Flegmaattinen puoliso - kokemuksia?
Ei oma-aloitteisuutta juuri mihinkään. Ei kiinnosta juuri mikään. Elämä on ok kun saa vaan maata, tuijottaa tv, käydä töissä, olla vaan.
Yhteinen loma - sovittiin että puoliso vuorostaan keksisi jotain yhteistä, ei keksinyt mitään. Oli vaan.
Viimeiset kymmenen vuotta olen itse varannut matkat, hotellit, suunnitellut jne. Ja puoliso lähtee mukaan mielellään. Päämäärässä ei yleensä keksi mitään mikä kiinnostaa. Olisi sielläkin tyytyväinen kun vaan saa olla ja maata ja katsoa TV.
Miksi vaivautua ..
Kommentit (4)
Teillä on vain erilaiset kiinnostuksenkohteet elämässä. Itse olisin varmaan juuri tuollainen puoliso.
Puolisollasi ehkä raskaampi työ kuin sinulla tai kantaa suuremman vastuun lastenhoidosta. Yksinkertaisesti väsynyt?
Olin itse tuo flegmaattinen avioliitossa ollessani syystä että normiarki oli täysin mun harteilla= lomiin ei energiaa riittänyt. Eron jälkeen kun toinenkin osallistuu lasten hoitoon olen käynyt kavereiden ja lasteni kanssa harrastuslomilla, aina seuraav reissu mielessä.
Meitä on moneen junaan. :D Aiemmassa suhteessani minusta tuntui, että kun leimasin itseni ulos työpaikalta päivän päätteeksi, "työpäivä" vasta alkoi. Kumppanini oli oikea sähköjänis ja vapaa-ajalla piti aina olla jotakin erityistä tekemistä, menemistä ja aktiviteettia. Lomat olivat kauhistus ja loppuaikoina koetinkin salaa toivoa lomani eri aikaan kuin kumppanilla ja väittää, että nyt ei pomo saanut parempaa järjestettyä.
Voi kunpa ihmiset löytäisivät kaltaisensa, niin ei kenenkään tarvitsisi turhautua kotona flegmaattisen puolison kanssa, eikä niiden kotosalla viihtyvien juosta verenmaku suussa "viettämässä laatuaikaa" matkalla maailman ympäri.
Kuinka joku jaksaa olla yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa? Mitä sä saat itse tuosta suhteesta?