat hääpäiVästä. Nyt olikin ihmisiä talviloman vuoksi vielä matkoilla tms ja sairaana eikä esimies suostunut yhtään joustamaan.
Oma vika jos teet suunitelmia kun on laitettu työvuoro.
Porvoostahan tämä.
Vuorot ovat tiedossa 2 vkoa ennen listan alkua (laki!!), ja silti ap on varannut ko. päivälle hääpäiväasioita, varmistamatta saako vapaaksi. 2 vkoa ollut aikaa muuttaa asioita.
Huono provo. Tai todella yksinkertainen nainen.
En ole koskaan ajatellut, että jonkun toisen hääpäivä olisi niin suuri juhla, että sen takia pitäisi ryhtyä erityisesti joustamaan.
Voi ristus sentään...
Meillä on ollut hääpäiviä 16 eikä olla kertaakaan juhlittu (eikä välttämättä joka vuosi edes muistettu koko päivää) ja hengissä ollaan vielä.
Jotenkin voisin kuvitella, että esimies on toisaalta saattanut vähän tahallaan laittaa vuoron näin. Kas kun on olemassa niitä ihmisiä, joille ei nyt tää sovi, eikä toi ja sitten mä tarttisin ton ja ton vapaaksi, sitten kun on vielä tuo ville-adalmiinan luistinhyppelysatujumppa tolloin ja tolloin ja eemelianteron futistreenit ja siihen liittyvät myyjäiset .... JA HEI NÄÄ ON MULLE TÄRKEITÄ! Silmät kyynelissä ja sitten ollaan dramaattisia kun ei mennäkkään ko henkilön tarpeiden mukaan. Kylläpä työpaikka menettää aivan valtavasti, jos ihminen ei vaan niinq ole onnellinen työssään ja pomppaa jonkun prinsessan mielijohteiden mukaan.
Oletko AP koskaan ajatellut, että mitäs jos vaikka tulee ero?
Saitko siis jotenkin yllättäen tänään vasta tietää että sulla on työvuoro? Eikös työvuoroista pidä tiedottaa vähintään pari viikkoa etukäteen, eli sulla on ollut kyllä jo jonkun aikaa tiedossa tämä. Juhlitte sitten työvuoron jälkeen tai silloin kun olet vapaalla. Ihme kitinää. Olet tainnut lapsena saada kaiken haluamasi ja nyt on sitten "kyyneleet silmissä" kun kerrankin joku ei taivu jokaiseen vaatimukseesi.
Ei kaiken maailman muistopäivien takia tarvitse pomon antaa vapaata. Missä puljussa muka saa syntymäpäivän vapaaksi?