Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan käyny koskaan ranskassa? Onko millanen fiiilis siitä?

Vierailija
01.03.2019 |

?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny enkä mee toiste. Ylimielistä porukkaa joka ei jostain syystä suostu puhumaan englantia edes turistikohteissa. Strasburgin EU komission pihalla ei saa ostettua jäätelöä jätskikioskilta jos ei satu tietämään mikä on jäätelö ranskaksi. Muuta ei ollut myynnissä kuin jäätelöä, mutta ei muka ymmärtänyt mitä halusin, vaikka kuvasta näytin.

Vierailija
2/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana maa. Käynyt kaksi kertaa. Ruoka on loistavaa, viinit hyviä. Maisemat kauniita. Sivistynyttä ja fiksua. Liikenne sekavaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa. Olen ollut mm. kielikurssilla oppimassa ranskaa. Leipomon madame kieltämättä vaati täydellistä ranskantaitoa meiltä ulkomaalaisilta nuorilta. Ihan hyvä, kun sitå me just oltiin opiskelemassa.

Pariisi ja Riviera on sen sijaan ihan erilaisia: turisti selviää loistavasti englannilla ja saa hyvää palvelua.

Vierailija
4/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät ole mitään loistavia englanninpuhujia. Vastaanotto on huomattavasti lämpimämpi ihan harrastelijaranskaa puhuen.

Vierailija
5/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään Pariisista. Mutta sama ongelma kuin Hesassa. Se rähjistyy koko ajan. Eli kannattaa käydä nopsaan. Ja nyt jo pitää välttää tiettyjä kaupunginosia.

Mutta.

Ruokailut viinin kera niin kivaa. Terassit. Kahvilat. Muoti. Taide. Arkkitehtuuri. Nähtävyydet.

Niin ja se kieli.

Ranskaa kannattaa osata vähän ja huonosti. Kun puhut muutaman sanan ranskaa, ranskalaiset alkavat puhua englantia sinulle.

Vierailija
6/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Pariisissa useamman kerran, kaksi kertaa Biarritzissa ja kerran Nizzan lähellä. Biarritz on mun suosikki, se on aivan ihana paikka! Siellä ei ole tietoakaan mistään ylimielisyydestä, vaan kaikki ovat tosi rentoja ja puhuvat yllättävän hyvää englantia.

Vierailija
7/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza, Monaco, Cannes kannattaa kans kiertää.

Vierailija
8/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1995 lähdin kokiksi ja maa oli hieno ja puhdas ja toimiva.

2001 menin uudelleen, kun vanha kollega avasi oman ravintolan ja menin auttamaan 6kk. Maa oli sekava ja väriskaala oli melkoinen.

2012 menin lomalle. Maa haisi kuselle ja roskia joka paikassa. Ihmiset täysiä kuspäitä ja diilereita joka puolella jne.. Onneksi osaan kielen sujuvasti, niin ei ollut ongelmia.

Vierailija
9/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä reissua on takana, kohteina Pariisi, Riviera ja Normandia. Ihania kohteita olleet kaikki ja ranskalaiset olleet mukavia. Kielen kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia vaikken puhu ranskaa. Ruoka on hyvää ja ihmiset sivistyneitä ja huumorintajuisia. Suosittelen :)

Vierailija
10/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa oli, vaikka ranskaa en puhukaan. Kävimme Pariisissa ja Orleansissa. Söimme hyvin, kävelimme ympäriinsä kaupungilla ja puutarhoissa, kävimme kahviloissa ja baareissa. Pelkäsimme etukäteen että palvelu olisi töykeää, mutta Saksan palvelutasoon tottuneelle palvelu oli jopa ystävällistä.

Sen sijaan kaikki negatiiviset stereotypiat mitkä Pariisissa eivät toteutuneet pätivät Prahassa. Siellä oli vittumaista palvelua, töykeitä ihmisiä, sotkuista ja turisteja.

Vierailija
11/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut etelässä. Pariisi ok, Etelä-Ranska rakkauteni. Arvostavat, jos edes yrittää muutaman sanan ranskaa sanoa (Ihan niin kuin jokaikisessä muussakin maassa oman kielen opettelemista arvostetaan). En asuisi enää, mutta käyminen on mukavaa

Vierailija
12/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 3 vuotta, ja voin sanoa samaa. Eivät suostu puhumaan edes englantia vaikka osaisivat.

Aukaisin jopa tilin siellä, kun sanoin että suomesta olen. Eivät halunneet aluksi aukaista kun se ei muka kuulu eurooppaan.

Mutta aukaisivat jonkun ajan kuluttua kun todistin että kuuluu ja asia näin on.

Vierailija kirjoitti:

Oon käyny enkä mee toiste. Ylimielistä porukkaa joka ei jostain syystä suostu puhumaan englantia edes turistikohteissa. Strasburgin EU komission pihalla ei saa ostettua jäätelöä jätskikioskilta jos ei satu tietämään mikä on jäätelö ranskaksi. Muuta ei ollut myynnissä kuin jäätelöä, mutta ei muka ymmärtänyt mitä halusin, vaikka kuvasta näytin.

Vierailija
13/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se ainakin minun tiedossa että ranskalaiset ovat todella "ylpeitä" kielestään. 

Siksi katsovat turisteja kuin halpaa makkaraa :D

Vierailija
14/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis fiilis missä. Kotona vai kaduilla. Cannes etelässä on ihan eri asia kuin Pairiisi.  Tai Marseilles, jossa asuu ihan muita kuin kanta-ranskalaisia.

Vierailija
15/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Pariisissa 3 krt. Versaillesissa ja Nizzassa kerran. Valitsen kaksi jälkimmäistä. Pariisi ei enää nappaa, siellä ei ole ranskalaisia, vaan kaikkea muuta...

Vierailija
16/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä omalla autolla

Vierailija
17/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan suomalainen muka puhu ranskaa? Kyllä minä ainakin sitä opiskelin vuosikausia koulussa, ja tulen ihan hyvin toimeen Ranskassa.

Vierailija
18/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa; Pariisi, Nizza, Cannes ja jotain pienempiä paikkoja Nizzan ympäristössä. Ei ole suosikkimaani, mutta yksi noista matkoista olikin sellainen, että lähdin ihan vain silloisen kumppanini aveciksi, kun hän lähti sinne työmatkalle + tapaamaan ystäviään (ja maksoin ihan itse omat matkani, jos joku sitä aikoo kohta epäillä). Nizzassa puhutaan englantia ja ihmiset ovat avuliaita. Pariisista jäi toisenlaiset kokemukset, mutta siitä on kauan.

Vierailija
19/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ranskan kieli ei ole kovinkaan kauniin kuulloista. 

Vierailija
20/37 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan suomalainen muka puhu ranskaa? Kyllä minä ainakin sitä opiskelin vuosikausia koulussa, ja tulen ihan hyvin toimeen Ranskassa.

Je parle francais. Un peut. Mais c'etait tres difficile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi