Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin täti suuttui minulle tänään

Vierailija
21.02.2013 |

Tuli sanomaan, että et viittis tulla aina kertomaan ku tuut hakemaan lapses pihalta. Ni me ei sitten turhaan etsitä sitä sitten kun mennään sisälle.

Teki mieli tokaista takaisin, että et viittis tosissaan vahtia niitä lapsia pihalla juoruamisen sijaan, ni eivät katoaisi.

Vahtiiko ne hoitotätit niitä lapsia siellä ulkona ollenkaan? Laskeskeleeko ees välillä et kaikki on paikalla?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran monesti olen lapseni hakenut ja jutellut pk tädin kanssa, että tiedän etteivät aina kerro mustelmista yms. haavereista.

Vierailija
22/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä koskaan kerro mitään muuta kuin jotain yleispätevää, että kivaa on ollut tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin vielä, että ison päiväkodin pihalla voi ulkoilla satakin lasta samaan aikaan. Siten vanhempia saattaa olla portista tulossa ja menossa useita. Jos joku vanhempi juuri kyselee sinulta jotain tai niistät jonkun nenää, niin ei välttämättä huomaa jokaisen lapsen jokaista liikettä. Hyvä tapa on sanoa "käsiheippa". Sitä ainakin Salossa käytetään. En tiedä käytetäänkö muualla?

Vierailija
24/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kerro mikä tuo käsiheippa on? Voisi ehdottaa sitä miedänkin pk:hon. Sitten ei vanhemmat eivätkä lapset epähuomiossa lähtisi pois. Joskus kun hakee lapsia ja kantaa tavaroita, ja juttelee toisen pk tädin kanssa ei aina hoksaa sanoa sille toiselle pk tädille et me nyt lähdetään. Siis jos on monta lasta itsellä samassa päiväkodissa hoidossa.

Vierailija
25/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:45"]

Lisäisin vielä, että ison päiväkodin pihalla voi ulkoilla satakin lasta samaan aikaan. Siten vanhempia saattaa olla portista tulossa ja menossa useita. Jos joku vanhempi juuri kyselee sinulta jotain tai niistät jonkun nenää, niin ei välttämättä huomaa jokaisen lapsen jokaista liikettä. Hyvä tapa on sanoa "käsiheippa". Sitä ainakin Salossa käytetään. En tiedä käytetäänkö muualla?

[/quote]

Mitä tarkoittaa? sanoa "käsiheippa"

Vierailija
26/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh onneksi meidän päiväkodissa vanhempien on pakko "leimata" lapsi sisään ja ulos eli kontakti hoitajiin tulee väistämättä. Tosin joku ap varmaan vittuillessaan jättäisi leimaamatta. Ei taida ap:lla olla kovin iso arvostus niitä ihmisiä kohtaan, jotka hoitavat lapsiasi päivittäin? Ja kuitenkin kullannuppusi sinne raijjaat?

Vierailija
27/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:37"]

En ole ikinä törmännyt siihen, että joku vanhempi olisi niin ajattelematon, että hakee lapsen sanomatta siitä aikuisille. Ihan aiheesta sinulle sanottiin.

[/quote]Etkö oikeasti? Miten pitkään olet töitä tehnyt? Itse olen suhteellisen tuore lto, en siis kovin montaa vuotta ole töitä tehnyt vielä, ja kyllä tässä on jo useamman kerran käynyt niin, että joku vanhempi lähtee lapsen kanssa ilmoittamatta. Kerran yksi isä nosti lapsen aidan yli ja lähti. Pari minuuttia meni kun älyttiin lapsen puuttuminen, hirveä etsintä alkuun ja soitto vanhemmille, jotka sitten sanoivat hakeneensa jo, aidan yli. Yleensä kuitenkin ehdin nähdä vanhemman hakevan lapsen, etten sillälailla huolestu, mutta perään saa juosta kuulumisineen. Myös sitä tapahtuu, että lapsi otetaan sisään tavaroita hakemaan eikä siitä ilmoiteta, sitten myöhemmin vasta tullaan kertomaan lähdöstä. Kyllä siinäkin ehtii jo hätääntyä, että mihis se Pekka karkasi kun ei pihalla näykään.

On ihan tavallista, että jotkut eivät ilmoita hausta, VAIKKA siitä aina puhutaan, VAIKKA juostaan perään sanomaan. Jotenkin se sitten tuppaa aina unohtumaan. Toisten mielestä myös riittää, että aidalla huutaa kurkku suorana PEKKAAAAAA.

(Onneksi suurin osa hoitaa kaiken mallikkaasti, pidän työstäni kyllä. :D )

Vierailija
28/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, en mä tajunnut, että muut ei tajua "käsiheippaa" :) Se on varmaan jotain Salon slangia ja tarkoittaa seuraavaa. Kun lapsi haetaan, menee lapsi oman hoitajansa luo pihalla, ojentaa käden (kättelee) ja sanoo "heippa". Molemmat katsovat toisiaan silmiin ja tervehtivät toisiaan ja hymyilevät tyyliin "huomenna nähdään!". Siis niinkuin sanottaisiin käsipäivää.

Onko tätä muualla? Kun sen kerran lapset ja aikuiset oppii, niin siitä tulee ihan normaali rutiini. Samalla opitaan kättelemään silmiin katsoen.

Vierailija
29/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työpaikassa työkaverit juttelevat keskenään, päiväkodissa se on kiellettyä, koska silloin "tädit vain juoruaa keskenään, eikä vahdi lapsia". Maailman suurin synti vaihtaa muutama sana työkaverin kanssa. Toinen juttu, jos ryhmässä on 22 lasta, ei välttämättä muista jokaisesta lapsesta sanoa jotain. Päivällä saattaa vielä miettiä että tuo juttu pitää muistaa sanoa, mutta ei vaan muista. Usein lapsia haetaan myös monta kerralla ja kun yhden vanhemmat jäävät juttelemaan jostain niin pari muuta ehtii lähteä ja vanhemmat vain huikkaavat heipat. Siinä jää sitten helposti kertomatta se mustelma tai haava mikä on päivällä tullut. Huh, etten onneksi ole enää pk:ssa töissä, kun joka ikisestä asiasta vain valitetaan!

Vierailija
30/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa työpaikassa työkaverit juttelevat keskenään, päiväkodissa se on kiellettyä, koska silloin "tädit vain juoruaa keskenään, eikä vahdi lapsia". Maailman suurin synti vaihtaa muutama sana työkaverin kanssa. Toinen juttu, jos ryhmässä on 22 lasta, ei välttämättä muista jokaisesta lapsesta sanoa jotain. Päivällä saattaa vielä miettiä että tuo juttu pitää muistaa sanoa, mutta ei vaan muista. Usein lapsia haetaan myös monta kerralla ja kun yhden vanhemmat jäävät juttelemaan jostain niin pari muuta ehtii lähteä ja vanhemmat vain huikkaavat heipat. Siinä jää sitten helposti kertomatta se mustelma tai haava mikä on päivällä tullut. Huh, etten onneksi ole enää pk:ssa töissä, kun joka ikisestä asiasta vain valitetaan!

Vierailija
31/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ei tarvitse kokoajan olla tietoinen jokaisen piltin sijainnista MUTTA kyllä pitää tiedostaa/nähdä jos joku aikuinen tulee pihalle. Helvetti vie, noinhan voi kukatahansa hakea kenenkä tahansa lapsen sieltä pihasta.

Minulle jos oltaisiin vastaavasti avauduttu niin olisi täti saanut kuulla kunniansa aiheesta!

Ja ihan tasan ei siinä juoruilun yhteydessä pysty keskittymään siihen mitä pihalla tapahtuu.

Ja jos pihalla on paljon lapsia niin siellä on myös enenmmän niitä hoitajia. MInusta aikuisten täyytyy siis olla pihall aniin ,että näkevät kuka portista kulkee.

Vierailija
32/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:57"]

Minun mielestä ei tarvitse kokoajan olla tietoinen jokaisen piltin sijainnista MUTTA kyllä pitää tiedostaa/nähdä jos joku aikuinen tulee pihalle. Helvetti vie, noinhan voi kukatahansa hakea kenenkä tahansa lapsen sieltä pihasta.

Minulle jos oltaisiin vastaavasti avauduttu niin olisi täti saanut kuulla kunniansa aiheesta!

Ja ihan tasan ei siinä juoruilun yhteydessä pysty keskittymään siihen mitä pihalla tapahtuu.

Ja jos pihalla on paljon lapsia niin siellä on myös enenmmän niitä hoitajia. MInusta aikuisten täyytyy siis olla pihall aniin ,että näkevät kuka portista kulkee.

[/quote]

Oletko ajatellut, että neljän ja viiden välillä siitä portista kulkee aika monta aikuista sisään ja ulos. Jos yhden (tai kahden tai kolmen) kanssa vaihtaa niitä päivän kuulumisia ja yrittää hahmottaa, kuka lapsista on tukehtumassa kuraan, kuka kamppaa toista ja kuka laskee toisen päälle liukumäessä, voi olla aavistuksen verran kiperää yrittää vielä katsoa, kuka tulee siitä portista samaan aikaan. Ei hämärällä pihalla hoitaja tunnista jokaista aikuista mustassa takissa, että kenen äiti se on.

Vierailija
33/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:37"]

En ole ikinä törmännyt siihen, että joku vanhempi olisi niin ajattelematon, että hakee lapsen sanomatta siitä aikuisille. Ihan aiheesta sinulle sanottiin.

[/quote]Etkö oikeasti? Miten pitkään olet töitä tehnyt? Itse olen suhteellisen tuore lto, en siis kovin montaa vuotta ole töitä tehnyt vielä, ja kyllä tässä on jo useamman kerran käynyt niin, että joku vanhempi lähtee lapsen kanssa ilmoittamatta. Kerran yksi isä nosti lapsen aidan yli ja lähti. Pari minuuttia meni kun älyttiin lapsen puuttuminen, hirveä etsintä alkuun ja soitto vanhemmille, jotka sitten sanoivat hakeneensa jo, aidan yli. Yleensä kuitenkin ehdin nähdä vanhemman hakevan lapsen, etten sillälailla huolestu, mutta perään saa juosta kuulumisineen. Myös sitä tapahtuu, että lapsi otetaan sisään tavaroita hakemaan eikä siitä ilmoiteta, sitten myöhemmin vasta tullaan kertomaan lähdöstä. Kyllä siinäkin ehtii jo hätääntyä, että mihis se Pekka karkasi kun ei pihalla näykään.

