Naiset, onko miehen sotilasarvolla ja tehtävänimikkeellä väliä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa on jotain tavattoman kiehtovaa!
-nainenSuomessa ei ole armeijaa vaan puolustusvoimat. Mikä siinä kiehtoo kun 120kg kaveri käy armeijan jonain kuorma-auton kuljettajana, mutta ei jaksa tehdä edes 20 punnerrusta tai juosta 5km kovaa vauhtia?
Sotaa ei voiteta punnertamalla tai juoksemalla. Lisää typeriä kysymyksiä?
Kun etsitään elämänkumppania ja lasten isää, niin onhan se päivänselvää että pitää löytää mies, jonka voi luottaa hoitavan hommat tilanteessa kuin tilanteessa. Mulle on samantekevää, onko mies reserviläinen vai siviilipalvelusmies, kunhan on velvollisuutensa täyttänyt ja mieluiten vielä tehnyt sen niin hyvin kuin osaa.
Totaalikieltäytyjää en haluaisi. Ihailen kyllä periaatteellisia ihmisiä, mutta ihanteellisinta kumppaniainesta minulle on tyyppi, joka menee kuitenkin pienimmän riesan tietä. Terveydellisistä syistä vapautuksen saanut olisi ok. Mutta ei sellainen, joka on taiteillut itselleen hullun paperit. Syyt selitin jo edellä.
Tämä on teoreettista pohdintaa, koska minulla on jo elämänkumppani. Hän sattuu olemaan vänrikki, mutta työnsä hyvin tehnyt sivarimies tai jääkäri kelpaisi yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokka rennompi mut Lammiolla oikea asenne johtamiseen
Paskanmarjat ollu, vaan Koskelalla oikee asenne oli.
Joo, kiljupönttö pöhisemään vaan.
Ei mitään väliä. Eipä sillä mitään rauhan aikana tee, eikä meidän elinaikana sotaa tule.
En minä niistä mitään ymmärräkään koska en ole itse armeijaa käynyt, joten ihan sama. Eipä ole kenenkään toisen naisen kanssa koskaan tullut puheeksi moinen aihe. Jos miehistä puhutaankin paljon, ei koskaan siitä että mikäköhän arvo sillä on armeijassa, mitähän se siellä armeijassa teki... ei voisi tylsempää aihetta olla. Ihan sama jos miehet puhuisi jostain synnytysjutuista ja raskausoireista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa on jotain tavattoman kiehtovaa!
-nainenSuomessa ei ole armeijaa vaan puolustusvoimat. Mikä siinä kiehtoo kun 120kg kaveri käy armeijan jonain kuorma-auton kuljettajana, mutta ei jaksa tehdä edes 20 punnerrusta tai juosta 5km kovaa vauhtia?
Se kaveri tuo muonaa ym. tarvikkeita meille, jotka tetsaamme monta päiväö ja yötä pitkin metsiä vähällä unella. Lopulta tuo huippukaveri vie meidät vielä hevon v*ttuun sieltä korvesta kasarmille luksuselämää viettämään.
No joo olet oikeassa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokka rennompi mut Lammiolla oikea asenne johtamiseen
Paskanmarjat ollu, vaan Koskelalla oikee asenne oli.
Pyöriikö homma jos kaikki on Koskeloita?
No, äänestä keskustaa sitte jos Lammio kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Keskenkasvuisena oli ihqua kun poikaystävä meni RUKiin ja pääsi tanssiaisiin. Vähän niinkuin vanhat heti uusiksi. Ja ikää siis 19 vuotta...
Sen jälkeen - ei mitään merkitystä. En edes muista mikä on mieheni sotilasarvo. En muista edes että missä palveli ja mikä oli aselaji (<- onko tuo oikea termi?) Intin on käynyt mutta who cares.
Aselaji on oikea termi, mutta itse en ikinä muista sitä termiä kun kysyn mieheltä tai miehen työkavereilta heidän työstään... Muutenkin termit ihan hukassa. Sentään mieheni sotilasarvo ja aselajin muistan, mutta en termejä. ☻ Ja mieheni on puolustusvoimissa töissä. Viimeksi serkkuni kyseli mieheni töistä kun mies ei ollut paikalla. En osannut vastata.
On sillä eroa, onko kaveri Esikuntakomppaniassa mukana pyörinyt kumipää, vai Kokelas joka on valittu Reservinupseerikouluun.
Kertoo aika paljon ihmisestä.
Tykkimies olisi kiva, kunhan myös oma ”tykki” on riittävän järeä.
T. Marjatta
Kunhan on iso tykki, voi olla vaikka sivari.
Ne kaksi pikkunappia (alkujaan yksi) maksoi minulle 50000 euroa ja sehän tässä sylettää viimeisen päälle näin jälkikäteen.
Mitään en oppinut mistä olisi hyötyä siviilissä ja ne RUK-johtamiset saa unohtaa heti alkuunsa high-tech inssien keskuudessa tai huomaa olevansa hyvin nopeasti ilman duunia.
Vierailija kirjoitti:
Ne kaksi pikkunappia (alkujaan yksi) maksoi minulle 50000 euroa ja sehän tässä sylettää viimeisen päälle näin jälkikäteen.
Mitään en oppinut mistä olisi hyötyä siviilissä ja ne RUK-johtamiset saa unohtaa heti alkuunsa high-tech inssien keskuudessa tai huomaa olevansa hyvin nopeasti ilman duunia.
Sellanen fantasia. Sä mitään RUKkia käynyt, palstajonnen ulinoita.
On sillä sen verran väliä että tehtävänimike määrittelee sen miten ison palkan puolisoni saa. Muuten ihan sama.
No ei ole kerrassaan mitään merkitystä, ja olen itse vielä arvostetussa sotilassuvussa kasvanut.
Ei mitään väliä kunhan ei ole sivari. Sivarit ovat usein laiskoja velvollisuuksien välttelijöitä, jotka pauhaavat siitä kuinka siviilipalvelus on ylivoimainen vrt armeija. Hankalia ja laiskoja. Omasta mielestään usein neroja.
Ei mitään väliä. Kunhan tykki toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellanen fantasia. Sä mitään RUKkia käynyt, palstajonnen ulinoita.
Voisit yllättyäkin kun tietäisit totuuden.
Sitä vaan vanhemmiten ymmärtää kuinka helvetin hölmö sitä olikaan nuorempana kun luuli että tuollaisilla asioilla olisi mitään merkitystä esim työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
On sillä eroa, onko kaveri Esikuntakomppaniassa mukana pyörinyt kumipää, vai Kokelas joka on valittu Reservinupseerikouluun.
Kertoo aika paljon ihmisestä.
Ehdottomasti kertoo. Kyllä vain. Tuohan on täysi totuus. Voi jösses mitä porukkaa tämä maailma päällään kantaa.
Vai miten olisi sellainen tosielämän tapaus, jota kiusattiin usean vuoden ajan koulussa, ja kas kummaa yksi pääkiusaajista "sattumoisin" myös samassa tuvassa alokasaikana armeijassa. Miten tuokin voi olla mahdollista kaikista Suomen paikoista. No joka tapauksessa, tämä kiusaaja jatkoi puuhiaan ja järjesti tämän kiusatun kumipääksi esikuntakomppaniaan.
Silti tuo kiusattu oli yhtään valehtelematta tuon esikuntakomppaniansa parhaita sotilaita.
Kyllä. On väliä paljonkin.
Sotilasarvo oltava. Asepalvelus täytyy olla suoritettuna. Sivarit on nössöjä ja ne jotka hylätty palveluksesta ovat täysiä nollia. Jokin tehtävänimike parempi kuin ikuinen ylioppilas.
Naisetkin saatava kutsuntoihin mukaan. Se olisi tasa-arvoa jota feministien tulisi ajaa. Sukupuoli ei ole este ja maataan pitää puolustaa.
Miettikääs mitähän Suomelle ois käyny jos 1939 suomalaiset nuoret miehet ois häippässy jonnekin muihin maihin sotaa pakoon? Hävittäneet paperinsa ja menneet lorvimaan muitten kustannuksella. Ai niin se ei mahdollista muualla kuin täällä nykyään! Kannattipa heidän taistella...
Sotilasarvo, koulutus, titteli ja todistus terveydentilasta tulisi vaatia tietoon kaikilta työnhakijoilta (varsinkin kansanedustajiksi pyrkiviltä). Mutta myös seuran haussa.
Jos livistää velvollisuuksiaan niin tuskinpa on luotettava tyyppi muutenkaan.