Päiväkodin täti suuttui minulle tänään
Tuli sanomaan, että et viittis tulla aina kertomaan ku tuut hakemaan lapses pihalta. Ni me ei sitten turhaan etsitä sitä sitten kun mennään sisälle.
Teki mieli tokaista takaisin, että et viittis tosissaan vahtia niitä lapsia pihalla juoruamisen sijaan, ni eivät katoaisi.
Vahtiiko ne hoitotätit niitä lapsia siellä ulkona ollenkaan? Laskeskeleeko ees välillä et kaikki on paikalla?
Kommentit (50)
Eiks niitten pitäis olla koko ajan tietosia et missä ne lapset on?
Aina täytyy ilmoittaa kun hakee. Ihan aina, joka kerta.
Mä oon kyllä aina käynyt sanomassa että meidän lapsi lähtee nyt. Ja samalla olen toivottanut hyvät viikonloput ym.
Olis outoa vaan napata lapsi mukaan sanomatta mitään.
Kyllä se on ihan perussääntö että aina tuodessa ja haettaessa ilmoitetaan henkilökunnalle. Eihän voi olla näköyhteys koko ajan jokaiseen pariinkymmeneen lapseen. Onhan siellä pihalla leikkivälineitäkin joiden taakse piiloutua yms.
Miksi sinusta ap. on vaikeaa ilmoittaa, että haet lapsesi?
myönnän kyllä et mokasin kun en sanonut mitään. Pienemmän lapsen, eli sen joka "katosi" isoveli kävi hakemassa lapsen. Ennen kuin kerkesin mitään sanomaan.
Mut ihmetyttää kyllä joskus kun ne tätit siellä keskenään seisoskelee ja juoruaa, eikä yhtään vahdi lapsia. Isommista ei niin väliä, mut jotkut 2v hortoilee siellä vaan yksikseen eksynyt ilme naamallaan. Eikä kukaan välitä.
VIERAILIJA 21.2. klo 20:306/6
Kyllä se on ihan perussääntö että aina tuodessa ja haettaessa ilmoitetaan henkilökunnalle. Eihän voi olla näköyhteys koko ajan jokaiseen pariinkymmeneen lapseen. Onhan siellä pihalla leikkivälineitäkin joiden taakse piiloutua yms.
VASTAALAINAAIlmoita asiaton sisältö
00
VIERAILIJA 21.2. klo 20:306/6
Miksi sinusta ap. on vaikeaa ilmoittaa, että haet lapsesi?
Miten voi olla 2 numero 6 kirjoitusta?
Kyllä sä ny olet ap ainoa joka on mokannut.
No tökeröä ap:lta että ei voi sano edes hei ja nyt meidän Nico-Petteri lähtee kotiin. Ihan asiasta sanoita.
Jos vahdin iltapäivällä parikymmentä lasta suht laajalla piha-alueella, niin en voi joka ikinen senkunti nähdä jokaista lasta. Eipä ole vielä ikinä tullut vastaan vanhempaa joka ei kävisi "ilmoittamassa" lapsen lähdössä (ja suurinta osaa ne lapsen asiatkin sen verran kiinnostaa, että haluaa tietää miten päivä on mennyt/mitä on tehty).
Aina olen imoittanut. Nyt vain jäi epähuomiossa ilmoittamatta kun isoveli juoksi pienemmän kanssa sisälle päiväkotiin sillä aikaa kun hain sieltä tavaroita.
Mut onko vaikea teidän pk tätien joskus myöntää, et ette hirveesti kyllä vahdi niitä lapsia? Kaikkihan sen tietää.
Kauheita nipottajia. Kyllä on niin naisvaltanen ala että herra jeesus taas.
Kanat on heti nokkimassa
Minä olen töissä päiväkodissa. Joskus aikuiset juttelevat keskenään pihalla, mutta AINA valvovat samalla lapsia juttukaverin olan yli. Se, että jutellaan ei missään nimessä sulje pois sitä, että samalla vahdittaisiin lapsia. Tietenkin juttuhetket ovat lyhyitä kun välillä kierrellään pihalla ja tosiaan lasketaan lapsia.
En ole ikinä törmännyt siihen, että joku vanhempi olisi niin ajattelematon, että hakee lapsen sanomatta siitä aikuisille. Ihan aiheesta sinulle sanottiin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:33"]
Jos vahdin iltapäivällä parikymmentä lasta suht laajalla piha-alueella, niin en voi joka ikinen senkunti nähdä jokaista lasta. Eipä ole vielä ikinä tullut vastaan vanhempaa joka ei kävisi "ilmoittamassa" lapsen lähdössä (ja suurinta osaa ne lapsen asiatkin sen verran kiinnostaa, että haluaa tietää miten päivä on mennyt/mitä on tehty).
[/quote]
Joo ei hirveesti kiinnosta kuulla aina sitä samaa. "on nukkunut hyvin" "on syönyt hyvin" "joo ei mitään erikoista tänään"
Tuota saatanan soopaa pitäis joka päivä kuunnella.
Aina olen imoittanut. Nyt vain jäi epähuomiossa ilmoittamatta kun isoveli juoksi pienemmän kanssa sisälle päiväkotiin sillä aikaa kun hain sieltä tavaroita.
Mut onko vaikea teidän pk tätien joskus myöntää, et ette hirveesti kyllä vahdi niitä lapsia? Kaikkihan sen tietää.
[/quote]
Olisko se kuitenkin ihan niin, että se lopulta olis sun lapsen parhaaksi, että ilmottelisit? Mieti hetki sitä....
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:37"]
[/quote]
Joo ei hirveesti kiinnosta kuulla aina sitä samaa. "on nukkunut hyvin" "on syönyt hyvin" "joo ei mitään erikoista tänään"
[/quote]
Yhden kerran on käynyt näin. YHDEN kerran. Voi kamalaa...
Miksi tätien pitäisi nähdä jokainen lapsi joka hetken? PK täti kyllä tietää, jos aidatun alueen portista joku yrittää ilman aikuista tms. Ja kuinkas hyvin itse sitten vahdit omiasi, jos epähuomiossa isoveli ehtii ottaa "vastuulleen" 2V:n?
"Pienemmän lapsen, eli sen joka "katosi" isoveli kävi hakemassa lapsen. Ennen kuin kerkesin mitään sanomaan."
[quote author="Vierailija" time="21.02.2013 klo 20:37"]
[/quote]
[/quote]
Se "saatanan soopa" on sun lapses päivänkulkua. Älä sitten ihmettele jos joku kerta sun lapsella on laastari polvessa. Oisit saanut tietää siitä kaatumisesta ja haavasta jos oisit menny moikkaan päiväkotitätiä... :)
Ei ottanut "vastuullen", koska oli päiväkodin pihalla aidatulla alueella koko ajan. :)
No pitäähän sun nyt hyvänen aika huikata tädeille että haet lapsesi, ettei he ihmettele mihin se on kadonnut!