On ihan tavallista, että jotkut eivät ilmoita hausta, VAIKKA siitä aina puhutaan, VAIKKA juostaan perään sanomaan. Jotenkin se sitten tuppaa aina unohtumaan. Toisten mielestä myös riittää, että aidalla huutaa kurkku suorana PEKKAAAAAA.

(Onneksi suurin osa hoitaa kaiken mallikkaasti, pidän työstäni kyllä. :D )

[/quote]

Olen valmistunut lastentarhanopettajaksi vuonna 2000.

Vierailija
34/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut päiväkotiin, että en tule erikseen kertomaan, että Miksu lähtee nyt kotiin. Jos päiväkodissa ei yksikän hoitaja vaivaudu olemaan lasten kanssa pihalla, en lähde heitä mistään varastoista ja sisältä etsimään. Ja koska hoitajien tulee koko ajan tietää, missä lapset ovat, on loogisesti ajateltuna jonkun oltava tietoinen siitä, että olen lastani hakemassa. Vai pitääkö ajatella niin, että jos vanhemmat ei ole lähistöllä, ei hoitajilla ole mitään tietoa lasten olinpaikasta ja vanhemman velvollisuus on lapsensa löytää?

Vierailija
35/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAi sinä kysyt miten lapsen päivä on mennyt ? Jos tähän asti et ole kysynnyt niin alahan kyseleen samallahan hoitotädit tietää et lapsi haetaan. Minä juttelen aina päivän kuuluimiset.

Vierailija
36/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs, välinpitämätön ja yhteistyökyvytön. Oikeastiko ajattelet, että päiväkoti on vain lapsivarasto, johon lapsi jätetään ja sitten haetaan? Ai no joo, varmaan Porvoossa tuo on ihan normaali tapa toimia ihmisten, lastesi hoitajien ja muidenkin palveluammateissa toimivien kanssa.

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 21:12"]

Olen sanonut päiväkotiin, että en tule erikseen kertomaan, että Miksu lähtee nyt kotiin. Jos päiväkodissa ei yksikän hoitaja vaivaudu olemaan lasten kanssa pihalla, en lähde heitä mistään varastoista ja sisältä etsimään. Ja koska hoitajien tulee koko ajan tietää, missä lapset ovat, on loogisesti ajateltuna jonkun oltava tietoinen siitä, että olen lastani hakemassa. Vai pitääkö ajatella niin, että jos vanhemmat ei ole lähistöllä, ei hoitajilla ole mitään tietoa lasten olinpaikasta ja vanhemman velvollisuus on lapsensa löytää?

[/quote]

Vierailija
37/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:33"]

Aina olen imoittanut. Nyt vain jäi epähuomiossa ilmoittamatta kun isoveli juoksi pienemmän kanssa sisälle päiväkotiin sillä aikaa kun hain sieltä tavaroita.

Mut onko vaikea teidän pk tätien joskus myöntää, et ette hirveesti kyllä vahdi niitä lapsia? Kaikkihan sen tietää.

[/quote]

Miksi et ap vahdi itse lapsiasi kotona, vaan viet heidät hoitoon, jossa he selvästi ovat mielestäsi heitteillä? :)

Vierailija
38/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:54"]

Hih, en mä tajunnut, että muut ei tajua "käsiheippaa" :) Se on varmaan jotain Salon slangia ja tarkoittaa seuraavaa. Kun lapsi haetaan, menee lapsi oman hoitajansa luo pihalla, ojentaa käden (kättelee) ja sanoo "heippa". Molemmat katsovat toisiaan silmiin ja tervehtivät toisiaan ja hymyilevät tyyliin "huomenna nähdään!". Siis niinkuin sanottaisiin käsipäivää.

Onko tätä muualla? Kun sen kerran lapset ja aikuiset oppii, niin siitä tulee ihan normaali rutiini. Samalla opitaan kättelemään silmiin katsoen.

[/quote]

Mä meinasin tohon sun ekaan viestiin kirjoittaa, että meilläkin on "käsiheippa" käytössä.

Sit kun luin pidemmälle, niin alkoi hymyilyttää =)

-myös Salosta

Vierailija
39/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:45"]

[/quote]

Silti isonkin päiväkodin pihalla on jokaisen lapsen oltava jonkun hoitajan näkyvissä koko ajan! Ette te voi laistaa vastuustanne selittäen, että näitä lapsia on niin paljon, että ei me voida tietää, kuka on jäänyt lumikasan alle ja kuollut.

Vierailija
40/50 |
21.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap teidän päiväkodissa ole käytössä mitään sähköistä kulunvalvontaa lapsille? Ei meiltä ainakaan noin vaan napata muksua pihalta, ei tulisi mieleenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan